مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

چه کسانی نباید جارو رباتیک بخرند؟

چه کسانی نباید جارو رباتیک بخرند؟

جارو‌ها چه برقی‌ و چه دستی در مدل‌های متنوعی تولید و عرضه می‌شوند که هرکدام ویژگی‌ها و مزایا و معایب خاص خود را دارد. جارو‌های رباتیک نیز یکی از مدل‌های جارو هستند. تفاوت بارز آن‌ها با سایر جاروها در این است که بدون دخالت انسان، عملیات تمیزکاری و جمع کردن آشغال‌ها را انجام می‌دهند.

جاروهای رباتیک با وجود مزایایی که دارند، از معایبی نیز برخوردار هستند که با اطلاع از معایب این دستگاه، متوجه می‌شوید که چه کسانی نباید جارو رباتیک بخرند؟

معایب جاروهای رباتیک، نامناسب بودن این جاروها برای برخی از فضاها و سبک‌های زندگی را اثبات می‌کند. باوجود این که جاروهای رباتیک نسل جدیدی از جاروها هستند، اما طراحی آن‌ها به درستی انجام نشده است. زیرا این جاروها به گونه‌ای هستند که قابلیت تمیزکردن همه سطوح و فضاها را ندارند. همچنین این سؤال اساسی برای بسیاری از متقاضیان این جاروها به وجود می‌آید که آیا جارو رباتیک گوشه‌های منزل را جارو می‌کند؟

برای مثال اگر سالنی دارید که آشغال‌های ریز و کوچکی در آن وجود دارد و کف آن پارکت و یا سرامیک است، جارو رباتیک می‌تواند برای شما کاربردی باشد. اما برای تمیزکردن فضاهایی که دارای موانع و ناهموارهای دیگری است و آشغال‌‌های بزرگی دارد، بهتر است که دور جارو رباتیک را خط بکشید.

بنابراین اگر قصد خرید جاروهای رباتیک را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید ما به بررسی بیشتر جاروهای رباتیک و پاسخ به این پرسش که آیا جارو رباتیک گوشه‌های منزل را جارو می‌کند؟ می‌پردازیم و بسیاری از ابهامات شما را برطرف می‌کنیم.

جارو رباتیک جایگزین جارو برقی

از زمان عرضه جاروهای رباتیک به بازار زمان زیادی نمی‌گذرد. بسیاری از افراد آشنایی کاملی با این نوع جارو  ندارند. جارو رباتیک یا شارژی جارویی هوشمند است که معمولاً به صورت دایره‌ای طراحی می‌شود و اندازه کوچک‌تری نسبت به سایر جارو برقی‌ها دارد.

بسیاری از افراد جارو رباتیک را جایگزین جارو برقی معرفی می‌کنند اما آیا این جاروها می‌توانند کارایی شبیه به جارو برقی داشته باشند؟ آیا جارو رباتیک گوشه‌های منزل را جارو می‌کند یا خیر؟ آیا این جاروها توانایی جارو کردن مسیرهای باریک را دارند؟ با بررسی جارو رباتیک و ویژگی‌های آن می‌توان به همه این سؤالات پاسخ داد و تصمیم درستی درمورد خرید یا عدم خرید آن‌ها گرفت‌. بنابراین ابتدا بهتر است که به ویژگی‌های کلی جارو رباتیک و نحوه طراحی آن بپردازیم و محاسن آن را بیان کنیم.

جارو‌های رباتیک مانند جاروهای برقی، لوله خرطومی و یا دسته برای در دست گرفتن ندارد. زیرا بدون دخالت انسان، آشغال‌ها را جمع می‌کند. همچنین به دلیل هوشمند بودن به موانع برخورد نمی‌کنند و هنگام مواجه با موانع مسیر خود را تغییر می‌دهد. اما این ویژگی برا مدل‌هایی صادق است که سنسورهای قوی داشته باشند.

ظرفیت و مخزن جارو رباتیک کمتر از سایر جاروبرقی‌ها بوده و صدای کمتری دارد. همچنین این نوع جارو به دلیل شارژی بودن و عدم نیاز به سیم برای اتصال به برق در حین کار کردن، محدودیتی ندارند. بنابراین می‌توان از آن‌ها در فضاهایی که پریز وجود ندارد نیز استفاده کرد‌.

امکان کنترل‌کردن جارو رباتیک با تلفن هوشمند نیز وجود دارد. اما به دلیل محدودیت‌هایی که این جاروها دارند، باید شرایط مناسب را برای آن‌ها فراهم کرد. به بیانی دیگر مراقب آن‌ها بود تا دچار آسیب نشوند و یا به وسایل آسیب وارد نکنند.

یکی از پیشنهادات فروشگاه تک کالابان برای خرید جارو رباتیک، جارو رباتیک شیائومی Mop 2 Pro Plus بوده که با توجه به توان و قدرتی که دارد مطلوب مشتریان بوده است.

چه کسانی نباید جارو رباتیک بخرند؟

نظافت منزل با جارو رباتیک

بسیاری از افرادی که مشغله کاری دارند و وقت جارو کردن منزل خود با جاروبرقی‌ها را ندارند و یا حوصله سر و صدای جارو برقی‌ها را ندارند به سراغ جاروهای رباتیک می‌روند. البته برای نظافت منزل با جاروهای رباتیک باید شرایط مناسبی را فراهم کرد و در صورت کاربردی بودن این جارو، اقدام به خرید آن کرد. در برخی از موارد نظافت منزل با جارو رباتیک به جای راحت‌تر کردن جارو کردن، دردسر بیشتری نیز دارد.

زیرا در طراحی جارو رباتیک همه استانداردها و اصول لازم برای یک جارو همه‌کاره و بدون عیب و نقص رعایت نشده است. بمابراین نقاط ضعف آن دلیل عدم تأیید از سوی بسیاری از مصرف‌کنندگان شده‌ است.

بهتر است به صورت کلی به شما بگوییم که اگر دکوراسیون منزل شما به گونه‌ای است که موانع زیادی در سر راه جارو رباتیک دارد و یا منزل شما دارای پله و ناهمواری‌های زیاد است، بهتر است که دور جارو‌های رباتیک را خط بکشید. همچنین نظافت گوشه‌های منزل و کنج اتاق‌ها نیز با استفاده از جارو رباتیک امری سخت و یا غیر ممکن است. علاوه‌براین نظافت منزل‌هایی که آشغال‌های بزرگی در آن‌ها تولید می‌شود با جاروهای رباتیک امکان ندارد. همه این عوامل به دلیل طراحی نامناسب جاروهای رباتیک است.

جارو رباتیک برای چه خانه‌هایی مناسب نیست؟

اکنون که با جارو رباتیک و ویژگی‌ها و مزایای آن آشنا شدید، لازم است که به این سوالات اساسی بپردازیم که جارو رباتیک برای چه خانه‌هایی مناسب نیست؟ و چه کسانی نباید جارو رباتیک بخرند؟، چرا جارو رباتیک برای همه افراد و فضاها مناسب نیست؟ و آیا جارو رباتیک گوشه‌های منزل را جارو می‌کند؟

همانطور که گفته شد، دلیل نامناسب‌بودن جارو رباتیک برای برخی از افراد و مکان‌ها، نشأت گرفته از معایب این جارو و طراحی آن است. در ادامه به بررسی مشکلات جارو رباتیک و عدم مناسب بودن آن برای برخی از افراد می‌پردازیم.

1. عدم کاربرد برای همه سطوح

جاروهای رباتیک به دلیل طراحی که دارند، قابلیت دسترسی به نقاط مختلف را ندارند. بیشترین کاربرد این جاروها برای سطوح صاف و هموار است. در صورتی که این جارو برقی برای ناهمواری‌ها و همچنین پله‌ها کاربرد ندارد. در طراحی جارو رباتیک امکان بالا رفتن و یا پایین آمدن از پله‌ها وجود ندارد. بنابراین این نوع جارو برای فضاهایی که پله دارند و یا دوبلکس هستند، مناسب نیست.

2. عدم دسترسی به نقاط مختلف

آشغال‌ها در نقاط مختلف وجود دارند و باید از جارویی برای تمیز کردن آن‌ها استفاده شود که به آن‌ها دسترسی داشته باشد. حتماً جاروبرقی‌های معمول را دیده‌اید که دارای نازل‌ها و سری‌های مختلفی برای تمیز کردن سطوح مختلف و دسترسی به نقاط گوناگون را داشته باشند. اما به دلیل طراحی گرد و دایره‌ای جاروهای رباتیک، امکان دسترسی به همه نقاط وجود ندارد. اینجاست که پاسخ سوال آیا جارو رباتیک گوشه‌های منزل را جارو می‌کند؟ داده می‌شود.

یکی از محصولات دیگری که پیشنهاد فروشگاه ما به شما عزیزان هست، جاروبرقی فکر مدل robert rs 770 بوده که توان و قدرت بالایی دارد.

چه کسانی نباید جارو رباتیک بخرند؟

جارو رباتیک به دلیل گرد و دایره‌ای بودن دسترسی مناسبی به کنج دیوارها و گوشه‌های منزل را ندارد و برای تمیز کردن این گوشه‌ها بهتر است که روی جارو رباتیک حساب بازکنید. همچنین در فضاهای باریکی که قطر آن‌ها کمتر از قطر جارو رباتیک است، امکان ورود جارو به آن و جمع کردن آشغال‌ها وجود ندارد.

3. کوچک بودن مخزن

حجم و اندازه جارو رباتیک کوچک است. به همین دلیل مخزن آن نیز کوچک بوده و باید به صورت پیوسته خالی شود. بنابراین این نوع جارو برای محیط‌هایی که آشغال‌های زیادی در آن وجود دارد، مناسب نیست. پس اگر جزو افرادی هستید که خالی کردن مخزن و کیسه جارو برایتان امری سخت و دشوار است، بهتر است که درمورد خرید جارو رباتیک بیشتر فکر کنید.

4. مکش ضعیف‌تر نسبت به سایر جاروبرقی‌ها

جاروبرقی‌های معمولی مکش قوی دارند و همه آشغال‌های ریز و درشت را به خوبی جمع می‌کنند. اما مکش جارو رباتیک کمتر از جاروهای معمولی است. اندازه جاروهای رباتیک کوچک است. بنابراین نمی‌توان موتور بزرگ و قدرتمندی را برای تولید آن استفاده کرد. بنابراین موتوری که برای جاروهای رباتیک استفاده می‌شود، قدرت کمی دارد و به همین دلیل همه آشغال‌ها را به خوبی جمع نمی‌کند‌.

5. عدم جمع کردن آشغال‌های بزرگ

فیلترهای جارو رباتیک توانایی جمع کردن زباله‌های بزرگ را نخواهند داشت. بنابراین درصورتی که زباله‌هایی مانند کاغذ، دستمال کاغذی، پاک‌کن و مواردی از این قبیل در جارو رباتیک گیر کنند، جارو دچار اختلال شده، مسیر مکش آن مسدود می‌شود و عملکرد خود را از دست می‌دهد‌‌.

چه کسانی نباید جارو رباتیک بخرند؟

6. لزوم مرتب بودن منزل

برای عملکرد راحت و بدون وقفه جارو رباتیک باید ابتدا همه خانه را تمیز کرد. موانعی که بر سر راه جارو وجود دارند را برداشت. برای مثال عدم جمع کردن وسایل اضافی مانند کتاب، اسباب بازی، کنترل و غیره که در مسیر جارو رباتیک وجود دارند، باعث گیر کردن جارو و اختلال در عملکرد آن شده و باعث طولانی‌تر شدن عملیات نظافت می‌شوند. همچنین، سنسورهای این جارو در مسیرهایی که سیم‌های زیادی وجود داشته باشد، اجازه ورود نمی‌دهند.

7. طولانی‌تر شدن زمان نظافت

جاروهای رباتیک هوشمند هستند و حرکت آن‌ها برنامه‌ریزی شده است. اما به دلیل این که جاروهای رباتیک با ورود به فضایی جدید، ابتدا فضا را به خوبی آنالیز و اسکن می‌کنند، بنابراین فرایند تمیز کرد کمی طولانی‌تر می‌شود.

8. نیاز به مراقبت و رسیدگی مداوم

درصورتی که جاروهای رباتیک در جایی گیر کنند باید سریعاً به داد آن‌ها رسید و تا دچار آسیب نشوند یا به وسایل آسیبی وارد نکند. همچنین همانطور که گفته شد ظرفیت جاروهای رباتیک کم است و مخزن آن‌ها خیلی سریع پر می‌شود و باید به صورت مدوام تخلیه شود تا عملکرد آن دچار اختلال نشود.

9. عدم توانایی تمیز کردن موکت و فرش

به دلیل قدرت کمتری که موتور جارو رباتیک دارد، قدرت مکش آن کم است، بنابراین امکان تمیز کردن کامل موکت و فرش را ندارد. از آن جایی که در بیشتر ایرانیان برای دکوراسیون منزل خود از فرش و موکت استفاده می‌کنند، بنابراین جارو رباتیک کاربرد زیادی برای آن‌ها ندارد.

10. قیمت بالاتر

جاروهای رباتیک به دلیل ویژگی‌ هوشمند بودن از قیمت بالاتری نسبت به سایر جاروبرقی‌های معمولی برخوردار هستند. در طراحی جاروهای رباتیک از قطعات و فناوری‌های جدید و پیشرفته‌تری استفاده شده است که سبب افزایش قیمت این محصول شده‌اند. بنابراین اگر قیمت جارو برای شما اهمیت دارد، بهتر است که به سراغ جاروبرقی‌های معمولی بروید.

چه کسانی نباید جارو رباتیک بخرند؟

سوالات متداول

  1. جارو رباتیک چیست؟

جارو رباتیک جارویی هوشمند است که طراحی آن به صورت گرد و دایره‌ای است. همچنین شارژی بوده و بدون دخالت انسان نظافت و تمیزکردن محیط را انجام می‌دهد.

  1. جارو رباتیک چه معایبی دارد؟

جارو رباتیک معایبی مانند مکش ضعیف‌تر، طولانی‌تر شدن زمان نظافت، عدم جمع‌کردن آشغال‌های بزرگ، عدم توانایی تمیزکردن موکت و فرش، نیاز به مراقبت و رسیدگی مداوم، لزوم مرتب بودن منزل، قیمت بالاتر و غیره را دارند.

  1. جارو رباتیک برای چه فضاهایی مناسب نیست؟

جارو رباتیک برای فضاهایی که ناهمواری زیادی دارند و دارای پله هستند، کاربردی نخواهند داشت. همچنین این جاروها برای تمیز کردن فرش و موکت مناسب نیستند.

  1. آیا جارو رباتیک گوشه‌های منزل را جارو می‌کند؟

خیر، این جاروها طراحی گرد و دایره‌ای دارند و به همین دلیل قابلیت دسترسی به فضاهایی مانند گوشه‌های منزل را ندارند.

نتیجه‌گیری

جاروهای رباتیک یکی از مدل‌های جدید جارو هستند که بدون دخالت انسان فرایند جمع‌کردن آشغال‌ها و تمیزکاری را انجام می‌دهند. جاروهای رباتیک با باتری کار می‌کنند و بی‌سیم هستند. طراحی این جاروها به صورت گرد و دایره‌ای هستند و اندازه کوچک‌تری نسبت به سایر جاروها دارند.

جاروهای رباتیک معایبی دارند که نشان می‌دهد چه کسانی نباید جارو رباتیک بخرند. همچنین این جاروها برای همه فضاها و سبک‌های زندگی مناسب نیستند. جاروهای رباتیک معایبی مانند کوچک بودن مخزن، عدم دسترسی به همه نقاط، طولانی شدن زمان نظافت، قیمت بیشتر، مکش ضعیف، عدم جمع کردن آشغال‌های بزرگ و غیره را دارند.

ما در این مقاله به بررسی جارو رباتیک پرداختیم و به این سوال اساسی پاسخ دادیم که آیا جارو رباتیک گوشه‌های منزل را جارو می‌کند؟ و اینکه چه کسانی نباید جارو رباتیک بخرند؟

چه کسانی نباید جارو رباتیک بخرند؟
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من