مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

تفاوت سرخ‌کن آنالوگ و دیجیتال

تفاوت سرخ‌کن آنالوگ و دیجیتال

در یک آشپزخانه مجهز و مدرن، وجود یک سرخ‌کن حرفه‌ای و با کیفیت، ضروری است. این دستیار پیشرفته می‌تواند فرایند پخت‌و‌پز را خیلی سریع و راحت انجام دهد. سرخ‌کن‌های دیجیتال و آنالوگ دو مدل از سرخ‌کن‌های محبوب در بازار لوازم برقی هستند‌. خیلی از افراد تصور می‌کنند که این دو مدل شبیه به هم بوده و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. در این مقاله سعی داریم که تفاوت‌ها و ویژگی‌های این دو سرخ‌کن را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

سرخ‌کن چیست؟

سرخ‌کن یک دستگاه برقی است که برای سرخ کردن مواد غذایی، از آن استفاده می‌شود. همانطور که از نام این وسیله پیداست، برای سرخ کردن و پخت انواع مواد غذایی کاربرد دارد. سرعت طبخ این دستگاه، نسبت به تجهیزات عادی سریع‌تر است. سرخ‌کن‌های برقی قابلیت تنظیم حرارت داشته و حین پخت‌و‌پز، کیفیت غذا را حفظ می‌کنند.

سرخ‌کن‌ها معمولا ساختاری مکعبی، گرد و یا بیضی دارند. بدنه این دستگاه اکثرا از فولاد نرم و یا استیل ساخته می‌شود. استیل با وجود قیمت بالاتری که دارد، به نسبت فولاد نرم گزینه بهتری است؛ چرا که مقاومت زیادی داشته و دیرتر آسیب می‌بیند.

یکی از پیشنهادات فروشگاه تک کالابان به شما عزیزان برای خرید سرخ کن‌های آنالوگ مدل‌های سرخ کن تفال مدل EY201 و سرخ کن رژیمی تفال مدل EY701 می‌باشد که با توجه به توانی که دارا هستند، قدرت و عملکردهای خوب دارند.

تفاوت سرخ‌کن آنالوگ و دیجیتال

تفاوت سرخ‌کن آنالوگ و دیجیتال

سوالی که برای خیلی از افراد پیش‌ می‌آید این است که سرخ‌‌کن آنالوگ بهتر است یا سرخ‌کن دیجیتال؟ و یا اینکه این دو مدل چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ در مدل‌های دیجیتالی، دستگاه یک منوی پیش‌فرض را برای مصرف کننده نمایش می‌دهد. اما در مدل آنالوگ، تنظیم و کنترل دستگاه به صورت دستی و با کمک چرخنده‌ها انجام می‌شود. روی درب سرخ‌کن‌های آنالوگ،‌ یکسری از آپشن‌ها و امکانات دستگاه به خوبی توضیح داده شده‌اند که با توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت آن، مشخص می‌شوند.

همانطور که گفته شد، سرخ‌کن دیجیتالی یک منو دارند که می‌تواند به صورت لمسی یا دکمه‌ای باشد. در برنامه‌ریزی این منو، درجه حرارتی که برای هر ماده غذایی نیاز است را خود دستگاه پیشنهاد می‌دهد. در مورد این موضوع بین دو دستگاه تفاوت‌هایی می‌باشد:

  • در سرخ‌کن‌های آنالوگ، این تنظیم دمای مواد باید به صورت دستی انجام شود.
  • در سرخ‌کن‌های دیجیتالی، دو فن برای تهویه هوا و پخت بهتر مواد قرار داده شده است.

چنین سیستم پیشرفته‌ای را تنها در برخی از مدل‌های سرخ‌کن می‌توان مشاهده کرد. مدل‌های آنالوگ فاقد سیستم گرم نگهدارنده بوده و به نسبت دیجیتالی، قیمت کمتری دارند. در مجموع، سرخ‌کن دیجیتالی آپشن‌ها و امکانات بیشتری نسبت به مدل‌های آنالوگ دارد.

سرخ‌کن چه کاربردی دارد؟

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، از سرخ‌کن برای سرخ کردن و پخت انواعی از مواد غذایی استفاده می‌شود. این دستگاه پرکاربرد می‌تواند در یک چشم به هم زدن، مواد مختلف را سرخ کند؛ از سیب زمینی و مرغ گرفته تا انواع سبزیجات. همه و همه با وجود یک سرخ‌کن خوب و با کیفیت، خیلی سریع و آسان سرخ می‌شوند. مانند هر وسیله برقی دیگری، سرخ‌کن‌ها نیز دارای یکسری دکمه و امکانات کاربردی هستند‌. به کارگیری این آپشن‌ها می‌تواند عملکرد و کارایی دستگاه را چندین برابر کند.

به طور کلی، در بدنه هر سرخ‌کن، دکمه‌ها و یا چرخنده‌هایی وجود دارد که زمانبندی و تایم پخت را کنترل می‌کنند. سرخ‌کن‌ها با توجه به مدل و برندی که دارند، امکانات و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند.  بعد از اینکه پخت‌و‌پز غذا تمام شد، یک آژیر صوتی اتمام طبخ را به کاربران اطلاع می‌دهد. در این دستگاه برای گذاشتن و یا خارج کردن مواد، از یک دستگیره کاربردی استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک سرخ‌کن، وجود فیلتر بادگیر است‌. این فیلتر هوای درون دستگاه را تخلیه کرده و از پخش شدن بو در محیط اطراف، جلوگیری می‌کند.

انواع سرخ‌کن

سرخ‌کن‌ها انواع مختلفی دارند. پارامتر‌های زیادی از جمله ظرفیت مخزن، جنس بدنه، قدرت موتور و نوع کارکرد دستگاه در نوع و مدل سرخ‌کن نقش دارد. اما در کل سرخ‌کن‌های معمولی، مینی و بدون روغن برخی از انواع سرخ‌کن‌های موجود در بازار هستند. در ادامه هر یک از این مدل‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • سرخ‌کن‌های معمولی: در این سرخ‌کن‌ها یک المنت برقی برای پخت‌وپز مواد وجود دارد. این مدل دارای یک مخزن روغن است و می‌تواند پخت مواد را در درجه حرارت‌های مختلف انجام دهد.
  • سرخ‌کن‌های بدون روغن: در این مدل سرخ‌کن، دستگاه بدون روغن و یا با استفاده از حداقل روغن مواد را سرخ می‌کند. این نوع سرخ‌کن برای افرادی که کلسترول و چربی دارند، گزینه مناسبی است.
  • سرخ‌کن مینی: سرخ‌‌کن‌های مینی ابعاد کوچک‌تری نسبت به دو مدل قبل دارند و حجم کمتری از مواد را در خود جای می‌دهند.

بهترین برندهای سرخ‌کن دیجیتال

امروزه سرخ‌کن‌های دیجیتالی در برندها و مدل‌های مختلفی ساخته و عرضه می‌شوند. برند‌های فیلیپس(PHILIPS)، تفال (Tefal)، هنری (HEINRICH’S)، کنوود (KENWOOD)، دلونگی (Delonghi) برخی از بهترین مدل‌های سرخ‌‌کن در بازار هستند.

پیشنهاد دیگر فروشگاه ما به شما عزیزان برای خرید سرخ کن‌های دیجیتال مدل‌های سرخ کن فیلیپس مدل 9270 و سرخ کن فیلیپس مدل HD9200 می‌باشد که با توجه به توان دستگاه‌ها، قدرت و عملکرد مطلوبی نیز دارند.

تفاوت سرخ‌کن آنالوگ و دیجیتال

کلام آخر

سرخ‌کن یک ابزار کاربردی و یک دستیار حرفه‌ای در آشپزخانه است. این دستگاه با سرخ کردن طیف وسیعی از مواد غذایی، می‌تواند شما را در داشتن غذاهای لذیذ و خوشمزه همراهی کند. سرخ‌کن‌های آنالوگ و دیجیتال برخی از انواع سرخ‌کن‌های موجود در بازار هستند. این دو سرخ‌کن از لحاظ ظاهری و تنظیمات پیش‌فرض دستگاه، با یکدیگر تفاوت دارند‌. سرخ‌کن دیجیتال به صورت اتومات و سرخ‌کن آنالوگ به صورت دستی تنظیم می‌شود‌. برای اطلاع از بهترین مدل‌ها و خرید انواعی از لوازم برقی خانگی می‌توانید به فروشگاه بزرگ تک‌کالابان مراجعه کرده و از خدمات آن بهرمند شوید‌.

سوالات متداول

  • سرخ‌کن‌های آنالوگ و دیجیتال چه تفاوت‌های با یکدیگر دارند؟

تنظیمات منو و کنترل دستگاه در مدل‌های دیجیتالی به صورت خودکار و در مدل‌های آنالوگ به صورت دستی انجام می‌شود.

  • بهترین مدل‌های سرخ‌کن دیجیتال شامل چه برندهایی می‌شود؟

برخی از بهترین برندهای سرخ‌کن دیجیتال عبارتند از فیلیپس، دلونگی، تفال، هنریچ و کنوود.

  • چه فروشگاهی را برای خرید بهترین لوازم برقی خانگی پیشنهاد می‌کنید؟

فروشگاه لوازم خانگی برقی تک‌کالابان با داشتن سابقه‌ای درخشان در زمینه مشتری‌مداری و فروش با کیفیت‌ترین لوازم برقی، می‌تواند شما را در داشتن خریدی

تفاوت سرخ‌کن آنالوگ و دیجیتال
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من