مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

تفاوت سرخ كن چرخشی با سرخ كن ‌ایستاده

تفاوت سرخ كن چرخشی با سرخ كن ‌ایستاده

سرخ‌کن بدون روغن و یا سرخ‌کن‌‌های چرخشی چه نوع محصولاتی هستند؟ زمانی که به این موارد دقت می‌کنید، متوجه می‌شوید که سرخ‌کن‌هایی که امروزه در بازار وجود دارند، می‌توانند مدل‌های مختلف و متنوعی داشته باشند. به همین دلیل نیز باید بدانید که هر کدام از این مدل‌های متنوع، چه ویژگی‌هایی دارند. این ویژگی‌ها سبب می‌شوند تا مشتریان بتوانند گستره انتخابی بهتری داشته باشند. برای شناخت مدل‌های اصلی سرخ‌کن‌‌ها تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پیشنهاد فروشگاه تک کالابان برای شما عزیزان، سرخ کن تفال مدل EY401D15 و سرخ‌ کن کنوود مدل HFM75 است که دارای توان و قدرت بالایی نیز می‌باشند.

تفاوت سرخ كن چرخشی با سرخ كن ‌ایستاده

انواع سرخ کن

سرخ‌کن ‌ها بطور کلی به دو دسته سرخ‌کن بدون روغن یا کم روغن و سرخ‌کن‌‌های با روغن تقسیم‌بندی می‌شوند. هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصر بفرد خود بوده و می‌توانند برای افراد و شرایط خاصی مناسب باشند. در ادامه هر کدام از آن‌ها را به طور کامل معرفی می‌کنیم.

· سرخ‌کن‌‌های با روغن

این نوع از سرخ‌کن‌‌ها که معمولاً شامل مدل‌های قدیمی‌تر نیز می‌شوند، می‌توانند هنوز هم توسط افراد زیادی استفاده شوند. مسلماً قیمت‌های پایین‌تر، ظرفیت‌های بیشتر و… از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که هنوز هم افراد زیادی به سراغ این مدل از سرخ‌کن‌ها ‌می‌روند. با توجه به مصرف بالای روغن این دستگاه‌ها می‌توانیم بگوییم که در طول مدت استفاده از آن‌ها، به هیچ وجه این کار مقرون بصرفه نیست و همچنین می‌تواند بر روی سلامتی شما تأثیرات منفی زیادی داشته باشد.

· سرخ کن ‌های بدون روغن

مورد بعدی در خصوص سرخ‌کن‌های بدون روغن است. سرخ‌کن‌های بدون روغن و یا سرخ‌کن‌های کم روغن دسته بعدی هستند. این مدل‌ها جدیدتر بوده و امروزه آن‌ها را بیشتر از قبل در بازار پیدا خواهید کرد. معمولاً سرخ‌کن‌‌های بدون روغن و یا کم‌روغن می‌توانند به دو شکل چرخشی و ثابت وجود داشته باشند که هر کدام دارای مشخصات منحصر به فردی هستند. به همین خاطر نیز در بخش جداگانه‌ای به معرفی این مدل‌ها پرداخته‌ایم.

· سرخ کن‌ های بدون روغن ثابت

دسته اول سرخ‌کن‌های بدون روغن از نوع ثابت هستند. این مدل از دستگاه‌ها پس از سرخ‌کن‌های معمولی یا همان سرخ کن‌ های با روغن وارد بازار شدند. طرز کار این دستگاه‌ها با دستگاه‌های اولیه متفاوت است. در برخی از مدل‌های آن‌ها از روش حرارت دهی مستقیم استفاده می‌شود. این مدل از سرخ‌کن‌ها به وسیله شعله به صورت مستقیم داغ می‌شوند.

اما در مدل‌های دوم این دستگاه‌ها معمولاً از یک لایه بین مخزن روغن و شعله استفاده می‌شود. این لایه از روغن نسوز پر می‌شود و حرارت شعله را به صورت غیر مستقیم به روغن داخل مخزن انتقال می‌دهد. به همین دلیل نیز می‌توانیم بگوییم که در این روش میزان سوختگی روغن بسیار کمتر می‌شود.

· سرخ کن ‌های بدون روغن چرخشی

مدل بعدی سرخ‌کن‌های بدون روغن، با نام سرخ‌کن چرخشی شناخته می‌شوند. این نوع از سرخ کن ‌ها می‌توانند از سیستم‌های جدیدی برای سرخ‌کردن مواد غذایی استفاده کنند. در واقع سرخ‌کن‌های چرخشی می‌توانند روغن را به صورت غیر مستقیم داغ کنند. در ادامه توضیحات بیشتری را در این خصوص بیان خواهیم کرد.

در این نوع از وسایل آشپزخانه معمولاً لوله‌هایی را درون مخزن روغن قرار می‌دهند. این لوله در قسمت وسطی مخزن قرار می‌گیرند. با روشن‌کردن سرخ کن، حرارت در درون این لوله‌ها به جریان می‌افتد و روغن را به شکل غیر مستقیم داغ می‌کند. این کار باعث می‌شود تا روغنی که در قسمت بالا وجود دارد داغ و روغنی که در قسمت‌های پایین‌تر وجود دارد، سردتر شود.

مسلماً این کار باعث می‌شود تا روغن درون سر کن به جریان بیفتد و از سمت بالا به پایین یک حرکت چرخشی را نشان دهد. همین کار باعث یکدست‌شدن میزان داغی روغن در دستگاه شده و اجازه می‌دهد تا مواد غذایی علاوه بر آن که به خوبی سرخ می‌شوند، مغز پخت نیز شوند. استفاده‌کردن از این نوع سرخ‌کن‌‌ها می‌تواند اهمیت بیشتری داشته باشد. به همین خاطر نیز توصیه می‌شود تا اگر می‌توانید بودجه لازم را تهیه کنید، حتماً از این مدل دستگاه‌ها خریداری کنید.

تفاوت سرخ كن چرخشی با سرخ كن ‌ایستاده

تفاوت هواپز با سرخ کن

سرخ‌کن‌‌های موجود در بازار با انواع هواپز‌ها چه تفاوت‌هایی دارند؟ اگر بتوانید این هواپز‌ها را به درستی بشناسید، متوجه می‌شوید که هر کدام از آن‌ها چه کارایی داشته و در نهایت نیز انتخاب بهتری خواهید داشت.

هواپز غذای شما را می‌پزد، اما سرخ‌کن آن را سرخ می‌کند. تفاوت‌های متعددی بین این دو مورد وجود دارد. از سوی دیگر نیز می‌توانیم بگوییم که شباهت‌هایی هم این دو مورد با هم دارند. به همین خاطر در این قسمت به مهم‌ترین اختلافی که بین این دو مورد وجود دارد، اشاره خواهیم کرد.

تفاوت اصلی مربوط به میزان روغنی است که این دو نوع وسیله آشپزخانه می‌توانند استفاده کنند. در سرخ‌کن‌ها معمولاً روغن تا دمای بالا داغ می‌شود و غذا به وسیله روغنی که داغ شده است، سرخ می‌شود. این موضوع در حالی است که در هواپز‌ها معمولاً یا از روغن‌های بسیار کمی استفاده می‌شود و یا به طور کلی هیچ نوع روغنی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

فروشگاه تک کالابان

فروشگاه‌های مختلفی در سرتاسر شهر تهران و کشور وجود دارند. با این حال هر کدام از این فروشگاه‌ها می‌توانند یک نقطه قوت و یک نقطه ضعف داشته باشند. فروشگاه تک کالابان نیز یکی دیگر از این فروشگاه‌ها محسوب می‌شود که دارای نقاط قوت بسیار زیادی است. در این فروشگاه باید بدانید که چه ویژگی‌هایی وجود دارد که مشتریان آن را به عنوان فروشگاه برتر انتخاب می‌کنند.

· خرید آنلاین و حضوری

اولین مورد در خصوص خرید کردن آنلاین و حضوری است. در تک کالابان می‌توانید هم به صورت مستقیم از سایت فروشگاه خرید کنید و هم می‌توانید به فروشگاه مراجعه کرده و خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید. این کار سبب می‌شود تا هر کس بنا به شرایطی که دارد، بتواند خرید خودش را انجام دهد.

از دیگر پشنهادات ما به شما عزیزان، سرخ کن فیلیپس مدل 9270 و سرخ کن بدون روغن گاسونیک مدل GAF758 بوده که مشتریان زیادی را به دلیل توانی که دارند جذب کرده است.

تفاوت سرخ كن چرخشی با سرخ كن ‌ایستاده

 

· عرفه‌ها و قیمت‌ها

تعرفه‌ها و قیمت‌ها مورد مهم بعدی است که باید در نظر بگیرید. به طور کلی قیمت‌هایی که در فروشگاه تک کالابان برای محصولات در نظر گرفته می‌شود، بسیار مناسب بوده و متناسب با کیفیت اجناس هستند. لازم به ذکر است که تمامی اجناس فروشگاه تک کالابان با اصالت و ضمانت هستند.

· کیفیت اجناس

کیفیت و اصل بودن اجناس نیز مورد مهم بعدی است که باید در نظر داشته باشید. به طور کلی تمامی اجناس، محصولات و انواع لوازم خانگی که در فروشگاه تک کالابان به فروش می‌رسد، همگی دارای کیفیت‌های بالا بوده و جزء محصولات اورجینال محسوب می‌شوند.

کلام پایانی

در این مطلب متوجه شدید که تفاوت سرخ‌کن چرخشی با‌ ایستاده در چیست و هر کدام از آن‌ها دارای چه ویژگی‌هایی هستند که سبب می‌شود منحصر به فرد به چشم بیایند. در زمانی که می‌خواهید سرخ کن، هواپز و… را خریداری کنید، حتماً این نکته را به خاطر داشته باشید که باید بهترین نوع آن‌ها را خریداری کنید. این کار سبب می‌شود تا بتوانید چندین سال از آن‌ها استفاده کرده و هیچ گونه مشکلی نیز با آن‌ها نداشته باشید.

تفاوت سرخ كن چرخشی با سرخ كن ‌ایستاده
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من