مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

تفاوت سرخ كن‌های با روغن یا بدون روغن (رژيمی)

تفاوت سرخ كن‌های با روغن یا بدون روغن (رژيمی)

احتمالاً برای شما هم این سوال پیش بیاید که تفاوت سرخ کن‌های با روغن یا بدون روغن در چیست؟ سرخ کن بدون روغن بهتر است یا با روغن؟ همانطور که می‌دانید امروزه مردم سراسر دنیا به غذاهای سرخ کردنی علاقه خاصی دارند و رستوران‌ها و مکان‌هایی که غذاهای سرخ کردنی مانند سیب زمینی و غیره را عرضه می‌کنند، همیشه با استقبال فراوانی از سوی مردم همراه بوده‌اند.

اما موضوع سلامت غذایی که می خوریم، امروزه اهمیت خاصی دارد و پخت غذا به شیوه ای سالم می تواند مهم ترین دغدغه خیلی از افراد باشد. نکته مهم درباره این موضوع این است که پخت غذا با روغن از دیرباز در خانواده های ایرانی یک روش معمول بوده، اما آیا می دانید که می توانید با مصرف هزینه کمتر به روش سالم تری هم غذاهای خود را پخت نمایید؟ اگر دوست دارید سرخ کن های بدون روغن را بهتر بشناسید و تفاوت آنها را با سرخ کن های با روغن بدانید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

انواع سرخ کن را بهتر بشناسیم

در نگاه اول جا دارد این نکته را بیان کنیم که با پیشرفت تکنولوژی امروزه مردم از روش‌های مختلفی برای سرخ کردن غذاها استفاده می‌کنند و ما قصد داریم در ابتدا شما را با همه سرخ کن‌ها آشنا کرده و بعد به بحث اصلی این مقاله بپردازیم. در یک طبقه بندی انواع سرخ کن‌ها را به دو دسته اصلی تقسیم می‌کنند که به شرح زیر می‌باشد:

  • سرخ کن با روغن
  • سرخ کن بدون روغن

 

با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی هر یک از آنها بپردازیم.

سرخ کن بدون روغن

سرخ کن با روغن چیست؟

همگی ما با سرخ کن‌های با روغن آشنایی داریم و منظور از این سرخ کن‌ها وسایلی از آشپزخانه هستند که غذا را در آنها با غوطه‌ور کردن در روغن سرخ می‌کنند. از مزیت‌هایی که برای این سرخ کن‌ها نام برد، می‌توان به مواردی مانند طعم بهتر غذا، پخت سریع در روغن و کالری بالا اشاره کرد.

سرخ کن بدون روغن چیست؟

نسل جدید سرخ کن های امروزی که کم کم مورد طرفدار افراد زیادی هم واقع شده اند، سرخ کن های بدون روغن هستند. همانطور که از نام سرخ کن بدون روغن پیداست، در این سرخ کن ها از روغن در این سرخ کن ها برای پخت غذا استفاده نمی شود. در این سرخ کن ها از جریان انتقال هوای داغ در اطراف غذا برای پخت آنها استفاده می شود. از مزیت هایی که این سرخ کن ها دارند، این است که غذایی که با این روش سرخ می شود دارای مقدار کم چربی و کالری بوده و بهترین گزینه برای آن دسته از افرادی است که دوست دارند غذاهای روزمره را با کالری کمتر و با همان طعم و لذت استفاده نمایند.

گاهی برخی از افراد برای آغشته کردن غذاهای سرخ شده خود در سرخ کن بدون روغن از یک قاشق روغن در این دستگاه ها هم استفاده می کنند که این کار طعم دلپذیرتری به غذاهای سرخ شده می دهد.

مهم ترین تفاوت سرخ كن‌های با روغن با بدون روغن

حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که از کدام یک از سرخ کن ها استفاده کنیم بهتر است؟ در ادامه تفاوت های اصلی این دو نوع سرخ کن را برای شما عنوان خواهیم کرد تا به این طریق بهتر بتوانید سرخ کن مناسب خود را تهیه نمایید.

1- سلامت و مقدار کالری غذای پخت شده

یک تفاوت سرخ کن های با روغن با بدون روغن در مقدار کالری غذاهای پخت شده است. به این صورت که در سرخ کن های بدون روغن بدلیل این که غذای سرخ شده در روغن غوطه ور نمی شود، دارای کالری کمتری است. امروزه چاقی و کالری بالای غذا برای بسیاری از افراد به یک دغدغه تبدیل شده است؛ بنابراین اگر به دنبال این هستید که غذاهای شما دارای کالری اضافه نباشند، سرخ کن بدون روغن یک گزینه عالی برای شما خواهد بود. در طرف دیگر اگر علاقمند به مصرف غذاهای پر کالری هستید، می توانید از سرخ کن های با روغن استفاده نمایید.

2- قیمت و هزینه تمام شده

شاید شما جزو افرادی باشید که میزان هزینه در این بخش هم برای شما مهم باشد. از آنجایی که سرخ کن های بدون روغن مصرف روغن پایینی دارند، بنابراین در بلند مدت می توانند از لحاظ هزینه برای شما مفید تر باشند. چرا که هزینه روغن این روزها در بازار بسیار بالا بوده و همین می تواند یکی از دلایل استفاده از یک سرخ کن بدون روغن باشد. همچنین قیمت سرخ کن بدون روغن از سرخ کن با روغن چندان بالاتر نیست و می توان به راحتی آن را تهیه کرد.

تفاوت سرخ كن‌های با روغن یا بدون روغن (رژيمی)

۳- کیفیت و طعم غذای پخت شده

با توجه به تست و آزمايشي كه تيم تك كالا بان روی این محصولات انجام داده، سرخ كن هاي بدون روغن طعم واقعی غذا را نشان می‌دهند. این نکته نیز حائز اهمیت است که غذاهایی که با سرخ کن بدون روغن سرخ می شوند، ترد تر بوده و اگر طرفدار چنین غذاهایی هستید، می توانید از آنها استفاده نمایید.

۴- سرعت پخت غذا

شاید برای شما سرعت پخت غذا نیز مهم باشد. باید بدانید که سرخ كن بدون روغن به دلیل فنی که در آن تعبیه شده است، با انتقال دادن گرما و همچنین چرخاندن غذا، سبب می شود که مواد غذایی هم سریع تر و هم با کیفیت تر سرخ شوند.

مواردی که در بالا عنوان کردیم، برخی از انواع تفاوت سرخ كن هاي با روغن با بدون روغن یا رژیمی بود که آنها را عنوان کردیم و تصمیم انتخاب با شما خواهد بود.

 

آموزش استفاده از سرخ کن بدون روغن

همه ما در خانه بارها دیده‌ایم که مادران ما چطور غذاهایی مانند گوشت یا سیب زمینی را در سرخ کن‌های با روغن سرخ کرده‌اند و بنابراین نیازی نیست تا نحوه استفاده از آنها را به شما آموزش دهیم. بنابراین در این بخش تصمیم گرفته‌ایم به آموزش استفاده از سرخ کن بدون روغن بپردازیم.

1- منوی سرخ کن‌های بدون روغن

سرخ کن‌های بدون روغن بر روی خودداری مجموعه کلیدهایی هستند که بصورت لمسی بوده و با استفاده از آنها می‌توانید دستورالعمل‌های لازم را برای پخت غذا وارد نمایید. از جمله این کلیدها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دکمه روشن و خاموش کردن دستگاه
  • برنامه‌های ذخیره شده دستگاه که در آنها از قبل برای مواد غذایی مانند تنقلات، سیب زمینی، مرغ، ماهی، کیک، گوشت و غیره بهترین دمای پخت در نظر گرفته شده و شما فقط کافیه نوع غذا را انتخاب نموده و ماده غذایی را داخل دستگاه قرار دهید.
  • بر روی دستگاه‌ها شما فلش‌هایی را مشاهده خواهید کرد که برای مدت زمان و دمای پخت از آنها استفاده خواهید نمود.

2- سبد قرارگیری مواد غذایی

بعد از یادگیری منوی سرخ کن‌های بدون روغن شما یک بشقاب یا سبدی را در این دستگاه‌ها مشاهده خواهید کرد که غذاهای سرخ کردنی را باید داخل آنها قرار داده و بعد آن را داخل دستگاه قرار دهید و بعد از هر بار استفاده باید آن را بشورید.

برای استفاده از این دستگاه ها شما غذای سرخ کردنی خود را داخل دستگاه قرار خواهید داد و می‌توانید در بخش منو نوع غذا را انتخاب نمایید تا خود دستگاه بهترین دما و زمان پخت را به شما نشان دهد. گاها برای پخت بهتر می‌توانید دمای دستگاه را کمی بالاتر برای پخت بهتر قرار دهید.

نکته مهمی که باید در هنگام سرخ کردن غذا با این سرخ کن‌ها به یاد داشته باشید این است که غذاهایی مانند سیب زمینی یا گوشت را بعد از مدتی در سبد تکان داده تا همه قسمت‌های آن شبیه هم سرخ شوند.

معرفی سرخ كن رژيمی فيليپس

یکی از بهترین سرخ کن‌های بدون روغن یا رژیمی در بازار سرخ کن فیلیپس بوده (مانند سرخ کن بدون روغن مدل 9270 یا سرخ کن رژیمی تفال مدل EY701) که متعلق به یک شرکت هلندی به همین نام است. استفاده از این دستگاه بسیار آسان بوده و می‌توانید به راحتی غذاهای خود را با سرخ کن رژیمی فیلیپس سرخ نمایید. تنوع مدل در سرخ کن فیلیپس بسیار زیاد بوده و بسته به تعداد اعضای خانواده و کیفیت دستگاه می توانید بهترین گزینه مدنظر خود را تهیه نمایید.

تفاوت سرخ كن‌های با روغن یا بدون روغن (رژيمی)

سوالات متداول

  1. سرخ کن بدون روغن بهتر است یا با روغن

از آنجایی که مصرف روغن در سرخ کن‌های بدون روغن پایین تر بوده و کیفیت غذا در آن مشابه سرخ کن‌های با روغن هست، بنابراین سرخ کن‌هایی که روغن مصرف نمی‌کنند، می توانند گزینه بهتری باشند.

  1. قیمت سرخ کن های بدون روغن در چه حدی است؟

این روزها مدل‌های خیلی زیادی از این سرخ کن‌ها مانند سرخ کن رژیمی فیلیپس در بازار موجود هستند که با توجه به مدل و اندازه آن قیمت‌های متغیری دارند و در بخش محصولات می توانید قیمت آنها را مشاهده نمایید.

کلام پایانی

این روزها مصرف بالای روغن در غذاهایی که مصرف می‌کنیم بیماری‌ها و مشکلات خاص خود را برای ما به همراه دارند و گاهی بهترین روش پخت غذا به روش‌هایی است که یا از روغن استفاده نشود یا تا حد امکان به میزان بسیار کمی استفاده شود. سرخ کن‌های بدون روغن می‌توانند بهترین گزینه‌های ممکن برای کسانی باشند که دوست دارند غذای خود را بهترین کالری و کمترین روغن تهیه نمایید. در این مقاله سعی کردیم تفاوت سرخ كن‌های با روغن با بدون روغن را برای شما توضیح داده و سرخ کن رژیمی فیلیپس را به عنوان یکی از بهترین های این خانواده به شما معرفی نماییم.

امیدواریم مطالبی که عنوان کردیم برای شما مفید باشند. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

تفاوت سرخ كن‌های با روغن یا بدون روغن (رژيمی)
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من