مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

ماه مبارک رمضان

چه نوشیدنی‌هایی برای ماه مبارک رمضان مناسب است؟

سلامتی نعمتی مهم است که باید برای حفظ آن سبک زندگی درستی داشته باشیم و برخی اصول و عادات غذایی را رعایت کنیم اما در ماه مبارک رمضان اهمیت این موضوع چند برابر می‌شود زیرا در ماه رمضان، روزه‌داران ساعات طولانی آب و غذا مصرف نمی‌کنند و در صورتی که آب بدن آن‌ها کم شود، مشکلاتی برای سلامتی آن‌ها به وجود خواهد آمد. همچنین در صورتی که نوشیدنی ‌های مناسبی در هنگام سحری و افطار مصرف نشود، باعث تشنگی شما در طول روزهای این ماه شده و تحمل تشنگی را نخواهید داشت پس علاوه بر مصرف آب معمولی مصرف سایر نوشیدنی‌هایی که باعث رفع تشنگی و تأمین آب بدن می‌شوند، ضرورت دارد.

بنابراین برای جلوگیری از کاهش آب بدن در ماه مبارک رمضان و سپری کردن این ماه بدون آسیب رسیدن به سلامتی باید نوشیدنی‌هایی را استفاده کنید که جبران آب از دست رفته بدن باشند و خوشبختانه با وجود آب میوه‌گیری‌ها و دستگاه‌های میکس و مخلوط کن می‌توان خوشمزه‌ترین و مناسب‌ترین نوشیدنی‌ها را تهیه و استفاده کرد. ما در این مقاله به بهترین نوشیدنی‌هایی که مناسب با ماه مبارک رمضان هستند می‌پردازیم و اصول و نکات مهمی را برای مصرف نوشیدنی در این ماه به شما آموزش می‌دهیم که پس با ما همراه باشید.

اهمیت مصرف نوشیدنی‌های مناسب در ماه مبارک رمضان

حتما شما هم درمورد اهمیت آب برای سلامتی بدن شنیده‌اید و می‌دانید که در طول روز باید آب کافی مصرف شود تا سلامتی بدن دچار مشکل و اختلال نشود، به همین دلیل در ماه رمضان مشکلاتی ناشی از کم آبی بدن برای بسیاری از روزه‌داران به وجود می‌آید که باید با مصرف نوشیدنی‌های مناسب این کمبود‌ها را جبران کنند.

از طرفی دیگر روزه‌داران حدود 14 الی 15 ساعت شبانه روز را باید تحمل کنند و آب مصرف نکنند تا روزه آن‌ها باطل نشود که مصرف آب معمولی جوابگوی تحمل تشنگی برای این مدت طولانی نخواهد بود و با مصرف آب معمولی نهایتا 4 تا 5 ساعت احساس تشنگی به سراغ آن‌ها نمی‌آید بنابراین بهتر است که علاوه بر آب از نوشیدنی‌های دیگری که خاصیت ضد عطش و تشنگی دارند استفاده کرد تا در طول روز تشنه نشد و همچنین جبران آب از دست رفته بدن باشد.

در طول زمان افطار تا سحر باید 8 تا 12 لیوان از آب و سایر نوشیدنی‌ها مصرف شود تا آب از دست رفته تأمین شود و سلامتی شما تضمین شود. همچنین کاهش مصرف آب و نوشیدنی در ماه رمضان باعث آسیب به پوست نیز می‌شود و شادابی و طراوات آن را از بین می‌برد پس مصرف نوشیدنی در این ماه اهمیت زیادی دارد و بر سلامتی جسم و ظاهر شما موثر است.

نوشیدنی‌های مناسب ماه مبارک رمضان

نوشیدنی‌های زیادی وجود دارند که برای ماه مبارک رمضان و برطرف کردن تشنگی و تأمین آب موردنیاز بدن موثر هستند که در ادامه به برخی از بهترین آن‌ها می‌پردازیم.

1. شربت خاکشیر

نوشیدنی خوش طعم و پرطرفداری که برای گرمازدگی و رفع تشنگی بسیار مؤثر است، شربت خاکشیر بوده که گزینه مناسبی برای تامین آب موردنیاز روزانه بدن در ماه مبارک رمضان است. دانه‌های خاکشیر این ویژگی‌ را دارند که با قرارگرفتن در آب، چند برابر وزن خود آب جذب کنند و به همین دلیل  در صورت تشنگی در ماه رمضان، بدن از آب ذخیره شده در ین دانه‌ها استفاده می‌کند و آب موردنیاز آن تأمین می‌شود. بنابراین برای سپری کردن روزهای ماه مبارک رمضان بدون احساس تشنگی بهتر است که از این شربت خوشمزه استفاده کنید. برای تهیه شربت خاکشیر باید ابتدا خاکشیر‌ها را شسته و سپس به مدت دو ساعت در آب بخیسانید تا شن‌ها ته نشین شوند سپس برای آماده‌سازی مقداری از خاکشیر‌ها را با آب مخلوط کرده و به آن کمی آبلیمو، گلاب، عسل و یخ اضافه کنید.

از دستگاه‌های مخلوط کن که فروشگاه تک کالابان به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهند، مخلوط کن بیم مدل BL1805 و مخلوط کن کنوود BLM45 می‌باشد که با توجه به توان و قدرتی که دارند، عملکرد دستگاه نیز بالا می‌باشد.

2. نوشیدنی تخم شربتی و عسل و گلاب

تخم ریحان یا تخم شربتی سرشار از پتاسیم و کلسیم بوده و ترکیب آن با عسل و گلاب یکی از بهترین نوشیدنی‌های مناسب ماه مبارک رمضان را به وجود می‌آورد. برای تهیه این نوشیدنی لازم است که ابتدا تخم شربتی‌ها را درون آب بخیسانید و سپس مقداری آبلیمو، گلاب، عسل و عرق بیدمشک را به آن اضافه کنید و برای افطار یا سحر مصرف کنید.

3. آب‌میوه طبیعی

امروزه در اکثر خانه‌ها دستگاه آب‌میوه‌گیری وجود دارد که با استفاده از این دستگاه می‌توان بهترین نوشیدنی‌های طبیعی و خوشمزه را از آب میوه‌ها درست کرد‌. مصرف یک لیوان آب‌میوه طبیعی در فاصله افطار تا سحر عطش و تشنگی را از بین می‌برد و در طول روز نیز مانع از تشنگی بیش‌از حد می‌شود همچنین آب میوه‌ها سرشار از ویتامین و سایر مواد مغذی موردنیاز بدن هستند. آب همه میوه‌ها مفید و خوشمزه است که با استفاده از دستگاه آب‌میوه‌گیری می‌توان آب میوه‌های مختلفی مانند؛ سیب، پرتقال، هندوانه، انگور و سایر میوه‌ها را گرفت و نوشیدنی سالم و خوشمزه را در ماه رمضان مصرف کرد.

از دستگاه‌های آبمیوه‌گیری که فروشگاه تک کالابان به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهند، آبمیوه‌گیری براون مدل J500 و آبمیوه‌گیری بوش مدل MES25A0 می‌باشد که با توجه به توان و قدرتی که دارند، عملکرد دستگاه نیز بالا می‌باشد.

4. شربت سکنجبین خیار

شربت سکنجبین خیار شربتی خوشمزه است که علاوه بر رفع تشنگی خواص بسیار زیادی نیز برای سلامتی دارد‌ و باعث نشاط و انرژی می‌شود. برای تهیه شربت سکنجبین خیار باید ابتدا پوست لیموترش را جدا کرده و سپش لیموترش‌های پوست گرفته شده را درون پارچ مخلوط کن قرار داده و مقداری عرق نعنا به آن اضافه کنید، سپس در مرحله بعد باید خیار شسته شده را رنده کرده و به لیمو ترش و نعنا اضافه کرد و دستگاه را روشن کنید تا همه مواد به خوبی با هم میکس و مخلوط شوند و سپس با توجه به میزانی که دوست دارید شربت شیرین شود به آن سکنجبین اضافه کنید.

5. شیر و خرما

مصرف شیر و خرما در وعده‌های افطار و سحر ماه رمضان علاوه بر رفع عطش و تشنگی به عنوان نوشیدنی مقوی و انرژی‌زا نیز محسوب می‌شود. برای تهیه نوشیدنی خوشمزه و قوی شیر و خرما ابتدا باید هسته‌های خرما را جدا کرده و سپس آن‌ها را در پارچ مخلوط کن قرار داده و سپس به مقدار لازم شیر اضافه کرد و آن‌ها را کاملا مخلوط کرد تا به نوشیدنی صاف و یکدست تبدیل شوند.

6. دم کرده نعنا

یکی دیگر از نوشیدنی‌های مناسب برای رفع تشنگی در ماه مبارک رمضان، دم کرده نعنا است که علاوه بر طعم مطلوب، آب مورد نیاز بدن را نیز تأمین می‌کند. برای تهیه این نوشیدنی باید ابتدا مقداری شکر و آب را به نسبت دو به یک جوشاند و سپس مقداری عرق نعنا و آبلیمو را به آن اضافه کرد و سپس در یخچال قرار داد تا کاملا خنک شود و برای رفع تشنگی در ماه رمضان مصرف شود‌.

نکات مهم مصرف نوشیدنی در ماه مبارک رمضان

در ماه رمضان به دلیل این که سبک تغذیه نسبت به ماه‌های عادی تغییر می‌کند بنابراین سیستم بدن نیز حساسیت بیشتری نشان داده و در صورتی که اصول و نکات مهمی رعایت نشود، مشکلاتی برای سلامتی به وجود خواهد آمد‌. برای مصرف نوشیدنی در این ماه نیز باید نکات مهمی را در نظر داشت که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • به دلیل تشنگی که روزه‌داران در طول روز متحمل می‌شوند در زمان افطار تا سحر مایعات زیادی مصرف می‌کنند که این امر عمل اشتباهی بوده و باعث معده درد و مشکلاتی از این قبیل می‌شوند بنابراین در مصرف نوشیدنی‌ها و مایعات در ماه رمضان باید تعادل را برقرار کردن و به اندازه مصرف کرد.
  • علاوه بر اعتدال در مصرف نوشیدنی‌ها در ماه مبارک رمضان، فاصله مصرف آن‌ها باید رعایت شود و از مصرف پشت سر هم نوشیدنی‌ها جلوگیری شود.
  • از خوردن غذاهای تند و شور که باعث تشنگی می‌شوند جلوگیری کنید.
  • برای تهیه نوشیدنی‌های ماه رمضان بهتر است که از شیرین کننده‌های مصنوعی مانند شکر کمتر استفاده شود و به جای آن از عسل و شکر قهوه‌ای استفاده نمود.
  • نوشیدنی‌هایی که برای ماه رمضان استفاده می‌شوند بهتر است که متنوع باشند تا نسبت به آن‌ها احساس زدگی و بی‌میلی پیدا نکنید.
  • بهتر است در زمان افطار و سحر از نوشیدنی‌هایی که شیرینی کمتری دارند استفاده کنید زیرا شیرینی زیاد نوشیدنی‌ها باعث تشنگی در طول روز می‌شود.
  • بهتر است که در ماه رمضان از مصرف نوشیدنی‌های گازدار جلوگیری کنید و یا مصرف آن‌ها را کم کنید.
  • آب و نوشیدنی‌هایی که در ماه رمضان و در وعده افطار و سحر مصرف می‌شوند نباید خیلی سرد و یا خیلی گرم باشند و بهتر است که معتدل باشند.

سوالات متداول

  1. چرا مصرف نوشیدنی‌هایی به جز آب در ماه رمضان اهمیت دارد؟

در ماه مبارک رمضان مقداری از آب بدن از بین می‌رود و روزه‌داران در طول روز احساس تشنگی می‌کنند که با مصرف نوشیدنی‌های مناسب علاوه بر کاهش تشنگی، آب از دست رفته بدن آن‌ها نیز جبران می‌شود.

  1. بهترین نوشیدنی‌های ماه مبارک رمضان چه نوشیدنی‌هایی هستد؟

نوشیدنی‌های زیادی وجود دارند که برای ماه مبارک رمضان مناسب هستند که برخی از آن‌ها عبارتنداز؛ آب میوه‌های طبیعی، شربت خاکشیر، شربت سکنجبین خیار، دم کرده نعنا، تخم شربتی و عسل و آبلیمو و غیره.

  1. روش تهیه نوشیدنی‌های مناسب با ماه مبارک رمضان چگونه است؟

هر نوشیدنی دستور تهیه خاص خود را دارد اما با استفاده از دستگاه‌های آب‌میوه‌گیری و مخلوط کن و همچینن تهیه برخی از عرقیجات گیاهی و طبیعی می‌توان بهترین نوشیدنی‌های ماه رمضان را آماده کرد.

یکی دیگر از دستگاه‌هایی که در این زمینه کاربردی هستند، آبمیوه‌گیری 3 کاره ناسا الکتریک مدل NS-917 و آبمیوه گیری 4 کاره کاخلر KH-1179-Bمی‌باشند که با توجه به توان و قدرتی که دارند مطلوب می‌باشند.

  1. مصرف چه غذاهایی باعث تشنگی بیشتر در ماه رمضان می‌شود؟

به صورت کلی مصرف غذاهای خیلی تند و یا شور باعث تشدید تشنگی در روزهای ماه رمضان می‌شود پس بهتر است از مصرف آن‌ها پرهیز شود.

نتیجه‌گیری

در ماه مبارک رمضان روزه‌داران باید به مدت طولانی آب و غذا مصرف نکنند که تحمل تشنگی برای بسیاری از آن‌ها سخت‌تر از تحمل گشنگی است اما با مصرف نوشیدنی‌هایی مناسب می‌توان تشنگی را در این روزها برطرف کرد و همچنین آب مورد نیاز بدن را تأمین نمود. از طرفی دیگر با وجود دستگاه‌های آب‌میوه‌گیری و مخلوط کن و همچینن در دسترس بودن انواع عرقیجات گیاهی و طبیعی می‌توان به راحتی بهترین نوشیدنی‌های مناسب با ماه رمضان را تهیه کرد و این روزها را راحت‌تر سپری کرد. ما در این مقاله به معرفی برخی از بهترین نوشیدنی‌های مناسب ماه رمضان از جمله؛ آب‌میوه‌های طبیعی، عرق نعنا، شربت سکنجبین خیار، شیر و خرما، شربت خاکشیر و غیره و نحوه تهیه آن‌ها پرداختیم و نکات مهمی را برای مصرف نوشیدنی در ماه رمضان به شما آموزش دادیم.

ماه مبارک رمضان
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من