مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

چه ظروفی را می توان داخل مایکروویو گذاشت؟

چه ظروفی را می توان داخل مایکروویو گذاشت؟

مایکروویو یکی از ضروری‌ترین وسایل برقی بسیار کوچک است که معمولاً در بسیاری از خانه‌ها یافت می شود. از این نوع دستگاه برای گرم کردن غذا استفاده می‌شود. توجه به استفاده از نوع ظروف مناسب در

داخل مایکروویو اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که برخی از ظروف را نمی‌توان در داخل این دستگاه‌ها قرار داد چرا که باعث ذوب شدن و یا خرابی ظروف می‌شود. در این بخش می‌خواهیم شما را با انواع ظروف

مورد استفاده در داخل مایکروویو آشنا کنیم.

ظروف مورد استفاده در داخل مایکروویو

آشنایی با بایدها و نبایدهای استفاده از مایکروویو قبل از خرید آن، بسیار حائز اهمیت است. جالب است بدانید هر نوع ظروفی را نمی‌توان در داخل مایکروویو استفاده کرد چرا که حرارت زیاد باعث ایجاد آسیب به برخی از این ظروف می‌شود. از جمله ظروفی که می‌توان از آن ها در داخل مایکروویو استفاده کرد عبارتند از:

ظروف سیلیکونی، آرکوپال، ظروف مایکروفر، آلومینیومی نازک، شیشه‌ای، ظروف پخت، ظروف پلاستیکی مخصوص اشاره کرد.

در بخش‌های بعد می‌خواهیم در مورد هر یک از این ظروف، توضیحات مختصری ارائه کنیم همچنین یکی از محصولاتی که فروشگاه تک کالابان برای خرید دستگاه‌های مایکروویو پیشنهاد می‌دهد،

آون توستر داتیس DT700 می‌باشد.

چه ظروفی را می توان داخل مایکروویو گذاشت؟

آون توستر داتیس DT700

· آشنایی با ظروف سیلیکونی

استفاده از ظروف سیلکونی در داخل مایکروویو به شدت توصیه می‌شود. چرا که از ایمنی بالایی برخوردار هستند و می‌توان در درون آن ها، کیک‌های بسیار خوشمزه‌ای تهیه کرد.

· آشنایی با ظروف آرکوپال

ظروف آرکوپال برای گرم کردن غذاهای مختلف بسیار موثر هستند. این نوع ظروف نیز بی خطر هستند و در هنگام استفاده در داخل مایکروویو، هیچ خطری از بابت انفجار ایجاد نمی‌کنند.

· آشنایی با ظروف مخصوص مایکروویو

برخی از ظروف تنها برای استفاده در داخل مایکروویو تهیه شده‌اند. این ظروف ممکن است از جنس شیشه، سرامیک، فلز و سیلیکون باشند. در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که ظروف مورد استفاده، به طور حتم قابلیت استفاده در داخل مایکروویو را داشته باشند. در هنگام خرید این محصول به علامت پشت ظروف مخصوص مایکروویو توجه کنید.

· استفاده از فویل‌های آلومینیومی

در برخی موارد برای پخت و یا گرم کردن غذا نیاز به استفاده از فویل‌های آلومینیومی دارید. از این نوع فویل ها برای پخت بهتر غذا استفاده می‌شود. فراموش نکنید از این نوع فویل ها تنها به عنوان روکش استفاده کنید. در هنگام استفاده از این نوع فویل ها، آن‌ها را دور از دیواره مایکروویو قرار دهید.

چرا که در این صورت باعث ایجاد جرقه می‌شود. فویل‌ها را در سه سانتی متری دیواره‌های گرم مایکروویو قرار دهید. ورق‌ها باید صاف باشند و هیچ چین و چروکی نداشته باشند.

از دیگر پیشنهادات دیگر این فروشگاه، مایکروویو ال جی MH8265CIS و مایکروویو ال جی مدل MH8265DIS می‌باشد.

چه ظروفی را می توان داخل مایکروویو گذاشت؟

· استفاده از ظروف شیشه‌ای

دقت داشته باشید ظروف شیشه‌ای خریداری شده حتما قابلیت استفاده درون مایکروویو را داشته باشند. چرا که برخی از این ظروف در مقابل حرارت، مقاومت بسیار کمی دارند و خیلی زود می‌شکنند. برای استفاده از این ظروف بهتر است در دستگاه را باز نگه دارید. بهتر است از ظروف شیشه ای زمانی استفاده کنید که نیاز به حرارت زیاد ندارید.

· استفاده از ظروف پلاستیکی

استفاده از ظروف پلاستیکی در داخل مایکروویو زمانی مناسب است که دارای ایمنی کامل باشند. برخی از این ظروف برای استفاده در درون این دستگاه تهیه شده اند اما برخی دیگر در اثر حرارت بسیار سریع نرم می شوند و در نهایت ذوب می‌گردند. بنابراین در هنگام استفاده از این نوع ظروف، احتیاط را رعایت کنید.

· استفاده از ظروف دایره‌ای

بهتر است ظروفی که برای استفاده در داخل مایکروویو خریداری می کنید دارای اشکال دایره باشند. چرا که در این صورت کل سطح غذا به صورت یکنواخت گرم می‌شود.

نبایدهای استفاده از مایکروویو

در داخل مایکروویو به هیچ عنوان از ظروفی مانند ظروف فلزی، مقوا، استایروفوم، ظروف لب نقره ای و لب طلایی استفاده نکنید. ظروف فلزی در صورت گرم شدن باعث سوختن مواد غذایی می‌شوند. یا ممکن است باعث ترکیدگی و انفجار شوند. استفاده از ظروف مقوائی در داخل مایکروویو توصیه نمی شود چرا که دارای چسب، موم و موادی است که برای دستگاه بسیار خطرناک می باشند.

در صورت استفاده از ظروف لب طلایی یا لب نقره ای، ممکن است رنگ خود را تغییر دهند. بنابراین بهتر است حتی در دمای پایین نیز از این ظروف استفاده نکنید.

تفاوت آون توستر و مایکروویو

آون توستر و مایکروویو تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. از هر دو این دستگاه برای گرم کردن مواد غذایی، یخ زدایی و مواد و همچنین پخت و پز استفاده می‌شود. اما مایکروویو ها دارای مصرف انرژی کمتری هستند. با این حال، قیمت خرید بسیار بالاتری نسبت به آون توسترها دارند.

از لحاظ گنجایش و ظرفیت، آون توسترها نسبت به مایکروویو ها دارای ظرفیت بسیار کمتری هستند. هر دو این دستگاه‌ها دارای استاندارد فوق العاده بالایی می‌باشند. از لحاظ میزان رطوبت غذا، مواد غذایی آون توستر نسبت به مایکروویو، خشک‌تر و برشته‌تر می‌باشند.

یکی دیگر از پیشنهادات، مایکروویو مدیا مدل Ec042a5l است که با توجه به توان و قدرتی که دارد، عملکرد مناسبی نیز دارد.

چه ظروفی را می توان داخل مایکروویو گذاشت؟

 

سوالات متداول

  1. چه تفاوتی میان توستر و آون توستر وجود دارد؟

آون توسترها را می‌توان نمونه ای جدید از توسترهایی دانست که از ان برای نان استفاده می شود. این نوع دستگاه دارای امکانات بیشتری است و به یک فر رومیزی شباهت دارد.

  1. چه تفاوتی میان توستر و مایکروویو وجود دارد؟

از هر دو دستگاه می‌توان برای گرم کردن مواد غذایی و یخ زدایی استفاده کرد. این دو محصول از لحاظ کیفیت با یکدیگر متفاوت می باشند. به عنوان مثال، مایکروویو باعث نرم شدن غذا و آون توستر باعث برشته شدن آن می‌شود.

  1. از چه ظروفی می‌توان در داخل مایکروویو استفاده کرد؟

از ظروف سیلیکونی، آرکوپال، ظروف مخصوص فر، ظروف آلومینیومی، ظروف شیشه‌ای، کیسه های مخصوص پخت غذا و ظروف پلاستیکی مخصوص می توان در داخل مایکروویو استفاده کرد. به هیچ عنوان از ظروف فلزی، استایروفوم، مقوائی، ظروف لب نقره ای و لب طلایی در درون مایکروویو استفاده نکنید.

سخن پایانی

امروزه استفاده از تکنولوژی حتی در آشپزی نیز به چشم می‌خورد. مایکروویو ها یکی از محبوب‌ترین انواع دستگاه‌های برقی آشپزخانه شناخته می شود که کاربرد بسیار زیادی دارد. از این دستگاه برای پخت انواع غذاهای مختلف و گرم کردن آن استفاده می شود. در این مقاله، سعی کردیم شما را با انواع ظروف مورد استفاده در داخل مایکروویو، ویژگی های هریک و تفاوت آن با اون توستر اشنا کنیم.

 

 

چه ظروفی را می توان داخل مایکروویو گذاشت؟
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من