مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

مقایسه مایکروویو با سولاردوم

مقایسه مایکروویو با سولاردوم؟ کدام سرطان زا است؟

معمولاً زمانی که صحبت از وسایل آشپزخانه می‌شود، افراد زیادی هستند که بین تجهیزات مختلف آشپزخانه نمی‌دانند کدام مورد را باید انتخاب کنند. همین مسئله سبب می‌شود تا معمولاً انتخاب‌های اشتباهی داشته باشند. در زمان‌های گذشته صرفاً از اجاق‌گاز برای پخت غذا استفاده می‌شده است. این در حالی است که امروزه از وسایل مختلفی همچون مایکروویو، سولاردوم و… استفاده می‌کنند. برای آن که بتوانید به شکل درستی تشخیص دهید که کدام یک از این دو مورد می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده باشد. سعی کرده‌ایم تا تفاوت‌های بین این دو مورد را به شکل دقیق و درستی بیان کنیم. همچنین به بررسی موضوع مقایسه مایکروویو با سولاردوم؟ کدام سرطان‌زا است؟ خواهیم پرداخت.

مزیت‌های استفاده از سولاردوم و مایکروویو

پیش از بررسی‌کردن تفاوت‌هایی که بین سولاردوم و مایکروویو وجود دارد، بهتر است به مزیت‌های استفاده از این دستگاه‌ها بپردازیم.

· پخت سریع و آسان

اولین مورد مربوط به پخت سریع و آسان غذا به وسیله این دستگاه‌ها است. پخت‌های سریع و آسان با این دستگاه‌ها راحت است. به همین خاطر افرادی که ترجیح می‌دهند تا غذاها را سریع‌تر طبخ کنند، از سولاردوم و یا مایکروویو استفاده می‌کنند.

یکی از پیشنهادات ما به شما عزیزان، سولاردوم ال جی MA3884VC بوده که دارای توان و قدرت 900 واتی است که با توجه به توانی که دارد قدرت عملکرد دستگاه نیز بالا می‌باشد.

مقایسه مایکروویو با سولاردوم

· استفاده کم از روغن

هم مایکروویو و هم سولاردوم دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند باعث شوند غذا با مقدار کمی روغن به خوبی پخت شود. در واقع باعث می‌شوند تا غذا با بخار آب خود به‌راحتی پخت شود.

· نرم ماندن غذا

مورد بعدی در خصوص زمانی است که با استفاده از این وسایل، غذا به‌راحتی نرم باقی می‌ماند. به همین دلیل نیز غذا خشک نشده و تمامی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

· طعم خوب غذا

مورد بعدی در خصوص طعم مناسبی است که غذا در این دستگاه‌ها دارد. طعم خوب غذا برای تمامی افراد اهمیت دارد و مسلماً اگر با استفاده از مایکروویو و یا سولاردوم بتوانید غذایی با طعم بهتر داشته باشید، نباید این نکته را فراموش کنید.

تفاوت مایکروویو با سولاردوم

بین دو دستگاه سولاردوم و مایکروویو تفاوت‌هایی وجود دارد. این تفاوت‌ها برای برخی از افراد فاقد اهمیت بوده و برای برخی دیگر نیز بسیار مهم است. به همین دلیل تفاوت مایکروویو با سولاردوم را بررسی کرده و موارد مربوط به هر کدام را بصورت کامل و جداگانه عنوان خواهیم کرد.

· میزان مصرف انرژی

میزان مصرف انرژی برای خانواده‌هایی که به شکل مداوم از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. هر قدر مصرف انرژی بیشتر باشد، قبض برق بیشتری نیز خواهید داشت. بنابراین اگر استفاده شما از این دستگاه‌های آشپزخانه زیاد است، حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که سولاردوم نمی‌تواند گزینه خوبی باشد، زیرا دارای مصرف برق بیشتری است.

از سوی دیگر مایکروویو می‌تواند گزینه بهتری باشد، زیرا به‌صرفه‌تر بوده و انرژی و همچنین برق کمتری مصرف می‌کند.

از دیگر پیشنهادات فروشگاه ما به شما عزیزان، مایکروویو ال جی مدل MH8265DIS و مایکروویو ال جی MH8265CIS بوده که ظرفیت و مخزن این دستگاه‌ها، 42 لیتر بوده در دو رنگ استیل و مشکی هستند.

مقایسه مایکروویو با سولاردوم

· سرعت پخت

سرعت پخت غذا نیز یکی دیگر از انواع تفاوت مایکروویو با سولاردوم بوده و اهمیت زیادی دارد. اگر به دنبال دستگاهی هستید که غذا سریعاً در آن پخته شود و زیاد معطل نشوید، سولاردوم گزینه خوبی است. معمولاً سرعت پخت غذا در سولاردوم نسبت به مایکروویو بیشتر است.

· جنس سینی

مورد بعدی از تفاوت مایکروویو با سولاردوم که معمولاً افراد کمی به آن توجه می‌کنند، جنس سینی مورد استفاده در این دو دستگاه می‌باشد. جنس سینی‌ها در سولاردوم هم می‌تواند فلزی و هم می‌تواند سرامیکی باشد. این در حالی است که اگر به سینی‌های قرار گرفته در مایکروویوها توجه کنید، متوجه می‌شوید که جنس سینی‌ها از پیرکس می‌باشد و در مقاله چه ظروفی را می توان داخل مایکروویو گذاشت؟می‌توانید ظروف مناسب را مطالعه فرمایید.

· محل قرارگیری دکمه‌ها

مورد بعدی در خصوص محل قرارگیری دکمه‌ها است. دکمه‌های مایکروویوها معمولاً در قسمت راست دستگاه قرار می‌گیرند. و دکمه‌های سولاردوم نیز در قسمت بالای دستگاه تعبیه شده‌اند.

· تابش اشعه

تابش اشعه در مایکروویو و سولاردوم یکی دیگر از موارد مهم است. آیا مایکروویو اشعه دارد؟ آیا سولاردوم اشعه دارد. در اصل سولاردوم با ایجاد حرارت به وسیله مگنترون غذا را پخت می‌کند. همچنین مایکروویو هم هیچ اشعه تابشی ندارد. هر دو وسیله با داشتن بخشی به نام مگنترون به گرم شدن و پخت غذا کمک می‌کنند. اساس کار مگنترون به این شکل می‌باشد که مولکول‌های آب موجود در غذا را تحریک کرده و به این شکل گرما ایجاد می‌کند. این کار به گرم شدن مواد غذایی منجر می‌شود.

· بیماری‌زایی

زمانی که مایکروویو به تازگی وارد بازار شده بود، این موضوع به شدت ذهن افراد را درگیر کرده بود که سولاردوم سرطان‌زا است یا مایکروویو؟ باتوجه‌به تمامی تحقیقاتی که تاکنون بر روی این موضوع انجام شده است، مشخص شده که مایکروویو هیچ اشعه‌ای ندارد و هر دو وسیله با مگنترون کار می‌کنند. فقط در سولاردوم به دلیل استفاده از حرارت، گزینه بسیار بهتری برای شما به‌حساب می‌آید. اما هیچ‌کدام از این وسیله‌ها سرطان‌زا نیستند. ساختار این دو دستگاه به شکلی است که ساتع کردن گرما و به جنبش درآوردن مولکول‌های غذا به گرم‌شدن آن کمک می‌کنند.

فروشگاه تک کالابان

فروشگاه‌های مختلف و متفاوتی هستند که انواع محصولات و لوازم آشپزخانه را عرضه می‌کنند. زمانی که تصمیم می‌گیرید تا هر کدام از محصولات و لوازم آشپزخانه را خریداری کنید. باید به این موضوع نیز توجه کنید که وسایل مناسب باید حتماً دارای کیفیت‌های لازم باشند. بی‌کیفیت بودن ابزارها و لوازم سبب می‌شود تا هم زمان خود را از دست بدهید. و هم باعث می‌شود تا هزینه‌های اضافی را صرف کنید.

فروشگاه تک کالابان یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید محصولات و انواع لوازم برقی آشپزخانه است. در این فروشگاه می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به‌صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید و از خدمات مورد نظر نهایت استفاده را ببرید. درصورتی که اطلاعات کاملی از محصول موردنظر خودتان نداشته باشید نیز، می‌توانید یا با مراجعه حضوری به فروشگاه و صحبت با کارشناسان بخش فروش، اطلاعات لازم را به دست آورید. همچنین می‌توانید به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید. وب‌سایت تک‌کالابان دارای بخش‌های مهمی است که ویژگی‌های محصولات را معرفی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا به شکل دقیقی محصول موردنظرتان را بشناسید. همچنین می‌توانید آن را با نمونه‌های مشابه مقایسه کنید. با خرید از این فروشگاه می‌توانید از گواهی اصالت کالا + امنیت خرید اطمینان حاصل کنید.

سؤالات متداول

  1. میزان بیماری‌زایی سولاردوم بیشتر است یا مایکروویو؟

هیچ‌کدام از این دو دستگاه سرطان‌زا و بیماری‌زا نیستند. اساس کار آنها تحریک مولکول‌های آب و مواد غذایی و گرم‌شدن سریع آن می‌باشد.

  1. کدام یک سریع‌تر می‌توانند غذا را پخت کنند؟

پخت غذا در سولاردوم سریع‌تر از مایکروویو است.

  1. میزان مصرف انرژی سولاردوم بیشتر است یا مایکروویو؟

میزان مصرف انرژی و برق در سولاردوم بیشتر از مایکروویو است.

مقایسه مایکروویو با سولاردوم

کلام پایانی

بررسی تفاوت مایکروویو و سولاردوم سبب می‌شود تا بهتر تشخیص دهید که کدام یک از این موارد می‌تواند عملکرد بهتری را داشته باشد و اینکه سولاردوم سرطان‌زا است یا مایکروویو. درهرصورت می‌توانیم بگوییم که هر دو این وسایل آشپزخانه مناسب بوده و عملکردهای خوبی دارند. اما باید به این نکته توجه کنید که کدام یک از این موارد گزینه بهتری برای شما خواهد بود. هنگام استفاده از هر کدام از این دستگاه‌ها، در نظر داشته باشید که از فروشگاه‌های معتبر و خوبی خرید خود را انجام دهید.همچنین برای آموزش خرید مایکروویو و سولاردوم می‌توانید مقاله موجود در سایت را مطالعه فرمایید.

مقایسه مایکروویو با سولاردوم
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من