مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

صفر تا صد خرید گوشت‌کوب برقی

صفر تا صد خرید گوشت‌کوب برقی

امروزه محصولات موجود در بازار لوازم خانگی دچار تحول بسیار زیادی شده‌ است. از جمله دستگاه‌های کاربردی که در دسته محصولات خانگی قرار می‌گیرد، گوشت‌کوب برقی است. بسیاری از خریداران با تهیه‌ گوشت‌کوب برقی، دیگر نیازی به خرید دستگاه میکسر، همزن و دیگر محصولات برقی نخواهند داشت. امروزه گوشت‌کوب برقی در مدل‌ها و انواع متنوعی در بازار وجود دارد. دانستن برخی نکات پیش‌ از انتخاب و خرید گوشت‌کوب برقی برای خریداران بسیار اهمیت دارد. در ادامه قصد داریم راهنما خرید گوشت‌کوب برقی به‌ همراه تمام نکات، قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهم این دستگاه را در اختیار شما قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

معرفی کلی گوشت کوب برقی

در گذشته از گوشت‌کوب دستی به ‌منظور کوبیدن انواع غذاهای ایرانی استفاده می‌شد. با گذشت زمان این وسیله به محصولی مدرن تبدیل شده و برای هر آشپزخانه ضروری محسوب می‌شود. گوشت‌کوب برقی به روند آشپزی شما سرعت زیادی بخشیده و برای بسیاری از افراد کارآمد است. این وسیله درواقع یک مخلوط‌کن مدرن محسوب می‌شود که وزن زیادی نداشته و کارکردن با آن بسیار آسان است. به‌منظور راحتی شما و دسترسی بیشتر می‌توانید گوشت‌کوب برقی خود را روی دیوار آشپزخانه نصب کنید. همچنین از این وسیله می‌توانید به‌منظور کوبیدن، پوره کردن، خرد و مخلوط کردن مواد خوراکی بهره ببرید. گوشت‌کوب برقی برای تهیه سس کچاپ، مخلوط تخم‌مرغ، تهیه غذا کودک، تهیه انواع اسموتی و پوره نیز گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. هنگام خرید گوشت‌کوب برقی باید به مواردی همچون توان مصرفی، جنس بدنه، وزن گوشت‌کوب و جنس تیغه توجه کامل داشته باشید.

یکی از پیشنهادات تک کالابان، گوشت‌کوب برقی بوش مدل MSM-2610BGB می‌باشد که با توجه به توان و قدرتی که دارد، با کیفیت است.

گوشت کوب برقی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

به‌طورکلی گوشت‌کوب برقی از یک بدنه به‌ عنوان پایه اصلی، یک میله که تیغه به آن وصل می‌شود و یک ظرف مدرج تشکیل شده‌ است. توجه داشته باشید که گوشت‌کوب‌های چندکاره از قطعات و لوازم مختلفی به‌ منظور افزایش کارایی تشکیل می‌شوند. این گوشت‌کوب‌ها از قطعاتی همچون خردکن، همزن، دیسک‌ها و صفحات رنده برای سهولت تهیه مواد غذایی تشکیل شده‌اند.

گوشت‌کوب برقی معمولا از ترکیب فلز و پلاستیک فشرده بوده که توان مصرفی 200 الی 800 وات دارد. جنس پایه گوشت کوب های برقی معمولا از پلاستیک یا فلز است. فراموش نکنید مدل‌هایی که از پایه فلزی برخوردار باشند، قادر به تکه‌ تکه کردن انواع مواد خوراکی سفت همچون یخ هستند. وجود قطعه مخلوط‌کن در گوشت‌کوب برقی باعث افزایش کارایی در خانه می‌شود. البته برخی از مدل‌ها به‌دلیل برخورداری از این قطعه از وزن سنگین‌تری برخوردار هستند.

انواع گوشت کوب برقی

انواع گوشت‌کوب‌های برقی موجود در بازار در دو نوع ساده و چندکاره تولید می‌شوند. در ادامه هر یک از این دو نوع را بررسی خواهیم کرد:

گوشت ‌کوب برقی ساده

گوشت‌کوب برقی ساده از امکانات جانبی و قابلیت‌های متعددی برخوردار نیست. از این گوشت‌کوب‌ها صرفا می‌توان به‌جای گوشت‌کوب‌های دستی قدیمی استفاده کرد. البته با استفاده از این وسیله دیگر نیازی به وارد کردن فشار به‌منظور له کردن مواد نخواهید داشت.

گوشت‌ کوب برقی چندکاره

گوشت‌کوب‌ برقی چندکاره از امکاناتی همچون همزن، رنده، خردکن، آسیاب و پوره‌کن برخوردار است. قیمت این گوشت‌کوب در مقایسه با گوشت‌کوب برقی ساده بیشتر بوده؛ اما میتوان از آن برای انجام طیف گسترده‌ای از مراحل تهیه مواد غذایی استفاده نمود.

گوشت کوب برقی چه کاربردی دارد؟

گوشت‌کوب برقی از کاربردهای متعددی برخوردار است. از این وسیله علاوه‌بر خرد کردن و له کردن، می‌توانید به‌منظور مخلوط نمودن سوپ، هم‌زدن تخم‌مرغ، خردکردن سبزی و انواع میوه‌ها و له کردن پیاز استفاده کنید. از دیگر کاربردهای گوشت‌کوب برقی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرد کردن یخ
  • تهیه کیک
  • پوره کردن هویج و سیب‌زمینی پخته
  • هم‌زدن خامه
  • له کردن موادی همچون حلیم و انواع آش
  • خرد کردن پیاز و سبزیجات
  • تهیه آب‌میوه‌های مختلف، شیک و معجون
  • رنده کردن انواع مواد غذایی

مزایا استفاده از گوشت کوب برقی

گوشت‌کوب دستی همچون گوشت‌کوب برقی قابلیت له کردن و خرد کردن مواد غذایی را دارد؛ اما نکته قابل‌توجه این است که کارایی گوشت‌کوب برقی بسیار بیشتر و دقیق‌تر از گوشت‌کوب دستی است. همچنین برای استفاده از گوشت‌کوب برقی دیگر نیازی نیست که مواد غذایی را از ظرفی به ظرف دیگر انتقال دهید و به‌ راحتی می‌توانید از این گوشت‌کوب در هر ظرفی با سرعت بسیار بالا استفاده کنید. مواد غذایی با استفاده از گوشت‌کوب برقی بسیار منظم و یکدست له و پوره می‌شوند. این گوشت‌کوب نسبت به گوشت‌کوب‌های دستی از سرعت عمل بسیار بالایی برخوردار است که همین امر موجب اتلاف وقت شما نمی‌شود. برخی از گوشت‌کوب های برقی امکان تنظیم روی دور تند را دارند که این نیز از دیگر مزیت‌های استفاده از گوشت‌کوب برقی بشمار می‌رود.

گوشت‌کوب برقی وسیله‌ای کوچک محسوب می‌شود که حمل آن بسیار آسان است. این گوشت‌کوب‌ها حتی در انواع چندکاره نیز جابجایی و حمل بسیار راحتی دارند. سرعت پوره یا خرد کردن مواد غذایی با استفاده از این وسیله بسیار بالا و منظم است. این گوشت‌کوب حجم زیادی از آشپزخانه شما را اشغال نمی‌کند. همچنین نحوه کارکردن با آن پیچیده نبوده و شما به‌ راحتی می‌توانید نتیجه دلخواه را از این گوشت‌کوب دریافت کنید.

 

راهنما خرید گوشت کوب برقی

هنگام خرید گوشت‌کوب برقی باید به برخی از مشخصات این وسیله همچون ظاهر، توان مصرفی، وزن و جنس آن توجه داشته باشید. در ادامه برخی از مواردی که هنگام خرید گوشت‌کوب برقی باید توجه کنید را بررسی خواهیم کرد.

بدنه

از مهم‌ترین بخش‌ها هنگام خرید گوشت‌کوب برقی، توجه به جنس بدنه است. بدنه گوشت‌کوب برقی معمولا از جنس پلاستیک فشرده ساخته‌ می‌شود و در برخی قسمت‌ها نیز از فلز فولاد یا استیل کمک گرفته شده‌ است. فلزات به‌کاررفته در این وسیله کاملا ضدزنگ بوده و در اثر مجاورت با رطوبت مواد خوراکی زنگ نمی‌زند.

قدرت موتور

برای انتخاب یک گوشت‌کوب برقی مناسب باید براساس نیاز خود موتور آن را انتخاب کنید. گوشت‌کوب‌هایی که از قدرت موتور 100 تا 150 وات برخوردار هستند، برای له کردن مواد نسبتاً نرم کاربرد دارند و موتورهای 200 الی 250 واتی برای له کردن مواد سفت‌تر مانند یخ بسیار مناسب محسوب می‌شوند.

توان مصرفی براي گوشت‌كوب‌هاي تك‌كاره تا ٦٠٠ وات  و براي گوشت‌کوب‌های چندكاره يا گوشت‌كوب‌های غذاساز تا١٠٠٠ وات استاندارد می باشد.

وزن

یک گوشت‌کوب برقی مناسب باید وزن نسبتا سبکی داشته باشد تا بتوانید تنها با یک دست آن را حمل کنید. بنابراین اگر این وسیله از وزن بالایی برخوردار باشد، کار کردن با آن بسیار دشوار و استفاده از آن برای شما خسته‌کننده می‌شود.

یکی دیگر از پیشنهادات تک کالابان، گوشت کوب برقی براون مدل MQ 7087x می‌باشد که مورد رضایت مشتریان بوده است.

طول سیم

گاهی اوقات ممکن است پریز برق در دسترس شما نباشد. بنابراین سیم گوشت‌کوب برقی باید از طول مناسبی برخوردار باشد؛ زیرا ممکن است کارایی دستگاه کاهش پیدا کند. بنابراین هنگام خرید گوشت‌کوب برقی لازم است محصولی را انتخاب کنید که طول سیم آن حداقل 1 متر باشد.

لوازم جانبی

گوشت‌کوب برقی به‌ همراه لوازم جانبی می‌تواند نیاز بسیاری از افراد را برای تهیه مواد غذایی برطرف کند. هرکدام از لوازم جانبی این وسیله، کارایی بخصوصی را به کاربران ارائه می‌دهند و هریک از وسایل جانبی می‌توانند جایگزین مناسب یک وسیله برقی دیگر مانند همزن یا آبمیوه‌گیر باشند.

نحوه استفاده از گوشت کوب برقی

نحوه کارکرد آسان گوشت‌کوب برقی باعث شده که کار با آن برای خریداران این وسیله بسیار راحت باشد. درصورتی که گوشت‌کوب برقی از نوع ساده باشد، تنها لازم است برای استفاده از آن انگشتتان را روی دکمه نگه دارید تا تیغه حرکت کند. این نوع گوشت‌کوب تنها از یک سرعت برخوردار است. پس از ریختن موادغذایی داخل ظرف گوشت‌کوب، وسیله را همراه با انجام کار، حرکت دهید تا مواد بهتر مخلوط شوند. شما می‌توانید در حین مخلوط شدن، مواد دیگری را نیز به‌طور همزمان داخل ظرف بریزید تا با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند.

نکات مهم استفاده از گوشت کوب برقی

رعایت برخی نکات حین و پس از انجام کار با گوشت‌کوب امری ضروری محسوب می‌شود. توجه به این نکات  علاوه‌بر حفظ سلامت شما، باعث افزایش عمر دستگاه نیز می‌شود. در ادامه با برخی از نکات کار با گوشت‌کوب برقی آشنا خواهید شد.

با گوشت‌کوب برقی به‌طور مداوم و بدون وقفه کار نکنید؛ زیرا موتور دستگاه به شدت داغ شده و فشار زیادی به آن وارد می‌شود. برای افزایش طول عمر دستگاه توصیه می‌شود حین انجام کار، 2 الی 3 دقیقه آن را خاموش کنید تا موتور استراحت کند.

نکته مهم: شما مي‌توانيد براي  افزایش طول عمر دستگاه، بين ٣ تا ٥ ثانيه وقتي دكمه را فشار مي‌دهيد، آن را رها كنيد و دوباره اين كار انجام دهید. توجه داشته باشید که دکمه دستگاه را به صورت مداوم و براي مدت طولاني نگه ندارید.

به منظور شست‌و‌شوی گوشت‌کوب ابتدا آن را خاموش کنید و سیم برق را بکشید. اگر دستگاه داخل برق بود به هیچ عنوان دست خود را داخل تیغه نکنید؛ زیرا انجام این کار بسیار خطرناک محسوب می‌شود.

اگر  قصد دارید غذایی که بسیار داغ است را با گوشت‌کوب برقی پوره کنید، ابتدا چند دقیقه صبر نمایید تا مواد خنک شود و سپس آن را داخل ظرف گوشت‌کوب برقی بریزید. بی‌توجهی به این کار باعث پاشیدن مایعات داغ مواد غذایی روی بدن شما می‌شود که در این حالت ممکن است دچار سوختگی شدید و عوارض جبران ‌ناپذیر آن شوید.

از گوشت‌کوب برقی به‌ منظور خرد کردن سبزیجات سفت مانند کلم بروکلی استفاده نکنید. این سبزیجات به ‌دلیل سفت و خشک بودن فشار زیادی را به موتور دستگاه وارد می‌کنند. همچنین ممکن است تکه‌های سخت این سبزیجات، داخل تیغه اصلی دستگاه گیر کند و موجب خراب شدن دستگاه شود.

از دیگر پیشنهادات این فروشگاه، گوشتکوب سنکور مدل SHB 5501CH می‌باشد که این محصول یکی از محصولات برتر اتوبخارها محسوب می‌شود.

سخن پایانی

امروزه گوشت‌کوب برقی در آشپزخانه‌ها کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده‌ است. این دستگاه کارایی ویژه‌ای داشته و برای استفاده از آن به تخصص خاصی نیاز نخواهید داشت. در این مقاله به معرفی، راهنما خرید و نکات استفاده از این وسیله را برای شما عزیزان شرح دادیم. شما می‌توانید برای خرید این وسیله به وب‌سایت تک کالابان مراجعه کنید.

تک کالابان با برخورداری از گوشت‌کوب‌های برقی متنوع با برند‌های مختلف و خصوصیات منحصربه‌فرد همواره سعی می‌کند به مشتریان خود محصولات باکیفیتی را عرضه کند. کلیه گوشت‌کوب‌های برقی تک کالابان از ضمانت معتبری برخوردار هستند. همچنین خدمات فنی رایگان تک کالابان باعث رضایت هرچه بیشتر مشتریان می‌شود. این فروشگاه با بهره‌گیری از برندهای معتبر همواره انتخاب را برای شما عزیزان راحت‌تر کرده‌ است.

سوالات متداول

1- گوشت کوب برقی چیست؟

گوشت‌کوب برقی درواقع یک مخلوط‌کن مدرن محسوب می‌شود که وزن زیادی نداشته و کارکردن با آن بسیار آسان است. از این وسیله می‌توانید به‌منظور کوبیدن، پوره کردن، خرد کردن و مخلوط کردن مواد خوراکی بهره ببرید.

2- گوشت کوب برقی چه مزیتی نسبت به گوشت‌کوب دستی دارد؟

مواد غذایی با استفاده از گوشت‌کوب برقی بسیار منظم‌تر له و پوره می‌شوند. این گوشت‌کوب نسبت به گوشت‌کوب‌های دستی از سرعت عمل بسیار بالایی برخوردار بوده و حمل آن بسیار آسان است.

3- یک گوشت‌کوب برقی مناسب چه خصوصیاتی دارد؟

یک گوشت‌کوب برقی باکیفیت از موتوری با توان بالا، تیغه‌های بلند و جنس فلزی برخوردار است. همچنین این وسیله پایه‌های مختلفی برای کارایی بالاتر دارد.

صفر تا صد خرید گوشت‌کوب برقی
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من