مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

صفر تا صد خرید اتوبخار

صفر تا صد خرید اتوبخار

اتوبخار امروزه در اکثر خانه‌های ایرانی وجود دارد و کمتر کسی پیدا می‌شود که از اتو‌های قدیمی و معمولی استفاده کند. مسلماً ویژگی‌هایی که مربوط به اتوبخار‌ها می‌شوند، می‌توانند در اتو کردن بهتر، سریعتر و راحت‌تر لباس‌ها به شما کمک کنند. برای خرید اتوبخار‌ها می‌توانید به نکات مهمی که در خصوص آن‌ها وجود دارد، بپردازید. این نکات مهم می‌توانند به شما کمک کنند که هرچه بهتر و ساده‌تر اتویی که برایتان مناسب است را انتخاب کنید. در صورتی که شما نیز علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در مورد این وسیله برقی هستید، می‌توانید این مقاله را تا انتها با ما همراه باشید.

انواع اتو بخار

اتو بخار‌ها معمولاً می‌توانند دارای ویژگی‌های منحصر به فردی باشند، اما به طور کلی چند دسته اتو بخار وجود دارد که دارای تفاوت‌های پایه‌ای با یکدیگر می‌باشند. این تفاوت‌های پایه‌ای سبب می‌شوند تا مشتریان مختلف، اتو‌های متفاوتی را بپسندند. به طور کلی این چند دسته شامل موارد زیر هستند:

  • اتو بخار مخزن دار یا بدون مخزن
  • اتو بخار پرسی
  • اتو بخار معمولی
  • اتو بخار مسافرتی

یکی از پیشنهادات فروشگاه تک کالابان، اتو بخار فیلیپس مدل DST5040/80 می‌باشد که با توجه به توان و قدرتی که دارد، با کیفیت است.

 

نکات مهم در خرید اتوبخار

برای خریدن اتوبخار لازم است تا نکات مهمی را در نظر داشته باشید. این نکات مهم می‌توانند به شما کمک کنند تا هم به شکل طولانی مدت از اتوبخار خود استفاده کنید و هم می‌توانند سبب شوند تا در تمام مدت زمانی که از اتو بخار استفاده می‌کنید، دچار مشکل نشوید. در ادامه این نکات را با توضیحات کامل بیان کرده‌ایم.

برند تولید‌کننده

برندی که یک محصول همچون اتو بخار را تولید می‌کند، می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. معمولاً برند‌های مختلف دارای کیفیت‌های مختلفی هستند و همین موضوع سبب می‌شود تا قیمت‌های مختلفی نیز برای برند‌های گوناگون در نظر گرفته شود. هر قدر برندی که اتو بخار را تولید کرده است، معروف‌تر و نام آشناتر باشد، می‌توانیم بگوییم که محصول باکیفیت‌تری را نیز خواهید داشت.

قابلیت ضد رسوب

آبی که در اتو بخار ریخته می‌شود، می‌تواند دارای املاح و رسوبات معدنی باشد. به همین دلیل نیز گفته می‌شود که لازم است از آب بدون رسوب و یا آب جوشیده استفاده شود تا رسوب در اتو ایجاد نگردد. برخی از اتو‌های بخار قابلیت ضد رسوب دارند و می‌توانند از بروز این اتفاق جلوگیری کنند. داشتن قابلیت ضد رسوب یک اتو بخار یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.

کفی اتو

کفی اتو می‌تواند از جنس‌های مختلفی ساخته شده باشد. برخی از کفی‌ها به مرور زمان دچار سوختگی می‌شوند و می‌توانند لباس‌ها را نیز خراب کنند. به طور کلی کف اتو‌های بخار باید از جنس استیل ضد زنگ، سرامیک و یا آلومینیوم آنودایز شده باشد. این متریال‌ها می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای کفی اتو باشند. کفی اتو نباید اصطکاک داشته باشد. ایجاد اصطکاک باعث می‌شود تا لباس‌ها سریع‌تر خراب شوند.

پنل اتو

پنل اتو یکی از موارد بسیار مهمی است که می‌تواند برای خریدن اتو اهمیت داشته باشد. پنل‌های اتو معمولاً از یک دایره چرخان تشکیل شده‌اند. این دایره چرخان می‌تواند تعیین کند که درجه اتو چقدر باشد و همچنین می‌تواند تعیین کند که اتو برای چه نوع لباسی قرار است استفاده شود. به طور مثال می‌توانیم بگوییم که اتو برای لباس‌های حریر، پارچه‌ای و یا برای لباس‌های لی و… قرار است استفاده شود.

راحتی در استفاده

مورد بعدی در خصوص شکل و طراحی کلی اتو است. طراحی کلی اتو باید به نحوی باشد که بتوانید به راحتی در هنگام اتو کردن از آن استفاده کنید. اتو‌های سنگین و یا دستگاه‌هایی که دارای شکل‌های نامتعارفی هستند می‌توانند سبب اذیت شدن دستان، کمر و حتی گردن شما نیز شوند.

ترموستات مناسب

ترموستات یکی از ویژگی‌های مهم اتو است. ترموستات می‌تواند سبب شود تا زمانی که اتو به درجه معینی از گرما رسید، خاموش شود. این موضوع برای آن که سیم کشی داخل اتو دچار سوختگی نشود و همچنین برای آن که مشکلی برای لباس‌ها پیش نیاید، اهمیت زیادی دارد.

یکی از پیشنهادات تک کالابان، اتو بخار فیلیپس هلند Philips Azur GC4567-80 می‌باشد که با توجه به توان و قدرتی که دارد، با کیفیت است.

قطع کن خودکار

مورد بعدی در خصوص قطع کن خودکار اتو است. قطع کن خودکار اتو می‌تواند سبب شود تا با توجه به حرکات اتو، اتو خاموش شود. به طور مثال ممکن است زمانی اتو را برای چند دقیقه بی‌حرکت در جایی قرار دهید، سیستم قطع کن سبب می‌شود اتو به صورت اتوماتیک خاموش شود. این موضوع برای زمانی که اتو در برق مانده است و فراموش کرده‌اید تا آن را خاموش کنید، اهمیت زیادی دارد.

قابلیت ضد چکه

برخی از اتو‌های بخار وجود دارند که اگر در آن‌ها آب بریزید، از همان ابتدا شروع به چکه کردن می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود تا بر روی لباس‌های شما لکه‌های زیادی پیدا شود. قابلیت ضد چکه در اتو‌ها باعث می‌شود تا از ایجاد شدن لکه بر روی لباس‌ها جلوگیری شود.

سیستم بخاردهی

مورد بعدی که در زمان خرید اتو بخار باید به آن توجه کنید، این است که سیستم بخاردهی اتو به چه شکلی است. سیستم بخاردهی اتو می‌تواند به دو شکل باشد. در سیستم اول بخاردهی پیوسته و در سیستم دوم بخاردهی لحظه‌ای را شاهد خواهیم بود. اینکه اتو بخار شما از کدام نوع سیستم بخاردهی بهره‌مند شده باشد، می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد و به همین دلیل نیز می‌توانیم بگوییم که باید در زمان خرید حتماً به این نکته توجه داشته باشید.

توان مصرفی اتو

توان مصرفی اتو نشان می‌دهد که چه مقدار برق را اتو بخار شما مصرف می‌کند. شاید مصرف برق اتو بخار در مقابل بسیاری از دستگاه‌های برقی دیگر، کمتر باشد. اما با این وجود این موضوع برای بسیاری از افراد اهمیت زیادی دارد و نباید نادیده گرفته شود. اتو بخار می‌تواند توان‌های مصرفی مختلفی داشته باشد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند برق متفاوتی را مصرف کنند. به همین دلیل نیز بهتر است بدانید که چه نوع اتویی را خریداری می‌کنید.

منبع آب

منبع آب اتو بخار نیز اهمیت زیادی دارد. اگر منبع آب آن کوچک باشد، می‌تواند سبب شود تا دائماً برای اتو کردن چند لباس پشت سر هم نیاز به پر کردن منبع آن داشته باشید. این در حالی است که اگر منبع آب بزرگ باشد، با یک بار پر کردن آن می‌توانید تمامی لباس‌ها را اتو بکشید.

قیمت اتو بخار

قیمت اتو بخار یکی دیگر از موارد مهمی است که باید در زمان خرید آن در نظر داشته باشید. معمولاً قیمت‌های مربوط به اتو بخار‌ها می‌توانند متفاوت باشند و دارای یک حداقل و حداکثری باشند. مسلماً اگر اتو بخار‌های مربوط به برند‌های معروف که دارای آپشن‌های زیادی هستند را خریداری کنید، قیمت بالاتری را نیز باید بپردازید. با این وجود بد نیست قیمت چند فروشگاه را برای یک مدل خاص از اتو بخار مقایسه کرده و سپس اقدام به خرید نهایی خود کنید.

مزایا و معایب اتو بخار

اتو بخار‌ها می‌توانند مزیت‌های زیادی را داشته باشند که در این قسمت به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. با دانستن نکات مثبتی و منفی که این نوع از اتو‌ها دارند، می‌توانید به سادگی و به راحتی متوجه شوید که آیا به این نوع از اتو‌ها نیاز دارید یا خیر.

مزیت‌های این نوع از اتو‌ها شامل باز کردن چروک‌های لباس به شکل سریع، ایجاد کردن بخار بسیار زیاد، آسان‌تر کردن فرایند اتوکشی، ایجاد رطوبت بر سطح لباس‌ها برای جلوگیری از سوختگی و برق افتادگی لباس، ظاهر و عملکرد حرفه‌ای و… می‌شود.

اما این نوع از اتو‌ها دارای معایبی نیز می‌باشند. معایب آن‌ها نیز شامل مواردی که در ادامه بیان می‌شوند، خواهد شد. مصرف بالای برق نسبت به مدل‌های معمولی، قیمت‌های بالاتر، وزن بالاتر، رسوب گرفتن مخزن و… از جمله معایبی است که این دستگاه‌ها دارند.

یکی از پیشنهادات تک کالابان، اتو بخار تفال مدل FV9845EO می‌باشد که با توجه به توان و قدرتی که دارد، با کیفیت است.

جمع‌بندی

برای خرید اتوبخار لازم است تا به مواردی همچون کفی اتو، پنل کنترل اتو، راحت بودن اتو در دست، خاصیت ضد رسوبی اتو و… توجه کافی داشته باشید. این موارد می‌توانند به شما کمک کنند تا اتوی بهتری را خریداری کنید. برای آن که خیالتان از بابت اتوبخاری که خریداری کرده‌اید راحت باشد، می‌توانید به فروشگاه‌های معتبری همچون تک کالابان مراجعه کنید که هم اتو‌های بخار بسیار باکیفیت و مناسبی دارد و هم آن که با قیمت‌های مناسبی می‌توانید این اتو‌ها را تهیه کنید. در صورتی که برای ارائه خدمات و موارد دیگر، هرگونه سؤال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، می‌توانید آن را با ما در میان گذاشته و به ما در مسیر خدمت‌رسانی بهتر یاری رسانید.

سؤالات متداول

  1. آیا اتو بخار نسبت به اتو معمولی مصرف برق بیشتری دارد؟

بله اتو بخار به دلیل نیاز به انرژی برای تبدیل آب به بخار، برق بیشتری را نیز مصرف می‌کند که به طور کلی نیاز به توان ۸۰۰ الی ۱۲۰۰ وات دارد.

  1. آیا اتو بخار می‌توانند سیستم‌های پخش بخار مختلف داشته باشد؟

بله به طور کلی در اتو بخار‌ها دو نوع سیستم پخش بخار مقطعی و دائمی وجود دارد که هر کدام مزیت‌های خود را دارند.

  1. سیستم ضد چکه در تمام اتو بخار‌ها وجود دارد؟

خیر، بسیاری از اتو بخار‌ها دارای این سیستم بوده اما برخی از برند‌ها نیز از این سیستم استفاده نمی‌کنند.

صفر تا صد خرید اتوبخار
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من