مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

صفر تا صد خرید آبمیوه‌‌گیری

صفر تا صد خرید آبمیوه‌‌گیری

نوشیدن آبمیوه طبیعی در فصول مختلف سال سلامتی و شادابی را برای شما به ارمغان می‌آورد. به‌منظور تهیه آبمیوه طبیعی تنها لازم است که یک آبمیوه‌گیری باکیفیت در منزل خود داشته باشید تا در هر زمان بتوانید به‌ راحتی تنها در چند دقیقه آبمیوه مورد نظر خود را تهیه کنید. برای خرید آبمیوه‌گیری لازم است به برخی نکات و ویژگی‌ها توجه داشته باشید تا یک آبمیوه‌گیری باکیفیت و مناسب خریداری کنید. در ادامه با ما همراه باشید که در این مقاله در مورد صفر تا صد خرید آبمیوه‌‌گیری شما را راهنمایی خواهیم کرد.

معرفی کلی آبمیوه‌گیری

آبمیوه‌گیری وسیله‌ای محسوب می‌شود که برای عصاره و آبگیری انواع میوه و سبزیجات مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیوه کاری این دستگاه به‌گونه‌ای است که میوه‌ها و سبزیجات را تا جای ممکن خرد کرده و آبمیوه به‌ صورت کامل از آن خارج می‌شود. موتور الکتریکی دستگاه به محور دستگاه متصل بوده و با چرخش محور، تیغه‌های تیزی که در مسیر عبور قرارگرفته‌اند آب را از خمیز جدا می‌کنند. آبمیوه‌گیری‌ها در طرح‌ها و مدل‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

یکی از مدل‌های آبمیوه‌‌گیری که فروشگاه تک کالابان به شما پیشنهاد می‌دهد، آبمیوه‌گیری براون مدل J500 که دارای موتور قدرتمندی نیز می‌باشد.

انواع آبمیوه‌گیری

آبمیوه‌گیری‌ها انواع مختلفی داشته و به مدل‌های گوناگونی دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع آب‌میوه‌گیری‌ها آشنا شوید و انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

آبمیوه‌‌گیری سانتریفیوژ

سریع‌ترین نوع آبمیوه‌گیری، آبمیوه‌گیری سانتریفیوژ محسوب می‌شود. این دستگاه در میان عموم افراد طرفداران زیادی داشته و در مدت زمان کوتاهی آبمیوه مورد نظر شما را تهیه می‌کند. با وارد شدن میوه‌ها و سبزیجات به لوله آبمیوه‌گیری، تیغه‌ها با سرعت زیادی میوه و سبزی‌ها را خرد می‌کنند. نتیجه نهایی 30 درصد موادی است که داخل دستگاه آبمیوه‌گیری ریخته بودید. از جمله مزیت‌های آب‌میوه‌گیری سانتریفیوژ میتوان به سرعت بالا، قیمت مناسب و اشغال حجم کم این وسیله اشاره کرد.

آبمیوه‌گیری اهرمی

آبمیوه‌گیری اهرمی وسیله‌ای کاملا دستی بوده و با جریان برق کار نمی‌کند. این دستگاه مناسب مرکباتی چون لیمو، پرتقال و گریپ فروت است. به‌منظور استفاده از این دستگاه تنها کافی است مرکبات مورد نظر خود را نصف و سپس روی دستگاه قرار دهید. با پایین کشیدن اهرم و فشار به میوه‌ها، آبمیوه شما حاضر خواهد شد. آبمیوه‌گیری اهرمی هیچگونه سروصدایی نداشته و فضا کمی از آشپزخانه را اشغال می‌کند.

آبمیوه‌گیری جونده

از آبمیوه‌گیری جونده معمولا در رستوران‌ها و آب‌میوه فروشی‌ها استفاده می‌شود. این آبمیوه‌گیری ظاهری شبیه چرخ‌گوشت داشته و با فشار به میوه‌ها و سبزیجات، آب آن‌ها گرفته می‌شود. فراموش نکنید که پیش‌ از استفاده از این دستگاه، پوست میوه را بگیرید و دانه‌های آن را خارج کنید. این دستگاه از قدرت بالایی برخوردار است. از جمله مزایا این آبمیوه‌گیری، حفظ تازگی آبمیوه به مدت یک شبانه‌روز و سروصدا کم آن به‌شمار می‌رود.

آبمیوه‌‌گیری صنعتی

آبمیوه‌گیری صنعتی بیشتر در رستوران‌ها و آبمیوه‌فروشی‌ها کاربرد دارد. از این دستگاه به‌ سبب مصرف زیاد برق و ابعاد بزرگ آن در منازل استفاده نمی‌شود. آبمیوه‌گیری صنعتی برای خرد کردن سبزیجات و میوه‌های سفت و نرم بسیار مناسب است.

قطعات تشکیل‌دهنده آبمیوه‌گیری

به‌طورکلی آبمیوه‌گیری‌های برقی موجود در بازار از قطعات مشابهی برخوردار هستند؛ درنتیجه این قطعات در بیشتر آن‌ها مشترک محسوب می‌شود. ازجمله مهم‌ترین قطعات آبمیوه‌گیری میتوان به درپوش دهانه، کلاهک صفحه برنده، کلاهک لاستیکی، برس تمیزکننده‌ ظرف شیشه‌ای، توری یا صافی مخزن، تیغه برش، سیم رابط و کلید پاور اشاره کرد.

راهنمای خرید آبمیوه‌گیری

به‌منظور خرید یک آبمیوه‌گیری باکیفیت توصیه می‌شود پیش‌ از خرید با ویژگی‌های اصلی یک دستگاه مناسب آشنا شوید. بهره‌مندی از اطلاعات لازم برای خرید آبمیوه گیری باعث می‌شود تا با آگاهی بتوانید مناسب‌ترین محصولی را که متناسب با نیاز شما باشد، انتخاب کنید. توجه به معیارهای مختلف در انتخاب آبمیوه‌گیری باعث کارایی بالاتر آن برای شما می‌شود.

قدرت موتور

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی در که در خرید آبمیوه‌گیری باید به آن توجه کنید، قدرت موتور آن است. قدرت موتور در دستگاه‌های مختلف آبمیوه‌گیری متفاوت بوده؛ اما به‌طورکلی قدرت این دستگاه 600 الی 1500 وات محسوب می‌شود. قدرت موتور دستگاه آبمیوه‌گیری در میزان مصرف برق تاثیر زیادی می‌گذارد. بنابراین پیشنهاد می‌شود هنگام خرید دستگاه، متناسب با نیاز خود تصمیم‌گیری کنید. هرچه چرخش موتور دستگاه بیشتر باشد، سرعت دستگاه آبمیوه‌گیری نیز بیشتر است. بنابراین آبمیوه‌گیری روند تولید آب‌میوه را زودتر انجام می‌دهد.

مدل دیگری که به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم، آب‌میوه گیری کنوود مدلJEM02 بوده که دارای توان و قدرت بالایی نیز می‌باشد.

بدنه

از دیگر فاکتورهای مهم هنگام خرید آبمیوه‌گیری، توجه به بدنه آن است. معمولاً بدنه آبمیوه‌گیری از جنس استیل، پلاستیک یا به‌ صورت ترکیبی از هر دو جنس ساخته می‌شود. استفاده از استیل در بدنه آبمیوه‌گیری باعث افزایش قیمت آن می‌شود؛ اما از استحکام و دوام بیشتری برخوردار است. جنس بدنه آبمیوه‌گیری در وزن آن بسیار تاثیرگذار بوده؛ پس پیش‌ از خرید دستگاه نسبت‌ به جنس بدنه آن آگاهی کسب کنید.

سر و صدا

برخی از آب‌میوه‌گیری‌ها در حین انجام کار سر و صدای زیادی تولید می‌کنند؛ همین امر باعث آزار بسیاری از افراد می‌شود. معمولاً دستگاه‌های بی‌صدا از قیمت بالاتری برخوردار هستند؛ درنتیجه اگر بی‌صدا بودن دستگاه برای شما اهمیت دارد، هنگام خرید به این موضوع توجه کنید.

گنجایش

هر دستگاه آبمیوه‌گیری متناسب با گنجایشی که دارد از وزن و حجم بخصوصی برخوردار است. اگر قصد دارید به‌ صورت مداوم از دستگاه آبمیوه‌گیری استفاده کنید، دستگاهی تهیه نمایید که از گنجایش مناسبی برخوردار باشد.

توجه به حجم و اندازه در خرید آبمیوه‌گیری چه اهمیتی دارد؟

هنگام خرید آبمیوه‌گیری توجه به حجم و اندازه دستگاه امری بسیار مهم محسوب می‌شود. البته اگر آشپزخانه بزرگی داشته باشید، قادر خواهید بود که هر نوع آبمیوه‌گیری با هر حجم و اندازه‌ای را تهیه کنید؛ اما در خانه‌هایی که آشپزخانه‌های کوچکی دارند، باید نسبت‌ به تهیه دستگاه‌های مختلف با دقت عمل شود. دستگاه‌های آب‌میوه‌گیری متناسب با حجم و اندازه ممکن است وزنی حدود 4 الی 10 کیلوگرم داشته باشند. بنابراین پیش‌ از خرید دستگاه آبمیوه‌گیری باید توجه کنید که فضا کافی برای آن در اختیار داشته باشید. اگر مجبور شوید که برای هر بار استفاده از دستگاه آن را به‌طور مداوم جابه‌جا کنید، ممکن است به آبمیوه‌گیری آسیب وارد شود. آبمیوه‌گیری‌هایی که از ظاهر بلند و باریکی برخوردار هستند، برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار مناسب محسوب می‌شوند؛ چراکه فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

نحوه استفاده از آبمیوه‌گیری

برای استفاده از آبمیوه‌گیری ابتدا قطعات موردنظر دستگاه را در مکان مناسب خود نصب کنید. سپس با شست‌و‌شوی میوه‌ها، آن‌ها را در اندازه‌های کوچک خرد نمایید و سپس قطعات خرد شده را داخل آبمیوه‌گیری بریزید. پس‌ از ریختن قطعات داخل آبمیوه‌گیری، نسبت‌ به تنظیم میزان سرعت دستگاه متناسب با نرم یا سفت بودن میوه‌ها اقدام کنید. بعد از چک‌کردن همه موارد دستگاه را روشن و اقدام به گرفتن آبمیوه کنید. در آخر با دستگاه به‌ منظور شست‌و‌شوی آن، باید قطعات را از یکدیگر باز کنید. بنابراین دستگاهی را انتخاب کنید که امکان بازکردن قطعات از یکدیگر وجود داشته باشد.

یکی از مدل‌های دیگر آبمیوه‌‌گیری که پیشنهاد ما به شما هست، آبمیوه‌گیری بوش مدل MES25A0 که دارای قدرت و عملکرد بسیار بالایی نیز دارد.

در این ویدئو تشخیص آبمیوه‌گیری اصلی و تقلبی بوش را ذکر می‌کنیم.

نکات مهم استفاده از آبمیوه‌گیری

به‌ منظور افزایش طول عمر آبمیوه‌گیری و حفظ سلامت آن توصیه می‌شود به برخی از نکات در حین استفاده از آن توجه کنید. در ادامه تعدادی از نکات مهم هنگام استفاده از آبمیوه‌گیری را بررسی خواهیم کرد:

  • اگر قصد دارید از میوه‌های هسته‌دار در داخل آبمیوه‌گیری استفاده کنید، ابتدا هسته را از میوه خارج نمایید. هسته‌ میوه مانع چرخش موتور و تیغه‌های آن می‌شود؛ درنتیجه به دستگاه آسیب می‌رسد.
  • از ریختن بیش‌‌از‌اندازه میوه داخل آبمیوه‌گیری جداً خودداری کنید؛ زیرا انجام این کار به موتور آب‌میوه‌گیری آسیب می‌رساند.
  • جمع‌شدن بیش‌ ازحد تفاله داخل محفظه‌، باعث کاهش طول عمر آبمیوه‌گیری خواهد شد. پس‌ از هر بار استفاده، تفاله‌های میوه را خارج کنید.
  • از تمیز بودن صافی و محفظه آبمیوه‌گیری اطمینان کسب کنید.
  • به‌منظور جلوگیری از نفوذ آب به موتور، از شستن آن خودداری کنید.
  • پیش‌ از توقف کامل آبمیوه‌گیری و خاموش‌کردن آن، درپوش دستگاه را باز نکنید.
  • توصیه می‌شود پس‌ از استفاده از آب‌میوه‌گیری، صافی آن را با مسواک تمیز کنید. همچنین با دقت به تمیزی فیلتر بپردازید تا تفاله‌های میوه پاک شوند.

 

جمع بندی

با خرید آبمیوه‌گیری قادر خواهید بود که عصاره میوه‌ها و سبزیجات را به‌ صورت روزانه و تازه مصرف کنید. امروزه آبمیوه‌گیری در میان مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده‌ است. فراموش نکنید که پیش‌ از خرید آبمیوه‌گیری از فاکتورهای مختلف آن اطلاع کسب کرده و متناسب با نیاز خود تصمیم‌گیری کنید. برخورداری از یک دستگاه آبمیوه‌گیری باعث افزایش تنوع نوشیدنی‌های مصرفی و بهبود عادت مصرف میوه و سبزیجات می‌شود. شما می‌توانید بسته به نیاز خود نسبت‌ به خرید آبمیوه‌گیری های تک کاره یا چندکاره اقدام کنید.

ما در این مقاله از تک‌کالابان به معرفی کلی آبمیوه‌گیری و راهنما خرید آن برای شما عزیزان پرداختیم. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت تک‌کالابان نسبت به خرید آبمیوه‌گیری اقدام فرمایید. به منظور افزایش اطمینان خاطر شما عزیزان، تمام دستگاه‌های آبمیوه‌گیری تک‌کالابان از ضمانت معتبری برخوردار هستند.

سوالات متداول

1- انواع مختلف آبمیوه‌گیری‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

برخی از آبمیوه‌گیری‌هایی که مناسب استفاده در منزل هستند، حجم و وزن پایین‌تری دارند؛ اما آبمیوه‌گیری‌های صنعتی علاوه برحجم بالا‌‌، از مصرف برق زیاد نیز برخوردار هستند.

2- آبمیوه‌‌گیری سانتریفیوژ از چه مزایایی برخوردار است؟

آبمیوه‌گیری سانتریفیوژ از مزایایی مانند سرعت بالا، قیمت مناسب و اشغال حجم کم برخوردار است.

3- نحوه استفاده از آبمیوه‌گیری چگونه است؟

ابتدا باید قطعات موردنظر دستگاه را در مکان مناسب نصب کنید و میوه‌ها را در اندازه‌های کوچک خرد کرده و داخل آبمیوه‌گیری بریزید. پس‌ از ریختن قطعات داخل آبمیوه‌گیری، نسبت‌ به تنظیم میزان سرعت اقدام و دستگاه را روشن کنید.

صفر تا صد خرید آبمیوه‌‌گیری
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من