مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

مقایسه خردکن با غذاساز

مقایسه خردکن با غذاساز

خردکن و غذاساز دو وسیله بسیار محبوب در آشپزخانه‌ها شناخته می‌شود. امروزه افراد زیادی با خرید این دو وسیله از کارکردها و قابلیت‌های فراوان آن‌ها استفاده می‌کنند. استفاده از غذاساز و خردکن باعث سهولت و سرعت انجام کار آشپزی می‌شود؛ اما برخی از افراد کارایی این دو دستگاه را با یکدیگر اشتباه گرفته و تفاوت اصلی آن‌ها را نمی‌دانند. هرکدام از این محصولات کاربرد مخصوص به خود را دارند؛ در ادامه با ما همراه باشید تا به مقایسه خردکن و غذاساز بپردازیم.

خردکن چیست؟

به‌ منظور تسریع خردکردن میوه و سبزیجات در اندازه های یکسان، به مهارت ویژه‌ای نیاز دارید؛ اما با استفاده از خردکن به‌ راحتی می‌توانید خردکردن را به این محصول بسپارید. این محصول برای سهولت آشپزی تولید شده و در دو نوع دستی و برقی در بازار موجود است. شما با خرید مدل‌های برقی این محصول دیگر نیازی به فشار دست نخواهید داشت و به‌ راحتی می‌توانید آشپزی را در مدت زمان کمتری به اتمام برسانید. افراد می‌توانند متناسب با نیاز خود نوع دستی و برقی این وسیله را خریداری کنند. توجه به جنس تیغه‌ها هنگام خرید خردکن امری ضروری محسوب می‌شود. برخورداری خردکن از تیغه‌هایی با جنس استیل ضد زنگ، باعث افزایش کیفیت آن می‌شود. خردکن به‌دلیل جابجایی آسان و سبک بودن، فضا کمتری از آشپزخانه شما را اشغال می‌کند. بنابراین در آشپزخانه‌هایی که فضا کوچک‌تری دارند، این وسیله بسیار مناسب محسوب می‌شود.

با استفاده از خردکن می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات را در اندازه‌های یکسان خرد کنید. همچنین تکه کردن گوشت هایی با بافت نرم نیز ازطریق این وسیله امکان‌پذیر است. از جمله مزایا این وسیله میتوان به حمل و شستشو آسان، برخورداری از دو نوع دستی و برقی، قیمت مقرون‌به‌صرفه و اندازه کوچک آن اشاره کرد.

یکی از پشنهادات فروشگاه تک کالابان، خردکن‌ کاخلر KH-157-B بوده که با توجه به توانی که دارد قدرت و عملکرد دستگاه نیز بالا می‌باشد.

نکات مهم خرید خردکن

توجه به برخی نکات هنگام خرید خردکن باعث می‌شود تا خرید بهتر و مناسب‌تری داشته باشید و بتوانید محصولی متناسب با نیاز خود خریداری کنید. پیشنهاد می‌شود پیش‌ از خرید خردکن، مشخصات و ویژگی‌های هر یک از مدل‌ها را بررسی کنید و سپس محصول مورد نیاز خود را انتخاب نمایید. در ادامه با برخی از نکات مهم پیش‌ از خرید خردکن آشنا خواهید شد:

  • برخی از خردکن‌ها از چند تیغ برخوردار بوده که نسبت‌ به مدل‌های تک تیغ کاربردی‌تر هستند.
  • شما باید متناسب با نیاز خود و جمعیت خانواده خردکنی با اندازه و حجم مناسب انتخاب کنید.
  • به‌طورکلی جنس ظرف خردکن از نوع شیشه و پلاستیک است که باعث دیده شدن مواد از بیرون می‌شود.
  • هنگام خرید خردکن توجه کنید که جنس تیغه آن مرغوب و ضدآب باشد.
  • قابلیت شستشو و امکان جداکردن قطعات خردکن ازجمله مواردی است که باید به آن توجه کنید.
  • اگر قصد خرید خردکنی بی‌صدا یا کم صدا رو دارید، پیش‌ از خرید آن را بادقت بررسی نمایید.

غذاساز چیست؟

غذاساز دستگاهی چند منظوره محسوب می‌شود که می‌توانید از آن به‌ منظور خردکردن، ورقه‌ورقه و مخلوط کردن مواد غذایی استفاده کنید. سرعت بالا و سهولت استفاده از این محصول، آن را به وسیله‌ای کاربردی و پرطرفدار تبدیل کرده‌ است. شما با استفاده از یک غذاساز مناسب می‌توانید در کمترین زمان ممکن آشپزی کنید. غذاساز از تیغه‌های مختلفی تشکیل شده که هرکدام برای کار به‌خصوصی قرار داده‌ شده‌اند. از این تیغه‌ها میتوان برای انجام کارهای مختلف مانند تهیه سالاد، تهیه سس، چرخ کردن گوشت، تهیه سوپ و بستنی استفاده کرد. همچنین امکان خردکردن سبزی نیز با استفاده از این وسیله امکان‌پذیر است و شما می‌توانید در اندازه دلخواه خود سبزی‌ها را خرد کنید. توجه داشته باشید که مدل‌های کوچک‌تر این وسیله برای قطعات بزرگ غذا مناسب نبوده و در انتخاب مواد غذایی باید دقت داشته باشید. مدل‌های بزرگ‌تر غذاساز ظرفیت 5 الی 20 فنجان را داشته و سایزهای کوچک‌تر، گنجایش 1 الی 3 فنجان را دارند.

با استفاده از غذاساز امکان تهیه لواشک، بستنی، کره، سوپ، سالاد، خمیر کیک و نان و خرد کردن سبزی و گوشت وجود دارد. با توجه به‌ سرعت بخشیدن به آشپزی، صرفه‌جویی در زمان و کاربردهای فراوان این محصول، خرید غذاساز بسیار به‌صرفه و از مزیت‌های بسیار بالایی برخوردار است.

از پیشنهادات ما به شما عزیزان برای غذاساز، غذاساز بوش مدل MCM3501M بوده که با توجه به عملکردی که دارد بسیار مطلوب است.

نکات مهم خرید غذاساز

غذاساز از امکانات و قابلیت‌های بسیار بالایی برخوردار است. به‌ همین دلیل بسیاری از افراد که قصد آشپزی حرفه‌ای را دارند، از این وسیله استفاده می‌کنند. به‌ منظور خرید غذاساز لازم است به برخی موارد توجه کنید. در ادامه برخی از نکات مهم پیش‌ از خرید غذاساز را شرح خواهیم داد:

  • پیش‌ از خرید غذاساز به ظرفیت محفظه غذاساز دقت کنید و متناسب با نیاز خود محصولی مناسب را انتخاب کنید.
  • فراموش نکنید که درپوش غذاساز باید به‌ درستی روی دستگاه قرار بگیرد و از چفت شدن آن اطمینان کسب نمایید.
  • به اندازه دهانه غذاساز به بادقت توجه کنید. غذاسازهایی با دهانه بزرگ‌تر برای مواد غذایی درشت کاربرد دارند.
  • تیغه به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر غذاساز نقش کاربردی دارد. بنابراین پیش‌ از خرید به جنس و کاربرد آن توجه کنید.
  • غذاساز موردنظر شما باید از گارانتی معتبری برخوردار باشد. هنگام خرید به خدمات پس از فروش غذاساز را بررسی نمایید.

خردکن و غذاساز چه تفاوتی یا یکدیگر دارند؟

حال که با ویژگی‌های خردکن و غذاساز و نکات مهم خرید این دو محصول آشنا شدید، لازم است تفاوت این دو محصول را در قسمت‌های مختلف بدانید تا خرید راحت‌تر و مناسب‌تری را تجربه کنید. خردکن و غذاساز از لحاظ حرفه‌ای و تخصصی کارایی‌های بسیار متفاوتی از یکدیگر دارند که در ادامه به برخی از تفاوت‌های این دو محصول اشاره خواهیم کرد:

کارایی

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت‌های خردکن و غذاساز کارایی آن‌ها است. بسیاری از افراد غذاساز را محصولی مفیدتر و کاربردی می‌دانند که علت این امر قابلیت‌های بالا غذاساز محسوب می‌شود. غذاساز از تیغه‌های مختلفی تشکیل شده که به کمک آن‌ها می‌توانید با سرعت و لذت بیشتری آشپزی کنید. غذاساز توانایی برش مواد غذایی در اندازه‌های مختلف را دارد. همچنین می‌توانید با استفاده از این محصول به پوره، خمی و رشته کردن مواد غذایی مشغول شوید؛ اما به‌طورکلی از خردکن به‌منظور قطعه کردن موادغذایی، میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌شود.

ظرفیت و اندازه ظاهری

غذاساز و خردکن تفاوت ظاهری و ظرفیت متفاوتی با یکدیگر دارند. به‌طورکلی غذاسازها از ابعاد بزرگ‌تری نسبت‌ به خردکن‌ها برخوردار هستند. با استفاده از این وسیله قادر به تهیه 12 پیمانه مواد غذایی خواهید بود؛ اما فراموش نکنید که برای استفاده از این وسیله به فضا بیشتری در آشپزخانه نیاز خواهید داشت. خردکن از ظرفیت کم‌تر و ظاهر فیزیکی کوچک‌تری برخوردار است. با استفاده از این وسیله می‌توانید حداکثر 4 پیمانه مواد غذایی تهیه کنید. استفاده از این وسیله بیشتر در آشپزخانه‌های کوچک‌تر توصیه می‌شود.

تمیز کردن و شستشو

غذاسازها از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند. به‌ همین دلیل برای شستشو و تمیز کردن این وسیله باید زمان زیادی را صرف کنید. خردکن به‌دلیل اندازه کوچک و قطعات کم‌تر به‌مراتب راحت‌تر شستشو می‌شود. بنابراین تمیز کردن این وسیله تنها مدت زمان کمی را صرف خواهد کرد.

مقایسه قیمت خردکن و غذاساز

از جمله اصلی‌ترین مواردی که هنگام خرید وسایل منزل و آشپزخانه باید به آن توجه کرد، قیمت آن‌ها محسوب می‌شود. قیمت غذاساز و خردکن متناسب با کارایی، گنجایش و کاربردی که دارند با یکدیگر متفاوت است. غذاسازها به‌دلیل کارایی، قابلیت و تکنولوژی استفاده‌ شده در آن‌ها از قیمت بالاتری برخوردار هستند. برخی از غذاسازها با برخورداری از طراحی و فناوری به‌روز، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به خرید وسایل آشپزخانه را به خود جلب کرده‌ است. اگر شما نیز به‌ دنبال یک غذاساز با کیفیت و کاربردی هستید باید هزینه بیشتری نسبت‌ به خردکن پرداخت کنید. خردکن‌ها به‌دلیل حجم و کاربرد محدودتر از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. این محصول به دلیل برخورداری از انواع دستی و برقی تنوع قیمت دارد؛ اما به‌طورکلی این محصول نسبت‌ به غذاساز ارزان‌تر محسوب می‌شود.

خرید خردکن یا غذاساز، کدام یک توصیه می ‌شود؟

باتوجه به قابلیت‌های فراوان غذاساز، این وسیله مانند یک دستیار به شما کمک می‌کند و بهترین وسیله برای آشپزی محسوب می‌شود؛ اما اگر حجم غذاهایی که می‌پزید کم است و تنها 1 الی 2 بار در هفته قصد خردکردن مواد غذایی را دارید، خردکن گزینه مناسب‌تری برای شما محسوب می‌شود. برای کسانی که به داشتن یک آشپزخانه مجهز علاقه‌مند هستند، خرید یک غذاساز حرفه‌ای توصیه می‌شود. اگر خانواده‌ شما پرجمعیت بوده و در طول هفته مهمانان زیادی دارید، غذاساز انتخاب بسیار مناسبی است. با خرید یک غذاساز فوق‌العاده در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با سرعت بالا می‌توانید انواع غذاها و خوراکی‌های خوشمزه را تهیه کنید.

دو محصول دیگری که بسیار مطلوب می‌باشد، غذاساز فیلیپس مدل HR7778 و خرد کن سنکور مدل SCB 6150SS می‌باشد که قدرت و توان این دستگاه‌ها نیز بالا است.

جمع بندی

امروز در این مقاله به مقایسه خردکن و غذاساز و ویژگی‌های هر دستگاه اشاره کردیم. شما با توجه به تفاوت‌های غذاساز و خردکن می‌توانید محصولی متناسب با نیاز خود که مقرون‌به‌صرفه نیز باشد، خریداری کنید. خردکن و غذاساز هردو وسیله‌ای کاربردی و حرفه‌ای محسوب می‌شوند؛ اما غذاساز با برخورداری از امکانات و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد، همواره برای افرادی که قصد آشپزی حرفه‌ای را دارند، مناسب‌تر است. خردکن نیز وسیله‌ای کاربردی و ساده محسوب می‌شود که قادر به خردکردن انواع موادغذایی و سبزیجات است. شما می‌توانید برای تهیه هریک از محصولات معرفی شده در این مقاله به وب‌سایت تک کالابان مراجعه کنید. کلیه محصولات تک‌ کالابان از ضمانت‌نامه معتبری برخوردار هستند تا بتوانید با خیالی آسوده لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنید.

سوالات متداول

1- غذاساز با خردکن چه تفاوتی دارد؟

غذاساز و خردکن از لحاظ کارایی، ظاهر، قیمت، قابلیت‌ها، حجم و وزن با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. شما می‌توانید متناسب با شرایط و نیاز خود هریک از این دو محصول را خریداری نمایید.

2- غذاساز از چه قابلیت‌هایی برخوردار است؟

غذاسازها علاوه‌بر خردکردن قادر به پوره کردن، خمیر کردن، رشته کردن موادغذایی و تهیه سالاد، سس، چرخ کردن گوشت، تهیه سوپ و بستنی هستند.

3- خردکن‌ و غذاساز از لحاظ قیمت چه تفاوتی دارند؟

قیمت غذاساز و خردکن متناسب با کارایی و ویژگی‌های فیزیکی با یکدیگر تفاوت دارند. غذاسازها به‌دلیل کارایی، قابلیت و تکنولوژی استفاده‌ شده در آن، از قیمت بالاتری برخوردار خواهند بود.

مقایسه خردکن با غذاساز
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من