مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

سرخ‌کن جایگزین مایکروویو

سرخ‌کن جایگزین مایکروویو

در این مقاله، موضوع مقایسه سرخ‌کن بدون روغن با سولاردوم مورد بررسی قرار می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید، سرخ‌کردن غذاها یکی از روش‌های محبوب در پخت‌وپز بوده که به طور معمول در آن از روغن استفاده می‌شود. بااین‌حال، امروزه ما شاهد این هستیم که در سرخ‌کردن از روغن استفاده نمی‌شود و غذای سالم‌تری هم تهیه می‌شود. سرخ‌کن بدون روغن یک دستگاه پخت است که برای تهیه غذاها از حرارت هوای داغ استفاده می‌کند. این روش، تا حد زیادی از مصرف روغن کاسته و غذاها را با کمترین میزان چربی درست می‌کند.

بنابراین، سرخ‌کن بدون روغن می‌تواند یک گزینه سالم‌تر برای سرخ‌کردن باشد. در طرف مقابل، امروزه دستگاه سولاردوم هم به‌عنوان یک گزینه ایده‌آل برای پخت و سرخ‌کردن انواع غذا کاربرد دارد. در این مقاله به بررسی اینکه آیا سرخ‌کن همان کارایی مایکروویو را دارد؟ و همچنین سرخ‌کن، جایگزین مایکروویو می‌تواند باشد یا نه؟ می‌پردازیم.

سرخ‌کن بدون روغن چیست و چطور کار می‌کند؟

در اولین قدم جا دارد کمی با انواع سرخ‌کن بدون روغن آشنا شویم. امروزه برندهای معروفی مانند فیلیپس، تفال، نوتریکوک و غیره در سبد محصولات خود، دستگاه سرخ‌کن بدون روغن را دارند. شما می‌توانید انواع مدل‌های سرخ‌کن را در فروشگاه تک کالابان مشاهده نمایید. در این دستگاه فرایند پخته‌شدن غذاها توسط هوای داغ حاوی قطره‌های روغن انجام می‌شود. به دلیل کاهش چربی و کالری مواد غذایی پخته شده با این دستگاه‌ها، انتظار پخت غذای سالم‌تری به نسبت روش‌های سنتی داریم. بنابراین یک دستگاه سرخ‌کن باعث می‌شود با مصرف روغن کمتر غذای سالم‌تری را پخت نمایید.

سرخ‌کن جایگزین مایکروویو

مایکروویو چیست و چگونه کار می‌کند؟

محصول دیگری که امروزه برای پخت انواع غذا استفاده می‌شود، مایکروویو نام دارد. در مایکروویو برای پخت غذاها از نوعی موج استفاده می‌شود که بین امواج رادیویی و مادون‌قرمز قرار می‌گیرد و نوعی موج الکترومغناطیسی نام دارد. این امواج در اصل در مواد غذایی جذب آب، قند و چربی غذاها شده و با گرم‌کردن آنها به گرم‌شدن و پخت غذاها کمک می‌کنند. موج ایجاد شده در مایکروویو توسط مگنترون ایجاد می‌شود. در کشور ما گاهی از اصطلاح مایکروفر هم برای این دستگاه استفاده می‌شود و هیچ فرقی با مایکروویو ندارد.

سولاردوم چیست و چطور کار می‌کند؟

دستگاه بعدی که در این بخش به بررسی آن خواهیم پرداخت، سولاردام یا سولاردوم نام دارد. سولاردوم یک تکنولوژی انحصاری برای شرکت ال جی بوده که دارای هیتر ذغالی می‌باشد. در اصل این دستگاه هم کارایی مشابه مایکروویو دارد. شما می‌توانید از آن برای گرم‌کردن و یا پخت غذا استفاده نمایید. در سولاردوم هم از موج مشابه مایکروویو و هم از المنت‌های حرارتی را پخت غذا استفاده می‌شود. بنابراین سرعت پخت غذا در سولاردوم به‌واسطه استفاده از المنت‌های حرارتی بسیار بیشتر از مایکروویو است. مزیت استفاده از سولاردوم در این بوده که غذای پخته شده ویتامین‌های خود را از دست نمی‌دهد و به شکل بهتری هم پخته می‌شوند.

از پیشنهادات ما به شما عزیزان، مایکروویو سامسونگ مدل Mg402 و سرخ کن فیلیپس مدل 9270 بوده که دارای توان و ظرفیت بسیار مطلوبی بوده که مشتریان زیادی دارند.

سرخ‌کن جایگزین مایکروویو

مقایسه سرخ‌کن بدون روغن با سولاردوم

خب تا به اینجا با سه دستگاه مختلف برای پخت‌وپز غذا آشنا شدید. در ادامه به مقایسه سرخ‌کن بدون روغن با سولاردوم خواهیم پرداخت.

  • طبق بررسی‌های انجام شده، پخت لازانیا و کیک و پیتزا در سولاردوم نتیجه بسیار بهتری از سرخ‌کن خواهد داشت.
  • در نقطه مقابل برای سرخ‌کردن سیب‌زمینی و مواردی مانند کدو و بادمجان، سرخ‌کن گزینه بهتری به شمار می‌رود و کیفیت و طعم این غذاها در سرخ‌کن بسیار بهتر از سولاردوم می‌باشند.
  • برای پخت ماهی و مرغ هر دو دستگاه عملکردی مشابه دارند و تفاوتی در هیچ‌کدام مشاهده نمی‌شود.
  • اگر به دنبال وسیله‌ای با کاربردهای بیشتر هستید، سولاردام می‌تواند گزینه‌ای بهتر به نسبت سرخ‌کن باشد. بنابراین اگر بین سرخ‌کن و سولاردام مجبور شدید یکی را انتخاب نمایید، باید به نیاز خود توجه داشته باشید، اما از لحاظ کاربرد می‌توانید سولاردام را انتخاب نمایید.

مقایسه مایکروویو با سولاردوم؟ کدام را خریداری نماییم؟

در طرف دیگر ماجرا شاید بین خرید سولاردوم یا مایکروویو هم دچار تردید شده باشید. در این بخش به مقایسه این دو دستگاه با یکدیگر خواهیم پرداخت. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم در مایکروویو قطعه‌ای به نام مگنترون با ایجاد امواج باعث جنبش مولکول‌های آب داخل مواد غذایی شده و به گرم‌شدن و پخت غذا کمک می‌کند. در سولاردوم مگنترون در بالای دستگاه و در پایین دستگاه از هیتر استفاده شده است. بنابراین:

  • سرعت پخت غذا در سولاردوم بسیار بیشتر از مایکروویو است. در حالت معمولی غذا را دو برابر سریع‌تر از مایکروویو می‌پزد. بنابراین اگر سرعت پخت برای شما اهمیت دارد، سولاردوم گزینه مناسب‌تری به شمار می‌رود.
  • محفظه مایکروویو ساده و چهارگوش بوده و در سولاردوم این محفظه به شکل استوانه‌ای درآمده است. بنابراین امواج در سولاردوم به شکل بهتری غذاها را خواهند پخت.
  • در هنگام پخت غذاهایی مانند ماهی و مرغ در مایکروویو، شاهد ازدست‌رفتن آب موجود در آنها خواهید بود. بنابراین بعد از پخت، این مواد غذایی خشک می‌شوند. درحالی‌که در سولاردام این‌طور نیست و المنت‌های حرارتی باعث آبدار ماندن این مواد غذایی می‌شوند.
  • غذاها در سولاردام به طور یکنواخت پخت می‌شوند. دلیل آن هم به‌خاطر وجود المنت در پایین دستگاه و مگنترون در بالای آن می‌باشد.
  • قیمت سولاردام در بازار بیشتر از مایکروویو می‌باشد. اگر هزینه برای شما مهم است، می‌توانید مایکروویو را انتخاب نمایید.
  • تجربه آشپزی با سولاردام بسیار لذت‌بخش‌تر است تا مایکروویو. بنابراین اگر به دنبال آشپزی‌کردن به شکل حرفه‌ای هستید، توصیه ما خرید سولاردام می‌باشد.

از دیگر پیشنهادات فروشگاه تک کالابان، سرخ کن تفال مدل TEFAL EY801D و سولاردوم ال جی MA3884VC می‌باشد که قدرت عکلکرد هر دو دستگاه بالا می‌باشد.

سرخ‌کن جایگزین مایکروویو

آیا سرخ‌کن همان کارایی مایکروویو را دارد؟

تا به اینجا با نحوه عملکرد این دستگاه‌ها آشنا شدید. اما شاید این سؤال برای شما پیش آید که آیا سرخ‌کن همان کارایی مایکروویو را دارد یا نه؟

در اصل مهم‌ترین تفاوت این دو دستگاه در نحوه عملکرد آنها می‌باشد. در سرخ‌کن از هوای داخل دستگاه برای پخت غذا استفاده می‌شود. درحالیکه در مایکروویو، از مگنترون و امواج الکترومغناطیس برای گرم‌کردن غذا استفاده می‌شود. بنابراین هر دو کار پخت و گرم‌کردن غذا را انجام می‌دهند. اما توجه به موارد زیر به انتخاب شما کمک خواهد کرد:

  • میزان مصرف برق در مایکروویو بیشتر از هواپز است. بنابراین اگر این مورد برای شما اهمیت دارد، می‌توانید سرخ‌کن بدون روغن را برای خرید انتخاب نمایید.
  • هنگام پخت غذا در انواع سرخ‌کن بدون روغن شاهد تغییر در ظاهر غذا خواهید بود. حتی طعم غذا هم در سرخ‌کن تا حدودی تغییر می‌کند. درحالیکه در مایکروویو همچنین چیزی وجود ندارد. بنابراین اگر این مورد برای شما اهمیت دارد، می‌توانید مایکروویو را برای خرید انتخاب نمایید.

سرخ‌کن جایگزین مایکروویو

سؤالات متداول

  1. برای خرید سرخ‌کن بدون روغن مناسب است یا سولاردام؟

این به نیاز شما بستگی دارد. سرخ‌کن بدون روغن باعث پخت غذا به‌وسیله هوای داغ شده ولی در عوض رنگ و طعم غذا کمی تغییر می‌کند. در سولاردام اینگونه نیست و غذا طعم و کیفیت بهتری دارد.

  1. چه تفاوتی بین مایکروویو و سولاردام بسیار مشهود است؟

استوانه‌ای بودن محل پخت سولاردام و استفاده از المنت در پایین دستگاه ،از اصلی‌ترین مزیت‌ها و تفاوت‌های سولاردام با مایکروویو به شمار می‌رود.

  1. از بین دستگاه‌های سرخ‌کن بدون روغن، مایکروویو و سولاردام کدام یک را خریداری نماییم بهتر است؟

اگر قیمت برای شما مهم است، مایکروویو یا سرخ‌کن بدون روغن را در نظر داشته باشید. اگر کیفیت و لذت آشپزی برای شما اهمیت دارد، سولاردام می‌تواند گزینه بهتری باشد.

یکی از مایکرووویوهایی که به شما عزیزن پیشنهاد می‌کنیم، مایکروویو ال جی MH8265CIS و مایکروویو ال جی مدل MH8265DIS بوده که در دو رنگ و در ظرفیت و گنجایش 42 لیتری می‌باشند.

سرخ‌کن جایگزین مایکروویو

کلام پایانی

امروزه پخت صحیح‌وسالم مواد غذایی از اهمیت زیادی در خانواده‌های ایرانی برخوردار است. همه دوست دارند غذایی سالم و باکیفیت را تهیه کنند. به همین منظور، شرکت‌های تولیدکننده محصولات خانگی دستگاه‌های مختلفی را در این زمینه تولید کرده‌اند. از جمله این موارد می‌توان به سولاردوم، سرخ‌کن بدون روغن و مایکروویو اشاره کرد. ما در این مقاله به مقایسه سرخ‌کن بدون روغن با سولاردوم پرداختیم. همچنین این موضوع را هم توضیح دادیم که  آیا سرخ‌کن همان کارایی مایکروویو را دارد؟ یا نه. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.  تک کالابان به‌عنوان یکی از بهترین فروشگاه‌های محصولات خانگی اصل و باکیفیت، برای فروش انواع مدل‌های سرخ‌کن، مایکروویو و سولاردام در کنار شماست.

سرخ‌کن جایگزین مایکروویو
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من