مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

سرخ كن رژيمی و بدون روغن

استفاده از سرخ كن رژيمی و بدون روغن باعث پيشگيری از چه بيماری هایی می شود؟

سرخ‌کن بدون روغن یکی از وسایل ضروری آشپزخانه است که شما می‌توانید بدون استفاده از روغن، مواد خوراکی موردنظر خود را سرخ کنید. امروزه با توجه به فوایدی که سرخ‌کن رژیمی دارد، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. اگر طعم غذاهای سرخ‌شده را دوست دارید و می‌خواهید غذاهای سالم‌تری بخورید، سرخ‌کن بدون روغن گزینه بسیار خوبی برای آشپزخانه شما محسوب می‌شود. سرخ‌کن‌های بدون روغن در مقایسه با سرخ‌کن‌های معمولی سالم‌تر بوده و باعث حفظ سلامت شما می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با مزایا و روش کار سرخ‌کن‌های بدون روغن آشنا شوید.

سرخ کن رژیمی چیست؟

سرخ‌کن رژیمی یا بدون روغن محصولی است که با گردش هوا گرم در اطراف باعث طبخ غذا می‌شود. این سرخ‌کن با پخت یکنواخت، غذا را آماده و گرم می‌کند. سرخ‌کن رژیمی در مقایسه با سرخ‌کن‌های معمولی از روغن کمتری استفاده می‌کند که آن را به یک انتخاب مناسب و سالم تبدیل کرده‌ است. سرخ‌کن بدون روغن یک گزینه عالی برای کسانی است که قصد کاهش مصرف روغن را داشته یا به روغن‌های خاصی حساسیت دارند. از این سرخ‌کن‌ها میتوان برای پخت انواع سبزیجات، مرغ، ماهی و غیره استفاده کرد. سرخ‌کن‌های رژیمی برخلاف سرخ‌کن‌های معمولی هیچ‌گونه دودی تولید نکرده و استفاده از آن‌ها بسیار ساده است، همچنین در ابعاد و اندازه‌های مختلف وجود دارند که شما می‌توانید متناسب با نیاز خانواده هر یک از آن‌ها را تهیه کنید.

سرخ‌کن‌های بدون روغن انتخاب بسیار مناسبی برای پختن حجم زیاد غذا هستند. شما می‌توانید از این محصول برای مهمانی و مجالس بزرگ استفاده کنید. پخت یکنواخت سرخ‌کن باعث شده که بتوانید بدون نگرانی از پخته شدن یا سوختن غذا، از این محصول استفاده کنید. هوا گرم درون سرخ‌کن بدون روغن در اطراف غذا چرخیده و مواد غذایی را به‌طور یکنواخت می‌پزد. به‌طورکلی سرخ‌کن‌های رژیمی از یک فن برای فشار دادن هوا گرم به سمت بالا استفاده می‌کنند. استفاده از این قابلیت باعث پخت سریع و یکنواخت مواد غذایی خواهد شد. برخی از سرخ‌کن‌ها از قابلیت کاوشگر دما داخلی برخوردار هستند. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا دما مواد غذایی را کنترل کرده و از پخت یکنواخت آن‌ها اطمینان کسب کنید.

از پیشنهادات فروشگاه تک کالابان، سرخ کن نینجا مدل AF300 و سرخ کن فیلیپس مدل HD9252 می‌باشند که با توجه به قدرت و توانی که دارند، عملکرد دستگاه بالا نیز می‌باشند.

سرخ كن رژيمی و بدون روغن

تفاوت سرخ کن معمولی با سرخ کن بدون روغن

سرخ‌کن‌های معمولی و بدون روغن هر دو آب موادغذایی را کشیده و سطح خارجی مواد غذایی بر اثر تجزیه پروتئین‌ها ترد خواهد شد. با این کار نرمی و لطافت بافت داخلی حفظ می‌شود؛ اما به‌طورکلی طرز کار این دو سرخ‌کن با یکدیگر متفاوت است. سرخ‌کن‌های معمولی به روغن زیادی نیاز دارند. در این سرخ‌کن‌ها موادغذایی در روغن زیاد حل شده تا سطح آن‌ها خشک و طلایی شود. داغی روغن سبب نرم شدن قسمت داخلی موادغذایی شده که درنتیجه طعم خوشمزه‌تری پیدا می‌کند. با همه این موارد استفاده از این سرخ‌کن برای سلامتی بسیار مضر است. این سرخ‌کن‌ها از یک سبد سوراخ‌دار برخوردار هستند. سرخ‌کن‌های معمولی متناسب با ظرفیت خود به بیشتر از 1 پیمانه روغن احتیاج خواهند داشت. برخی از مدل‌های سرخ‌کن معمولی از فیلتر مخصوصی برخوردار هستند که به کاهش بوگرفتگی غذا کمک می‌کند.

موادغذایی در سرخ‌کن‌های بدون روغن به‌جای روغن فراوان به‌وسیله هوا داغ سرخ می‌شوند. سرخ‌کن بدون روغن به فرهای فن‌دار شباهت زیادی دارند. این وسیله برای انتقال گرما به غذا از جریان همرفتی استفاده کرده و از المنت‌های حرارتی پرقدرتی برخوردار است. در سرخ‌کن‌های رژیمی به‌منظور افزایش گردش هوا از فن ویژه‌ای استفاده شده که در کاهش مدت زمان پخت غذا بسیار موثر محسوب می‌شود. این سرخ‌کن‌ها با نام هواپز نیز شناخته می‌شوند. سرخ‌کن‌های رژیمی به روغن فراوان احتیاج نداشته و تنها با 1 قاشق غذاخوری روغن یا حتی کم‌تر قادر به پخت انواع مواد غذایی هستند. به‌منظور اینکه گرما به‌طور یکسان به تمام قسمت‌های مواد غذایی برسد، توصیه می‌شود غذا را در طول پخت هم بزنید.

نحوه استفاده از سرخ کن بدون روغن

سرخ‌کن رژیمی با گردش هوا گرم در اطراف مواد غذایی، آن،ها را طبخ می‌کند. این روش پخت باعث لطیف شدن داخل و ترد شدن قسمت خارجی مواد غذایی خواهد شد. سرخ‌کن رژیمی وسیله‌ای عالی برای پخت تمام غذاهایی مانند مرغ، ماهی، سیب‌زمینی و غیره محسوب می‌شود. در ادامه نحوه استفاده از سرخ‌کن بدون روغن را بیان خواهیم کرد.

غذا موردنظر خود را انتخاب کنید

تمام غذاها برای سرخ‌کن رژیمی گزینه مناسبی نیستند. بنابراین لازم است برخی از غذاهای مناسب مانند فیله‌ ماهی، سیب‌زمینی، بال مرغ و گوشت را برای استفاده در سرخ‌کن بدون روغن برگزینید.

سرخ ‌کن را پیش از طبخ غذا گرم کنید

توجه داشته باشید که سرخ‌کن رژیمی را پیش ‌از طبخ غذا گرم کنید. انجام این کار باعث می‌شود که غذا شما به‌طور یکنواخت پخته شود.

یک محصول دیگری که پیشنهاد مات به شما عزیزان بوده، سرخ کن فیلیپس مدل 9270 است که قدرت دستگاه بالا و بسیار مطلوب می‌باشد.

 

غذا را توسط روغن اسپری نمایید

پیش‌ از پخت غذا آن را با روغن اسپری کنید. با انجام این کار از چسبیدن غذا به سبد سرخ‌کن جلوگیری خواهید کرد.

غذا را متناسب با زمان توصیه شده، بپزید

از کتابچه راهنما سرخ‌کن، دستورالعمل‌های لازم را بخوانید و سپس به آن عمل کنید. توجه داشته باشید که غذا را برای مدت‌زمان توصیه‌شده توسط کتابچه بپزید.

پیش‌ از خوردن چند دقیقه برای خنک شدن غذا صبر کنید

غذاهای پخته‌ شده توسط سرخ‌کن بدون روغن معمولا بسیار داغ هستند. بنابراین پس‌ از خارج کردن غذاها از این وسیله، چند دقیقه صبر کنید تا غذا قابل خوردن و خنک شود.

مزایا سرخ کن بدون روغن

سرخ‌کن‌های رژیمی به‌دلیل عدم استفاده از روغن فراوان و ارائه‌ غذاهای سالم‌تر، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده‌ است. از جمله مزایا این سرخ‌کن‌ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربردهای فراوان

سرخ کن‌های رژیمی برخلاف سرخ‌کن‌های معمولی کارایی بسیار زیادی داشته و برای موارد مختلفی قابل‌ استفاده هستند. این سرخ‌کن‌ها برای طبخ غذاهای یخ‌زده، گرم کردن غذاهای باقی‌مانده، کباب کردن سبزیجات و گوشت، پخت بیسکویت، کیک‌های کوچک و مافین نیز کاربرد دارند. با استفاده از سایز بزرگ سرخ‌کن‌های رژیمی می‌توانید مرغ را کباب کرده و به پخت پیتزا بپردازید. این سرخ‌کن‌ها در برخی موارد از لوازم جانبی مخصوصی برخوردار هستند.

کاهش مصرف انرژی

سرخ‌کن‌های رژیمی مصرف برق کمتری در مقایسه با وسایل مشابه دارند. این وسیله با سرعت زیادی داغ شده و قضا را طبخ می‌کند که همین امر به کاهش مصرف انرژی کمک زیادی خواهد کرد. سرخ‌کن‌های بدون روغن محیط آشپزخانه را گرم نکرده و در فصل گرما باعث آزار شما نخواهد شد. به‌ همین منظور لازم نیست هنگام استفاده از این سرخ‌کن‌ها، از وسایل سرمایشی استفاده کنید که همین باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود.

تمیز کردن و شستشو آسان

سرخ‌کن رژیمی پیچیدگی خاصی نداشته و تمیز کردن آن راحت است. هنگام استفاده از این وسیله باید میزان دما و مدت زمان پخت را برای دستگاه تعریف کنید. در این سرخ‌کن‌ها احتمال سوختگی بر اثر پاشیدن روغن بسیار کم است. سرخ‌کن‌های معمولی روغن بیشتری به اطراف می‌پاشند و بدنه دستگاه حین انجام کار داغ می‌شود. برای شست‌وشو سرخ‌کن‌های رژیمی نیاز نیست تا خنک شدن روغن صبر کنید و قطعات سرخ‌کن قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی هستند.

افزایش سرعت

اگر فرصت زیادی برای آشپزی کردن ندارید، استفاده از سرخ‌کن بدون روغن گزینه بسیار مناسبی برای شما محسوب می‌شود. سرخ‌کن بدون روغن بر اساس سیستم همرفتی فعالیت می‌کند که همین امر باعث افزایش سرعت پخت غذا خواهد شد.

سرخ کن رژیمی چه تاثیری در سلامتی دارد؟

سرخ‌کن‌های معمولی، غذا را با استفاده از روغن فراوان طبخ می‌کنند. سرخ کردن غذا در روغن فراوان و مصرف مداوم آن باعث ابتلا به بیماری‌های قلبی و چاقی و کلسترول بالا می‌شود. داغ کردن روغن بالاتر از نقطه دود باعث تجزیه ترکیبات شیمیایی روغن خواهد شد که همین امر به سلامتی شما آسیب می‌زند. جذب روغن توسط مواد غذایی میزان کالری آن‌ها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد؛ اما با تهیه سرخ‌کن رژیمی تنها لازم است مقدار کمی از روغن استفاده کنید. اگر قصد مصرف غذاهای کم کالری و سالم را دارید، سرخ‌کن رژیمی برای شما بسیار مناسب است. با این سرخ‌کن‌ها می‌توانید انواع غذاهای سالم و خوشمزه را طبخ کنید.

استفاده از سرخ‌کن‌های رژیمی و بدون روغن باعث پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، انسداد رگ‌ها و کلسترول بالا می‌شود. استفاده از روغن فراوان و غذاهای چرب باعث چاقی بیش از اندازه می‌شود. البته خرید سرخ‌کن‌ رژیمی از این مشکل جلوگیری می‌کند. مصرف مداوم غذاهای سرخ‌شده با روغن، ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع دو و فشار خون بالا را افزایش می‌دهد. بنابراین می‌توانید از روش‌های طبخ سالم و استفاده از وسایلی مانند سرخ‌کن رژیمی به‌منظور کاهش ابتلا به سرطان پروستات، سرطان ریه، سرطان دهان و فشار خون و دیابت استفاده کنید.

سخن پایانی

یکی از رایج ترین مشکلاتی که افراد به‌دلیل استفاده بیش‌ از حد روغن و دیگر مواد مضر با آن روبرو می‌شوند، چاقی و اضافه وزن است. اضافه وزن نیز انواع بیماری‌های خطرناک را به‌ دنبال خواهد داشت. بنابراین برای جلوگیری از انواع بیماری‌ها و پیشگیری از اضافه وزن، توجه به تغذیه سالم امری بسیار مهم محسوب می‌شود. یکی از راه‌های دستیابی به تغذیه سالم و مناسب، کاهش کالری مواد غذایی است. به‌منظور کاهش کالری مواد غذایی، استفاده از وسایلی مانند سرخ‌کن رژیمی و بدون روغن توصیه می‌شود که باعث پیشگیری از بیماری‌های خطرناک و جدی خواهد شد. در این مقاله به بررسی مزایا سرخ‌کن رژیمی و نحوه‌ کار با آن پرداختیم. شما می‌توانید با خرید این محصول از وب‌سایت تک کالابان با خیالی آسوده به طبخ غذاهای ترد و خوشمزه بپردازید. تک کالابان وب‌سایتی مطمئن برای تهیه محصولات موردنیاز شما عزیزان است.

از دیگر پیشنهادات ما به شما عزیزان، سرخ‌ کن کنوود مدل HFM75 است که این دستگاه‌ها برای افرادی که قصد رژیم درمانی دارند بسیار کاربردی است.

سوالات متداول

1- استفاده از سرخ‌کن رژیمی برای سلامتی چه فوایدی دارد؟

برخورداری از سرخ‌کنی که رژیمی باشد و از مقدار کمی روغن استفاده کند باعث کاهش بیماری‌های مختلف ازجمله انواع سرطان، فشارخون بالا، دیابت نوع دو و پیشگیری از چاقی می‌شود.

2- خرید سرخ‌کن بدون روغن برای چه کسانی مناسب است؟

خرید سرخ‌کن رژیمی و بدون روغن برای تمام افرادی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند توصیه می‌شود. این وسیله برای کسانی که از غذاهای یخ‌زده به‌صورت مداوم استفاده می‌کنند نیز گزینه مناسبی خواهد بود.

3- با استفاده از سرخ‌کن رژیمی چه غذاهایی را میتوان پخت؟

پخت مرغ، ماهی،گوشت، سیب زمینی، ناگت، اسنک، شیرینی و فینگرفودهای خانگی به‌وسیله این دستگاه امکان‌پذیر است.

 

سرخ كن رژيمی و بدون روغن
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من