مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

کاربردهای یک گوشتکوب غذاساز

کاربردهای یک گوشتکوب غذاساز

یکی از رایج‌ترین مراحل آشپزی، خردکردن و برش دادن مواد غذایی است. در واقع، آشپزی یعنی بازی با مواد؛ تکه تکه کردن، مخلوط کردن و پخت آن‌ها. امروزه با پیشرفت در صنعت لوازم برقی، این وظیفه مهم به گوشت‌کوب برقی سپرده شده است. گوشت‌کوب برقی وسیله‌ای کاربردی است که با استفاده از آن می‌توان مواد مختلف را خرد، مخلوط، رنده و یا له کرد. وجود چنین دستیاری در آشپزخانه، بسیار ضروریست. در ادامه مطلب به بررسی بیشتری از گوشت‌کوب برقی و ویژگی‌های آن می‌پردازیم‌. با ما همراه باشید.

گوشت‌کوب برقی و اجزای آن

معمولاً در ساخت بدنه گوشت‌کوب‌ برقی‌، از پلاستیک و فلز استفاده می‌شود‌. برای سهولت در انجام فعالیت‌های آشپزی، همراه این وسیله یکسری لوازم جانبی نیز وجود دارد. تیغه‌های به کار رفته در آن، با توجه به مدل و برند سازنده دستگاه ، جنس‌های مختلفی دارد. برای کنترل و نظارت بهتر روی مواد غذایی، ظروف آن به صورت شفاف طراحی شده‌اند. تمامی قطعات می‌توانند به کمک شیارها و چفت‌هایی که دارند، به گوشت‌کوب متصل شوند. به جز قسمت اصلی گوشت‌کوب که به برق متصل می‌شود، سایر اجزا قابلیت شستشو دارند.

کاربرد گوشت‌کوب غذاساز

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، گوشت‌کوب غذاساز ابزاری کاربردی است که می‌تواند فرایند آشپزی را آسان‌تر کند. این وسیله به دلیل عملکرد و طراحی خاصی که دارد، می‌تواند در خرد کردن، له کردن و برش دادن انواع مختلفی از مواد غذایی، کاربرد داشته باشد. با استفاده از این دستگاه شما می‌توانید غذاهایی مثل کشک بادمجون، کوفته، الویه، کوبیده و … خیلی سریع و راحت آماده کنید. به کمک این دستگاه بسیار آسان و در ادامه به برخی از کاربردهای این دستگاه اشاره می‌کنیم:

از محصولات پیشنهادی فروشگاه تک کالابان، گوشت کوب برقی بوش مدل Ms8cm6190 و گوشتکوب سنکور مدل SHB 5501CH که با توجه به توان و قدرتی که دارند، دستگاه‌های مناسبی هستند.

درست کردن آبمیوه

ظروف و ابزار مختلفی که همراه این وسیله وجود دارد، امکان درست کردن اسموتی و آبمیوه‌های لذیذ را برای کاربران فراهم کردن است. در حقیقت، با استفاده از گوشت‌کوب برقی شما میتوانید انواع مختلفی از آبمیوه‌ها را درست کرده و نوش جان کنید. فقط کافیست در ظرف مخصوصی که همراه گوشت‌کوب قرار دارد، تکه‌های میوه را بریزید و پس از چند لحظه، نوشیدنی خوشمزه‌ای را تحویل بگیرد!

خرد کردن مواد غذایی

یکی دیگر از اصلی‌ترین کاربردهای گوشت‌کوب غذاساز، خرد کردن مواد غذایی است. کند شدن چاقو‌ها و از بین رفتن ابزار جانبی آشپزخانه، خرد کردن و برش دادن مواد را کمی سخت می‌کند. گوشت‌کوب غذاساز می‌تواند در مدت زمان خیلی کوتاهی، مواد غذایی مختلف را خرد و آماده کند‌. در واقع شما می‌توانید انواع سالاد، سیب زمینی، پیاز، سبزی و … را به راحتی و بدون هیچ دردسری خرد و قطعه‌ قطعه کنید‌.

له و پوره کردن مواد

علاوه بر کودکان، برخی از افرادی که مشکلات گوارشی دارند نیز، در خوردن غذا به مشکل بر می‌خورند. در این موارد، استفاده از غذاهای له شده به آن‌ها پیشنهاد می‌شود.  پوره کردن مواد غذایی یکی دیگر از کاربرد‌های گوشت‌کوب غذاساز است. این دستگاه می‌تواند مواد را در کمترین زمان ممکن، له و به شکل پوره در بیاورد.

خرد کردن یخ

بدون شک خوردن یک لیوان یخ نوش در گرمای شدید تابستان، یکی از تفریحات اصلی این فصل است. خرد کردن یخ با استفاده از گوشت‌کوب‌های عادی، ممکن است سخت و طاقت‌فرسا باشد‌. با استفاده از گوشت‌کوب‌های برقی، شما می‌توانید خیلی سریع و راحت یک نوشیدنی سرد و خوشمزه را آماده و نوش جان کنید.

درست کردن کیک

اگر تا به حال کیک درست کرده باشید، مسلماً می‌دانید که یکی از مهم‌ترین مراحل آن، همزدن تخم مرغ است. هم زدن صحیح تخم مرغ، در طعم و ظاهر کیک تاثیر زیادی می‌گذارد. خوشبختانه به همراه گوشت‌کوب غذاساز یک همزن فلزی نیز وجود دارد که برای همزدن مواد غذایی می‌توان از آن استفاده کرد. وجود این همزن در کنار دستگاه، فرایند درست کردن کیک را برای شما آسان‌تر می‌کند.

درست کردن سالاد

در بین ابزار جانبی گوشت‌کوب برقی، تعدادی رنده فلزی نیز وجود دارد. این رنده‌ها در درست کردن انواع سالاد کاربرد دارند. شما می‌توانید کاهو، کلم، خیار، گوجه، هویج و … را به کمک این دستگاه، خرد و به سالاد تبدیل کنید.

علاوه بر این موارد، ظرف خردکن و میکسر گوشت‌کوب‌ برقی، به شما این مکان را می‌دهد که بتوانید گوشت و مرغ را به راحتی خرد و میکس کنید.

راهنمای استفاده از گوشت‌کوب برقی

قبل از روشن کردن گوشت‌کوب، ابتدا باید ظرف مورد نظر و کاری که می‌خواهید انجام دهید را مشخص کنید. فرض کنیم که می‌خواهید تعدادی سیب زمینی را خرد کنید. در این صورت، ابتدا ظرف خردکن را آماده کرده و قطعات سیب زمینی را درون آن بریزید. دقت داشته باشید که مواد به اندازه دو سوم ظرف باشند‌. سپس درب آن را بسته و گوشت‌کوب را به ظرف متصل کنید. گوشت‌کوب‌های برقی معمولا یا از طریق چرخش ساعتگرد و یا از طریق چفت‌های متصل به انتهای آن، به‌ ظروف متصل می‌شوند.

خیلی از گوشت‌کوب‌ها قابلیت تنظیم سرعت دارند. با توجه به نیازی که دارید، گوشت‌کوب را در سرعت دلخواه تنظیم کرده و شروع به خرد کردن سیب زمینی‌ها کنید. از ریختن مواد سفت و محکمی مثل دانه‌های قهوه و غلات خام به درون ظرف، خودداری کنید‌. حین کار با گوشت‌کوب برقی، بهتر است به صورت پیوسته از آن استفاده نکنید و پس از هر ۵ تا ۸ ثانیه مکث، دوباره شروع به کار کنید.‌ این کار طول عمر دستگاه شما را بیشتر می‌کند. حداکثر دمایی که این دستگاه می‌تواند تحمل کند، 65 درجه سانتیگراد است‌. بنابراین موادی با دمای بالاتر، می‌توانند به دستگاه آسیب برسانند.

یکی دیگر از محصولات پیشنهادی فروشگاه تک کالابان، گوشت کوب برقی براون مدل MQ 7087x که با توجه به توان و قدرتی که دارد، بسیار دستگاه مناسبی است.

مزایای گوشت‌کوب برقی

حجم کم دستگاه

کم بودن حجم گوشت‌کوب برقی علاوه بر این که کارکردن با آن را آسان‌تر می‌کند، حمل و جایگذاری آن را نیز، راحت‌تر می‌کند. همانطورکه می‌دانید، دستگاه‌های بزرگ حجم زیادی از فضا را اشغال کرده و محیط آشپزخانه را شلوغ و به هم ریخته می‌کنند. همین موضوع باعث شود که فضای کافی برای سایر وسایل، وجود نداشته باشد.

خرد کردن مواد غذایی مختلف

گوشت‌کوب برقی توانایی خرد و تکه تکه کردن انواع مختلفی از مواد را دارد. بسته به مدل گوشت‌کوب، توانایی دستگاه متغیر است‌. امروزه به کمک این وسیله، خرد کردن، له کردن، مخلوط کردن و پوره کردن مواد غذایی، خیلی سریع و راحت انجام می‌شود.

شستشوی آسان

در ساخت گوشت‌کوب برقی و اجزای آن، از پیچیدگی خاصی استفاده نشده است. در واقع، این دستگاه در ساده‌ترین حالت ممکن طراحی شده است تا تکه‌های کوچک مواد غذایی، در لابه‌لای قطعات آن فرو نرود. این ویژگی باعث می‌شود که گوشت‌کوب به راحتی و در مدت زمان خیلی کمی شسته شود.

صرفه جویی در زمان

خیلی از افراد، زمان زیادی را برای درست کردن یک سالاد ساده از دست می‌دهند. گوشت‌کوب برقی این مشکل را حل کرده است. استفاده از می‌تواند به طرز قابل توجهی، در صرفه‌جویی زمان به شما کمک کند!

تفاوت غذاساز و گوشت‌کوب برقی

با وجود این که هر  دو وسیله در خردکردن و آماده سازی مواد غذایی نقش دارند، اما در یکسری از موارد با یکدیگر تفاوت دارند‌. مهم‌ترین و بارزترین تفاوت این دو دستگاه، حجم و مقدار موادی است که تولید می‌کنند. غذاساز به نسبت گوشت‌کوب برقی، موتور قدرتمندتری دارد‌. به همین دلیل، گوشت‌کوب برقی توانایی انجام فعالیت‌های سنگین و طولانی مدت را ندارد. از لحاظ ظاهری، غذاساز حجم بیشتری را نسبت به گوشت‌کوب برقی اشغال می‌کند. علاوه بر این،  گوشت‌کوب برقی به نسبت غذاساز، شستشوی راحت‌تری دارد. همراه با غذاساز، چندین تیغه مختلف برای خردکردن مواد وجود دارد که این مورد در گوشت‌کوب برقی دیده نمی‌شود. آخرین تفاوت این دو دستگاه، مربوط به قیمت و هزینه آن‌ها است. غذاساز به دلیل پیچیدگی در ساختار و عملکرد متفاوت، قیمت بالاتری نسبت به گوشت‌کوب برقی دارد.

بهترین مدل‌های گوشت‌کوب برقی

در این بخش قصد داریم بهترین مدل‌های گوشت‌کوب برقی را به شما معرفی کنیم.

1. گوشت‌کوب برقی سنکور (SENCOR) مدل 5501

گوشت‌کوب سنکور طراحی فوق‌العاده زیبایی دارد. این گوشت‌کوب ارتفاع 45 سانتی متری دارد و دارای یک سیم 1.2 متری است. بدنه موتور آن از جنس پلاستیک فشرده بوده و با بهترین کیفیت، طراحی شده است. تیغه‌ این گوشت‌کوب از جنس تیتانیوم است. تیتانیوم مقاومت بیشتری نسبت به استیل دارد. توان مصرفی موتور آن 1000 وات است. در این مدل از گوشت‌کوب‌ها، قابلیت تنظیم سرعت موتور دیده می‌شود. اقلامی جانبی این گوشت‌کوب، کارایی و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد. ظرف اصلی آن 800 میلی لیتر گنجایش دارد. در کنار این ظرف، دو پارچ خردکن و میکسر با گنجایش 500 و 250 میلی لیتری نیز وجود دارد.

2. گوشت‌کوب برقی براون (BRAUN) مدل 7087

قدرت موتور این گوشت‌کوب، 1000 وات است. بدنه استیل و براق آن، نمای جذابی را به دستگاه داده است. به جز موتور، تمام قسمت‌های این گوشت‌کوب قابلیت شستشو دارند. این گوشت‌کوب دارای یک مخزن مخلوط کن 1250 میلی لیتری و یک ظرف 350 میلی لیتری برای خرد کردن است. تیغه آن بسیار مقاوم بوده و از جنس استیل ضد زنگ است.

ظرف میکسر گوشت‌کوب برقی چه کاربردی دارد؟

همانطور که می‌دانید، گوشت‌کوب برقی 3 ظرف مختلف با گنجایش‌های متفاوت دارد. ظرف میکسر، مخلوط کن و خرد کن. به طور معمول، ظرف میکسر ظاهری استوانه‌ای شکل دارد. از آن برای میکس کردن مواد استفاده می‌شود‌. شما میتوانید تکه‌های میوه را درون ظرف میکسر ریخته و انواع مختلفی از آبمیوه درست کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، یکی از پرکاربردترین ابزار آشپزخانه، گوشت‌کوب برقی است. این دستگاه به کمک تیغه‌ها و لوازم جانبی که همراه خود دارد، خرد کردن، مخلوط کردن، له کردن و رنده کردن مواد را برای شما راحت‌تر می‌کند. این وسیله در صرفه جویی زمان و انرژی، نقش بزرگی را ایفا می‌کند. فروشگاه لوازم خانگی برقی تک‌کالابان، با سابقه‌ای درخشان و داشتن کاردی مجرب، می‌تواند شما را در داشتن خریدی امن و مطمئن همراهی کند. شما می‌توانید با مراجعه حضوری و غیرحضوری به این فروشگاه، سفارشات خود را ثبت کرده و از خدمات آن بهره مند شوید. ممنونیم که تا این قسمت از مطلب با ما همراه بودید.

کاربردهای یک گوشتکوب غذاساز

سوالات متداول

  1. گوشت‌کوب برقی چه کاربردهایی دارد؟

گوشت‌کوب برقی کاربرد‌های زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از خرد کردن، له کردن، میکس کردن، مخلوط کردن و پوره کردن مواد غذایی.

  1. چه برندهایی برای خرید گوشت‌کوب برقی مناسب هستند؟

برندهای خوشنام و معروفی مثل براون مدل ۷۰۸۷ و سنکور مدل ۵۵۰۱ می‌توانند گزینه مناسبی برای خرید باشند.

  1. استفاده از گوشت‌کوب برقی چه مزایایی دارد؟

خرد کردن انواع مختلفی از مواد، حجم کم، صرفه جویی در وقت و انرژی، شستشوی آسان و … برخی از مزایای استفاده از گوشت‌کوب برقی هستند.

کاربردهای یک گوشتکوب غذاساز
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من