مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

خردکن مناسب گوشت و مرغ

خردکن مناسب گوشت و مرغ

تقریبا در همه مراحل آشپزی، قسمتی وجود دارد که در آن نیاز به خرد کردن و تکه تکه کردن مواد دارید‌. وجود ابزار مختلف و چاقو‌های تیز و خطرناک، این موضوع را کمی سخت کرده است. خوشبختانه با ورود خردکن‌ها به بازار لوازم برقی، این مشکل تا حدودی حل شده است. همانطور که از اسم این دستگاه پیداست، خردکن وسیله‌ای برای خرد کردن و برش دادن منظم مواد غذایی است. در ادامه مطلب به بررسی بیشتری از خردکن و ویژگی‌های آن می‌پردازیم‌. با ما همراه باشید.

خردکن چیست؟

خردکن دستگاهی برای خرد کردن و تکه تکه کردن سریع مواد غذایی است. این دستگاه به دو صورت برقی و دستی دیده می‌شود. کارایی بالا و ابعاد نسبتا کوچکی که دارد، آن را به یکی از ابزار پرکاربرد آشپزخانه تبدیل کرده است. در برخی از مدل‌ها، خردکن علاوه بر خرد کردن میوه و سبزیجات، توانایی تکه تکه کردن گوشت و مرغ را نیز دارد. این ویژگی به شما کمک می‌کند که از شر بسیاری از ابزار جانبی خطرناک آشپزخانه رها شوید.

از پیشنهادات فروشگاه تک کالابان، خردکن‌ کاخلر KH-157-B می‌باشد که با توجه به قدرت و عملکردی که دارد، قیمت مناسبی نیز دارد.

خردکن مناسب گوشت و مرغ

تفاوت غذاساز و خردکن

این دو وسیله با وجود شباهت‌های زیادی که با یکدیگر دارند، از لحاظ عملکردی دارای یکسری تفاوت‌ها هستند. خردکن‌ها به نسبت انواع غذاساز، ابعاد و حجم کمتری دارند. حجیم‌تر بودن غذاساز، نکات مثبتی را در ساختار آن ایجاد می‌کند. یکی دیگر از تفاوت‌های این دو وسیله، عملکرد و کارایی آن‌ها است.

در حالی که خردکن فقط برای خردکردن و رنده کردن مواد استفاده می‌شود، غذاساز علاوه بر این موارد، طیف گسترده‌تری از فعالیت‌ها را ارائه داده و در خمیر کردن، هم زدن و پوره کردن نیز نقش دارد. همین موضوع باعث می‌شود که غذاساز‌ به نسبت خردکن، قیمت بالاتری داشته باشند .همه مدل‌های غذاساز، برقی هستند در حالی که خردکن‌ها در انواع برقی و دستی نیز ساخته و عرضه می‌شوند.

راهنمای خرید خردکن

در این بخش اطلاعات کاملی در مورد نحوه خرید خرد کن ارائه خواهیم کرد که برای شما مطمئنا مفید خواهند بود.

میزان قدرت موتور

موتور یکی از اجزای اصلی هر وسیله برقی است. میزان قدرت و توانایی آن در انجام فعالیت‌ها، تاثیر مستقیمی در عملکرد دستگاه دارد‌. موتور خردکن‌ها به دو صورت خودکار و دستی طراحی می‌شود. در خردکن‌های دستی، افراد می‌توانند میزان قدرت موتور را بر اساس فعالیت مورد نظرشان تغییر دهند. در حالی که در مدل‌های خودکار، دستگاه با قدرت یکسانی خرد کردن مواد را انجام می‌دهد.

بنابراین برای راحتی بیشتر در انجام کار‌ها، سعی کنید مدل‌هایی را خریداری کنید که قابلیت کنترل موتور دارند‌. بدون شک هر چقدر قدرت موتور دستگاه بیشتر باشد، کارایی و سرعت آن نیز بیشتر می‌شود. بالا بودن سرعت موتور، باعث می‌شود که دستگاه در مدت زمان کمتری فعالیت خود را انجام دهد و در مصرف انرژی صرفه جویی شود. به طور کلی، موتور خردکن‌ها چیزی حدود ۱۵۰ تا ۱۰۰۰ وات قدرت دارد.

قابلیت شستشو

یکی دیگر از مواردی که حین خرید خردکن باید به آن توجه کرد، قابلیت شستشو و نظافت آن است‌. قطعات دستگاه باید به گونه‌ای طراحی شده باشند که بتوان آن‌ها را جدا و تمیز کرد. این ویژگی باعث می‌شود که شما بتونید بعد از هر بار استفاده، خردکن را به طور کامل تمیز کرده و از تجمع آلودگی جلوگیری کنید. در صورتی که شستشوی دستگاه امکان پذیر نیست، پیشنهاد می‌کنیم که از دستمال نم‌دار برای تمیز کردن آن استفاده شود.

وزن و ابعاد دستگاه

وزن و ابعاد دستگاه، یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در انتخاب خردکن مناسب است. حین خرید یک خردکن مناسب، باید به تعداد اعضای خانواده، میزان استفاده افراد و متراژ آشپزخانه خود توجه بسیاری داشته باشید. اگر به ندرت از خردکن استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که مدل‌های جمع و جور و کم حجم آن را خریداری کنید. علاوه بر ابعاد آن، به وزن دستگاه نیز توجه زیادی داشته باشید.

اگر در طول روز از خردکن زیاد استفاده می‌کنید، بهتر است مدلی را بخرید که وزن کمتری دارد. بعضی از خردکن‌ها ظروف شیشه‌ای و پیرکس دارند که به نسبت خردکن‌های پلاستیکی، بسیار سنگین‌تر هستند‌. سبک بودن باعث می‌شود که شستشو و کارکردن با دستگاه، برای شما راحت‌تر شود.

 جنس تیغه‌ها

همانند بسیاری از لوازم برقی‌ها، جنس و نوع تیغه در خردکن‌ها نیز از اهمیت بالایی برخودار است. یک تیغه مناسب یکسری ویژگی خاص دارد. جنس تیغه‌ خردکن باید از استیل ضد زنگ باشد تا با تغییر دما و رطوبت، کیفیت خود را از دست ندهد. همچنین، این قطعه به دلیل فعالیتی که انجام می‌دهد، باید از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخودار باشد.

وجود تیغه‌های تیز، باعث می‌شود که مواد با دقت بیشتری خرد و قطعه‌ قطعه شوند. به یاد داشته باشید که هر چقدر هم که کیفیت یک دستگاه بالا باشد، در صورتی که تیغه‌های آن ضعیف و کند باشند، خردکن عملکرد خوبی را از خود نشان نمی‌دهد.

از دیگر پیشنهادات دیگر این فروشگاه، دو محصول خرد کن سنکور مدل SCB 6150SS و خردکن مولينکس مدل DPA1 است که با توجه به توانی که دارند، دستگاه‌های مناسبی هستند.

خردکن مناسب گوشت و مرغ

جنس کاسه

در ساختار خردکن‌ها یک کاسه وجود دارد که می‌تواند از جنس شیشه، فلز و یا پلاستیک باشد.‌ هر یک از این کاسه‌ها، مزایای خاص خود را دارند. به طور مثال کاسه فلزی به دلیل مقاومت، کاسه پلاستیکی به دلیل سبک بودن و کاسه شیشه‌ای به دلیل شفافیت و دیدن فرایند درون ظرف، می‌تواند جذاب باشد‌. از طرفی کاسه‌های شیشه‌ای به خاطر وزن سنگینی که دارند، ممکن است که خردکردن مواد را برای شما دشوار کند.

اگر دقت کرده باشید، در بعضی از لوازم برقی تا زمانی که تمام قطعات خوب چفت نشده باشند، دستگاه روشن نمی‌شود. بسیاری از خردکن‌ها نیز از این سیستم پیروی می‌کنند. تا زمانی که تمام اجزای آن به خوبی جای‌گذاری نشوند، شروع به فعالیت نمی‌کند.

میزان صدای موتور

میزان صدای دستگاه، به قدرت موتور آن بستگی دارد. هر چقدر قدرت موتور بیشتر باشد، صدای تولید شده از آن نیز بیشتر است. اگر صداهای بلند اذیتتان می‌کند، پیشنهاد ما خرید یک خردکن با قدرت موتور متوسط است. به یاد داشته باشید که همه چیز را فدای صدای کم نکنید. با وجود اینکه موتور‌های کم قدرت و ضعیف صدای کمتری را از خود ایجاد می‌کنند، اما از طرفی ممکن است دستگاه پس از مدت زمان کوتاهی آسیب دیده و خراب شود.

جنس بدنه

خردکن‌ها معمولاً بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارند. پلاستیک‌های معمولی پس از مدتی تغییر رنگ داده و خط خطی می‌شوند. اما نگران این موضوع نباشد؛ بسیاری از برند‌های معتبر و قابل اعتماد تولید کننده خردکن، از مواد مرغوبی در ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند که همه نگرانی‌ها را برطرف می‌کند.

خردکن‌های مخصوص گوشت و مرغ

1. خردکن سنکور (SENCOR) مدل 6150

این برند اولین بار در کشور ژاپن تاسیس و راه اندازی شد. بعد‌ها جمهوری چک امتیاز آن را خریداری کرد و تولید محصولات سنکور را بر عهده گرفت. خردکن‌ سنکور مدل 6150 موتوری با قدرت 800 وات دارد. این میزان قدرت، توانایی کافی را برای انجام فعالیت‌های روزمره فراهم می‌کند. کاسه به کار رفته در این خردکن‌ها، شیشه‌ای و شفاف است که ظرفیتی حدود 1500 میلی لیتر دارد. تیغه‌های این دستگاه 4 پره بوده و از جنس تیتانیوم هستند. این تیغه‌ها توانایی چرخش یه دو طرف را دارند.‌ ظاهر زیبا در کنار قابلیت تنظیم سرعت و قفل امنیتی، محبوبیت این دستگاه را دوچندان می‌کند.

2. خردکن کاخلر (Kahler) مدل 157

این برند محصولی از کشور آلمان است. قدرت و توان مصرفی این خردکن 400 وات است. تیغه‌های آن به صورت 6 پر طراحی شده و استیل ضد زنگ هستند. این تیغه‌ها باعث می‌شوند که مواد غذایی در مدت زمان خیلی کوتاهی خرد و قطعه‌ قطعه شوند. در این مدل از خردکن‌های کاخلر، قابلیت تنظیم سرعت موتور دیده نمی‌شود. کاسه آن پلاستیکی است و 2000 میلی لیتر ظرفیت دارد.

3. خردکن مولینکس (Molineux) مدل DPA1

این برند حرفه‌ای ساخت کشور فرانسه است. موتور این خردکن 1000 وات قدرت دارد. با توجه به ابعاد و حجم کم این دستگاه، موتور به کار رفته در آن بسیار قدرتمند است.  جنس کاسه و بدنه آن کاملا از پلاستیک مرغوب است. گنجایش آن حدود 300 میلی لیتر است. تیغه‌های این دستگاه بر خلاف دو مدل قبلی 2 پره بوده و از استیل ضد زنگ هستند. پایه‌های این خردکن ضد لغزش بوده و کار با دستگاه را برای شما آسان‌تر می‌کنند‌.

خردکن مناسب گوشت و مرغ

سوالات متداول

  1. خردکن چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

خردکن وسیله‌ای کاربردی برای خرد کردن پ تکه تکه کردن میوه، سبزیجات و گوشت و مرغ است. این دستگاه در جنس‌های مختلف با توان مصرفی‌های متفاوت، در بازار عرضه و به فروش می‌رسد.

  1. حین خرید خردکن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

توان مصرفی موتور، جنس تیغه‌ها، جنس بدنه و صدای دستگاه از جمله مواردی است که حین خرید خردکن برقی باید به آن توجه کنید.

  1. بهترین برندهای خردکن کدامند؟

امروزه برندهای مختلفی در زمینه تولید انواع خردکن فعالیت می‌کنند. به طور کلی، برند سنکور، کاخلر و مولنیکس سه برند معتبر و قابل اعتماد هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

کلام آخر

خردکن‌ها ابزاری حرفه‌ای و تخصصی هستند که در زمینه رنده و خرد کردن مواد فعالیت می‌کنند. این دستگاه در مدل‌های مختلف با ویژگی‌های متفاوت، در بازار‌ لوازم برقی عرضه می‌شود. استفاده از آن باعث می‌شود که در زمان و انرژی برق صرفه جویی شود. فروشگاه تک‌کالابان با سابقه‌ای درخشان در زمینه فروش و عرضه لوازم خانگی برقی، می‌تواند شما را در خریدی هوشمندانه همراهی کند. این فروشگاه به دو صورت حضوری و غیرحضوری خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه، خریدی امن و مطمئن را برای خود رغم بزنید. ممنونیم که تا این قسمت از مطلب با ما همراه بودید.

خردکن مناسب گوشت و مرغ
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من