طرز استفاده از محصولات

اصول خشک کردن میوه در هواپز

اصول خشک کردن میوه در هواپز

میوه خشک جزء محصولاتی است که بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به طوری که روش‌های مختلفی را برای خشک کردن میوه امتحان می‌کنند. معمولاً این کار را در وسایلی مانند فر گاز، سرخ‌ کن، میوه‌ خشک‌ کن و هواپز انجام می‌دهند. تمام کسانی که از این وسایل برای خشک کردن میوه استفاده می‌کنند، به خوبی می‌دانند برای تهیه میوه خشک‌‌های باکیفیت باید یک سری اصول را رعایت کنند. اغلب‌ شما حداقل یکبار تجربه خوردن میوه‌های خشکی مثل موز، هلو، زردآلو، انبه، موز، آلو، گلابی، انجیر، کیوی و انگور را دارید. اینکه شما چه وسیله‌ای را برای خشک‌کردن میوه انتخاب می‌کنید، فرقی نمی‌کند، باید تمام اصول خشک‌ کردن میوه‌ها را رعایت کنید.

مراحل خشک کردن میوه در هواپز

قبل از اینکه سراغ اصول خشک‌ کردن میوه در هواپز برویم، باید بدانید که هواپز یا همان سرخ کن بدون روغن یکی از جدیدترین محصولات پخت‌و‌پز است که طرفداران زیادی دارد. این وسیله بسیار کاربردی و مقرون‌به‌صرفه است و از آن برای پخت انواع غذا‌ها استفاده می‌شود. یکی از این موارد، خشک‌کردن میوه است. ویژگی منحصربفرد این محصول این است که نیازی به روغن و آب ندارد و غذا‌ها با جریان هوای گرم یکنواخت پخته می‌شوند. همین ویژگی سبب می‌شود تا از آن برای خشک‌کردن انواع میوه‌ها هم استفاده کنیم.

هواپز‌ ها گرمای ایجاد شده توسط المنت های حرارتی و پخش شدن یکنواخت آن توسط فن کمک می‌کنند تا ماده غذایی مورد نظر بصورت یکدست و یکنواخت آماده شود. ویژگی دیگر هواپز‌ ها  این است که بو و طعم میوه‌ها را تغییر نمی‌دهد و تازه در مدت زمان کمتری هم می‌توانید میوه‌ها را خشک کنید. پرسش اغلب کسانی که از هواپز برای خشک کردن میوه استفاده می‌کنند، این است که اصول خشک کردن میوه در هواپز چیست؟

مهم ترین اصل خشک کردن میوه در هواپز

یکی از اصول خشک کردن میوه در هواپز به آماده‌سازی آن مرتبط است. قبل اینکه از هواپز برای خشک‌ کردن میوه استفاده کنید، باید میوه‌ها را انتخاب کنید. میوه‌هایی که برای چیپس‌کردن انتخاب می‌کنید، حتماً باید سفت، رسیده و سالم باشند. معمولاً میوه‌های کال، آسیب دیده، لک‌شده و بسیار رسیده، طعم خوب و خوشمزه‌ای پیدا نمی‌کنند. مورد بعدی که باید رعایت کنید، خشک‌کردن میوه‌ها بعد از شستن است. بعد اینکه میوه‌ها را خشک کردید، آن‌ها را ورقه‌ورقه کرده و برش بزنید. اگر قصد خشک‌کردن میوه‌هایی مانند انگور و توت را دارید، باید آن‌ها را به صورت کامل خشک کنید.

یکی از پیشنهادات فروشگاه تک کالابان، سرخ کن بدون روغن گاسونیک مدل GAF758 بوده که دارای توان 1750 واتی است و ظرفیت 8 لیتری نیز دارد و می‌توانید براحتی انواع میوه‌های مورد نظرتان را براحتی و در زمانی کوتاه خشک کنید.

اصول خشک کردن میوه در هواپز

راز کیفیت بالای میوه‌های خشک شده

یکی از چالش‌هایی که ممکن است با آن مواجه شوید، سیاه‌شدن میوه‌ها پس از چیپس‌کردن آن‌هاست. در واقع مهم‌ترین اصل خشک‌ کردن میوه در هواپز، جلوگیری از اکسید شدن میوه است. برای اینکه میوه‌ خشک‌ های باکیفیتی در هواپز درست کنید، می‌توانید یکی از ترفند‌های زیر را انجام دهید.

  • میوه‌ها را در داخل آب نمک بخوابانید، سپس آن‌ها را داخل هواپز قرار دهید.
  • میوه‌هایی مانند هلو و سیب را در آب یخ قرار دهید و بعد از این کار، آن‌ها را خشک کنید.
  • آناناس، هلو و موز را در یک استکان شکر و ۳ استکان آب و یک استکان عسل قرار دهید تا رنگ آن‌ها اکسید نشود.
  • برای خیس‌کردن میوه‌ها از مخلوط آب گرم، آب آناناس و لیمو بکار ببرید.
  • با ترکیب یک لیتر آب با دو قاشق غذاخوری اسید اسکوربیک، از اکسید‌شدن میوه‌ها جلوگیری کنید.

مزایای خشک کردن میوه در سرخ کن

  • استفاده مناسب از فضا: اگر به خشک‌ کردن میوه در خانه علاقه‌مند هستید، سرخ‌کن بدون روغن بهترین انتخاب است. این وسیله بخاطر ابعاد جمع و جوری که دارد برای فضای کوچک آشپزخانه بسیار عالی است.
  • مقرون‌به‌صرفه بودن: میوه خشک در بازار قیمت بسیار زیادی دارد. بهمین خاطر خشک‌ کردن میوه در سرخ کن بسیار مقرون‌به‌صرفه است. شما هر میوه‌ای که در خانه دارید را می‌توانید با این دستگاه جادویی خشک کنید.
  • مناسب استفاده برای خانواده: می‌توان گفت هواپز‌ ها و سرخ‌کن‌ ها وسایل چندکاره هستند که می‌توانید برای اهداف مختلفی استفاده کنید. پخت و پز، خشک‌کردن میوه و حتی پختن کیک بهمین دلیل برای خانواده‌ها انتخابی خوب و اقتصادی است و با یک تیر چند نشان می‌زنید.
  • زمان کمتر: در روش‌های سنتی، زمان بیشتری برای خشک‌ کردن میوه لازم است. ولی با سرخ‌ کن در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را انجام می‌دهید.
  • درآمدزایی برای خانواده‌ها: نحوه خشک‌ کردن میوه با سرخ‌کن، برای خانواده‌ها یک منبع درآمد به حساب می‌آید. خیلی از بانوان با خرید این دستگاه یک منبع درآمد خانگی برای خودشان ایجاد می‌کنند.

یکی دیگر از پیشنهادات ما به شما عزیزان، سرخ کن نوتریکوک مدل NUTRICOOK NC-AF204 می‌باشد که دارای توان 1500 واتی و عملکرد آن، چندکاره است. برای پخت انواع مواد غذایی می‌توانید از آن استفاده کنید.

اصول خشک کردن میوه در هواپز

راهنمای میوه خشک کردن در هواپز

برای خشک‌ کردن میوه در هواپز به مهارت‌ های عجیب و غریبی نیاز ندارید. تنها چیزی که لازم دارید، رعایت اصول خشک‌ کردن میوه در هواپز و استفاده از چند ترفند ساده است. برای مثال درجه و تایم هواپز‌ ها برای خشک‌ کردن میوه باید متناسب با ورقه‌های میوه باشد. هر چه تایم پایین‌تر و دما بالاتر باشد، فرایند خشک‌ کردن میوه بهتر انجام می‌شود. معمولا دما روی ۱۰۰ تا ۱۲۰ و تایم روی ۵۰ دقیقه قرار می‌گیرد.
جالب است بدانید که عملکرد shake دستگاه بالا که معرفی کردیم به شما کمک می‌کند وقتی تایم به نصف برسد، به شما آلارم می‌دهد که در هواپز را باز کرده و میوه‌ها را برگردانید تا هر دو طرف خشک شوند. درویدئوی زیر بطور کامل با نحوه خشک کردن میوه در سرخ کن آشنا می‌شوید تا هیچ گونه ابهامی در این زمینه برایتان باقی نماند.

بعد از خشک کردن میوه‌ها، آن‌ها را در چه دمایی نگهداری کنیم؟

با رعایت اصول خشک‌ کردن میوه با سرخ کن، شاهد نتایج عالی و خروجی باکیفیتی خواهید بود. همچنین، با رعایت روش‌های صحیح خشک‌ کردن میوه، مدت زمان نگهداری از آن را نیز طولانی‌تر می‌کنید. معمولاً میوه‌های خشک‌ شده را می‌توان به مدت یک تا ۴ سال نگهداری کرد. البته این مورد، بستگی به این دارد که آن‌ها را در چه شرایط و چه دمایی نگهداری می‌کنید. میوه خشک‌ ها را باید در جای خنک و خشک نگهداری کنید تا خراب نشوند. انتخاب دمای مناسب، کلید طلایی برای بالا بردن مدت زمان نگهداری از چیپس‌های میوه است. البته نوع بسته‌بندی نیز در افزایش این مدت زمان تأثیر دارد. برای ماندگاری بیشتر میوه‌های خشک‌ شده، از ظروف پلاستیکی، کیسه‌های فریزر پلاستیکی و بسته‌بندی وکیوم استفاده کنید. بهترین دما برای ماندگاری و حفظ میوه خشک‌ها، دمای صفر درجه است. پیشنهاد می‌کنیم درصورت تمایل مقاله سرخ کردن بادمجان در سرخ کن را هم ببینید که تمام نکات مهم آن را بخصوص تنظیم درست دما و زمان و نحوه قرار دادن تکه های بادمجان بطور کامل آموزش داده‌ایم.

از چه روش‌های دیگری برای خشک کردن میوه استفاده می‌شود؟

درست است که میوه‌ خشک‌ کن، هواپز و سرخ‌کن بدون روغن مناسب‌ترین انتخاب برای خشک‌ کردن میوه است. اما روش‌های دیگری نیز برای خشک‌کردن میوه وجود دارد و این شیوه‌ها بسیار کاربردی هستند. فقط زمان خشک‌کردن میوه با این روش‌ها زمانبر هست.

  • خشک‌ کردن میوه در آفتاب: سنتی‌ترین روش خشک‌ کردن میوه از زمان‌های قدیم، خشک‌ کردن زیر نور آفتاب است. این روش ابتدایی‌ترین و آسان‌ترین روش محسوب می‌شود. از شگرد‌ها و اصول اولیه، داشتن رطوبت هوا زیر ۶۰ درجه و هوایی گرم و آفتابی است.
  • خشک‌ کردن میوه در فر: این شیوه ترکیبی از حرارت و جریان هوا است. در این روش، نیازی به استفاده از شکر و سایر مواد افزودنی نیست. از شگرد‌ها و اصول این روش این است که با توجه به نوع میوه باید حرارت را تنظیم کنید. برای مثال برای هلو باید از درجه پایین‌تر استفاده کنید.
  • خشک‌ کردن میوه بر روی بخاری و شوفاژ: در فصل سرد زمستان، بخاری و شوفاژ یک راهکار عالی برای خشک‌کردن میوه می‌باشد. با اینکه زمان بیشتری برای خشک‌ شدن میوه لازم است. ولی برای کسانی که هواپز یا سرخ‌کن بدون روغن ندارند، روش کاربردی است.

یکی از پیشنهادات دیگر  سرخ کن فیلیپس مدل 9270 می‌باشد که دارای توان آن، 2000 وات است که جزو پرفروش‌ترین محصولات این برند است که با توجه به امکاناتی که دارد. تقریبا تمام نیازهای مهم خریداران را برطرف می‌کند.

اصول خشک کردن میوه در هواپز

یک فرصت ویژه برای شما

اگر قصد خرید هریک از سرخ کن های بدون روغنی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را دارید. این فرصت را برای شما که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید فراهم کردیم تا با استفاده از کد تخفیفی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، از تخفیف ویژه این محصول کاربردی که سلامتی وعده‌های غذایی ما را تضمین می‌کند، استفاده کنید. در نظر داشته باشید که این فرصت فقط تا 24 ساعت آینده برای شما فراهم است. پس همین الان با کد تخفیف TKB هر مدل سرخ کنی را که دوست دارید، با شرایط ویژه سفارش دهید!

تخفیف ویژه

در انتها توصیه می‌کنیم برای مشاهده تنوع بیشتر به صفحه دسته بندی اصلی مراجعه کنید و مشخصات خرید و قیمت سرخ کن بدون روغن را بررسی کنید تا بهترین انتخاب را انجام دهید. همچنین می‌توانید برای دریافت جواب سوالات احتمالی خود با کارشناسان پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

پرسش‌های متداول

1-مهم‌ترین اصول خشک کردن میوه در هواپز چیست؟

باید میوه‌ای رسیده، سالم و سفت انتخاب کنید. درصورتی که میوه کال و یا بسیار رسیده باشد، در هواپز طعم خود را از دست می‌دهد. شستن میوه‌ها و خشک کردن آن‌ها قبل از قرار دادن در داخل هواپز یکی دیگر از اصولی است که باید به آن توجه کنید.

2-روش‌های مختلف خشک کردن میوه را نام ببرید.

برای خشک کردن میوه روش‌های مختلفی وجود دارد که شامل روش‌های سنتی و مدرن است. از روش‌های قدیمی می‌توان به خشک‌ کردن میوه در آفتاب اشاره کرد. از شیوه‌های جدیدتر می‌توان خشک‌ کردن میوه در فر، هواپز، میوه خشک‌ کن و سرخ‌کن بدون روغن را نام برد.

3-نحوه خشک کردن میوه در سرخ کن بدون روغن چگونه است؟

برای خشک‌کردن میوه در سرخ‌کن بدون روغن به ترفند‌های خاصی نیاز نیست، فقط کافی است از همان اصولی پیروی کنید که در بالا به آنها اشاره کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *