طرز استفاده از محصولات

تکنیک تمیز ماندن سرخ کن بدون روغن

چگونه سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم؟

تمیز کردن سرخ کن بدون روغن، بسیار ساده‌تر از سرخ کن های معمولی است اما دردسرهای خودش را داد. شما می‌توانید پس از پخت غذاهای سالم در سرخ کن بدون روغن، آن را تمیز کنید. برای شستن سرخ کن بدون روغن باید از شستشوی سبد شروع کنید و پس از آن منتظر بمانید تا المنت سرخ کن خنک شود. اما وقتی مرغ سوخاری در سرخ کن بدون روغن درست می‌کنید، تمیز کردن خرده‌های سوخاری از سبد کار راحتی نیست. خصوصاً اگر هر روز از سرخ کن استفاده کنید، شستشوی هر بار سبد آن هم آسان نیست. برای تمیز ماندن سبد سرخ کن می‌توانید از تکنیک‌هایی استفاده کنید تا نیاز به شستن سبد سرخ کن نباشد. در ادامه درباره این تکنیک‌ها بیشتر می‌خوانیم.

تمیز کردن سرخ کن بدون روغن

برای تمیز کردن سرخ کن لازم است ابتدا آن را از برق بکشید و اجازه دهید خنک شود. قطعات قابل جداشدن سرخ کن مثل سبد و سینی آن را بیرون آورده و با اسفنج و شوینده بشویید یا اگر قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی دارد، آن را با قرار دادن در سبد بالایی ماشین بشورید.

شاید برای شما سؤال باشد قطعات اصلی سرخ کن بدون روغن که قابلیت شتسشو با آب و شوینده ندارند را چگونه تمیز کنیم؟ برای تمیز کردن بدنه بیرونی سرخ کن تنها نیاز به دستمال مرطوب است. برای تمیز کردن قسمت داخلی سرخ کن بدون روغن، شامل محفظه داخلی و المنت، خمیر جوش شیرین را با دستمال یا فرچه نرم به آن زده و بعد با دستمال مرطوب تمیز کرده و با دستمال خشک کنید.

خمیر جوش شیرین از ترکیب جوش شیرین و کمی آب تهیه می‌شود.

تکنیک‌ تمیز ماندن سرخ کن بدون روغن

پوشاندن سرخ کن با کاغذ روغنی بهترین راه برای تمیز نگه داشتن آن است. پخت غذا با هواپز بسیار سریع و آسان است. اما چیزی که ما دوست نداریم، تمیز کردن آن سبد سرخ کن مزاحم است. هیچ چیز بیشتر از شستن آرد سوخاری از میلیون‌ها سوراخ سبد، لذت این پخت سریع و خوشمزه را از بین نمی‌برد. به همین خاطر استفاده از کاغذ روغنی تکنیکی خوب برای تمیز ماندن سرخ کن، سالم و خوشمزه بودن غذا در ایرفرایر است. حالا کدام کاغذ روغنی‌ها برای استفاده در سرخ کن مناسب است، سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ می‌دهیم.

کاغذ روغنی مناسب سرخ کن بدون روغن

برای استفاده داخل سبد سرخ کن رژیمی از کاغذ روغنی قالبی که مخصوص سرخ‌ کن‌ و هواپز ساخته می‌شود، استفاده کنید. این کاغذهای روغنی در سایزهای مربع و دایره‌ای با کمی دیواره برای سرخ کردن انواع سیب زمینی، قطعات مرغ و سبزیجات مناسب هستند. همچنین برای پخت کوکو و کتلت در سرخ کن بدون روغن بهتر است از این کاغذهای نسوز مخصوص سرخ کن و هواپز استفاده کنید.

خرید کاغذ روغنی سرخ کن بدون روغن

کاغذهای نسوز در شکل‌ها و ابعاد مختلف برای انواع سرخ کن‌ها طراحی شده‌اند. این کاغذها در بسته‌های پنجاه یا صد عددی یکبار مصرف موجود است.

كاغذ نسوز و نچسب مربعی سرخ كن (سایز کوچک)

كاغذ نسوز و نچسب مربعی سرخ كن (سایز کوچک) برای سرخ کن‌های کوچک 4 لیتری مناسب است. قطر این کاغذ 20 سانتی‌متر است.

چگونه سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم؟

كاغذ نسوز و نچسب مربعی سرخ كن (سایز بزرگ)

کاغذ نسوز و نچسب مربعی سرخ کن در سایز بزرگ برای سرخ‌کن‌هایی بزرگتر از 4 لیتر مناسب است و قطر 23 سانتی دارد.

چگونه سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم؟

كاغذ نسوز و نچسب سرخ كن (سایز کوچک)

کاغذ نسوز دایره‌ای سرخ کن در قطر 20 سانتی‌متر برای سرخ کن 4 لیتری مناسب است.

چگونه سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم؟

كاغذ نسوز و نچسب سرخ كن (سایز بزرگ)

کاغذ دایره‌ای مخصوص سرخ کن بدون روغن در سایز بزرگ با قطر 23 سانتی برای سرخ کن‌های بزرگتر از 4 لیتر مناسب است.

چگونه سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم؟

معایب استفاده از کاغذ روغنی در سرخ کن بدون روغن

بعضی کارشناسان معتقدند استفاده از کاغذ روغنی در سرخ کن به گونه‌ای که سرتا سر سبد سرخ کن را اشغال کند، مانع گردش هوا درون محفظه شده و فرایند پخت با گردش هوا را مختل می‌کند. به همین منظور بهتر است کاغذ نسوز سرخ کن در اندازه‌ای باشد که کل محفظه را نپوشانده و امکان گردش هوا را بدهد. به همین علت استفاده از کاغذهای قالبی بهتر از کاغذهای روغنی رولی است.

مزایای استفاده از کاغذ روغنی در سرخ کن بدون روغن

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از کاغذ نسوز و نچسب سرخ کن استفاده آسان و تمیز ماندن سبد سرخ کن است. خصوصاً در هنگامی که عجله دارید و قصد دارید چند نوع غذا درون سرخ کن تهیه کنید، بعد از پخت هر ماده غذایی نیاز نیز سبد را از اضافات غذا تمیز کنید. مثلا برای پخت مرغ یک کاغذ نسوز قرار می‌دهیم و بعد از آن برای پخت سیب‌زمینی یک کاغذ نسوز دیگر می‌گذارید و دیگر نیازی نیست در حین آشپزی مدام سبد را تمیز کنید.

سوالات متداول

چرا باید سرخ کن را تمیز کرد؟

تمیز کردن سرخ کن باعث می‌شود عملکرد و طول عمر دستگاه افزایش یابد. همچنین بوی کمتری در هنگام پخت غذا پخش شود. همچنین تمیزی سرخ کن سبب بهتر شدن عطر و طعم غذاها می‌شود.

رفع بوی بد سرخ کن بدون روغن

در صورتی که محفظه داخلی یا المنت بوی بدی می‌دهد، چند عدد لیموی برش خورده و آب و کمی سرکه را در ظرفی قرار دهید و در سبد سرخ کن بگذارید و سرخ کن را روشن کنید. سپس دستگاه را به مدت دو دقیقه روشن کنید و بعد این مایع را دور بریزید و محفظه داخلی را با دستمال خشک تمیز کنید.

آیا می‌توانیم سرخ کن بدون روغن را با آب تمیز کنیم؟

سرخ کن بدون روغن را در صورتی که مرتب تمیز کنیم، می‌توان تنها با دستمال مرطوب تمیز کرد. اما برای تمیزی سوختگی و رفع بوی بد سرخ کن بهتر است گاهی از آب لیمو یا خمیر جوش شیرین برای تمیز کردن آن استفاده کرد.

آیا بعد از هر بار استفاده باید سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم؟

اینکه سرخ کن بدون روغن را چه زمانی تمیز کنید، بستگی به نوع استفاده شما دارد. اگر به طور مداوم از سرخ کن بدون روغن استفاده می‌کنید، تمیز کردن المنت و فضای داخلی آن به صورت هفتگی مناسب است. اما اگر استفاده کمی دارید، برای اینکه ذرات غذا یا بخار روغن و گر و خاک روی المنت آن حالت سوختگی نگیرد، بهتر است بعد هربار استفاده آن را با دستمال تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *