تشخیص اصل بودن محصولات, مقایسه محصولات

 مقایسه سرخ‌کن هنریچ اصلی و تقلبی

مقایسه سرخ‌کن هنریچ اصلی و تقلبی

اگر به دنبال تهیه‌ی غذایی سالم هستید، استفاده از سرخ‌کن آن هم از نوع رژیمی گزینه‌ای مناسبی برای شماست. علاوه بر فراهم آمدن سلامت تغذیه، استفاده از سرخ‌کن رژیمی باعث بالا رفتن کیفیت غذا و صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود. در این مقاله به بررسی تفاوت‌های محصولات اصلی و تقلبی یکی از برندهای محبوب وسایل برقی یعنی هنریچ می‌پردازیم.

 تفاوت‌های سرخ‌کن هنریچ اصلی و تقلبی

همیشه امکان وجود محصول تقلبی در برابر محصولات اصلی وجود دارد. بنابراین شما باید با درنظر گرفتن برخی نکات مراقب باشید که محصولی فیک به جای اصلی تهیه نکنید. برند هنریچ از سال 1398 وارد بازار ایران شده است. این برند از همان اول جزو پرفروش‌ترین برندهای ایران شد.

سرخ‌کن‌های هنریچ با ظرفیت طبخ حدودا 8 لیتر برای خانواده‌های 6 نفره مناسب هستند که انواع مرغ، گوشت، سبزیجات و شیرینی را می‌توان به کمک آنها طبخ نمود. اکنون به سراغ تفاوت‌های سرخ‌کن هنریچ اصلی و تقلبی می‌رویم:

استفاده از کالاهای تقلبی مشکلات اقتصادی مختلفی برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کنند ازجمله: فرد کیفیتی پایین‌تر را با مبلغی بیشتر تهیه می‌کند، امکان خرابی سریع محصول و مصرف برق بیشتر نیز وجود دارد.

علاوه بر آن جنس متریال مورد استفاده در محصولات تقلبی تفلون بی‌کیفیت است. به مرور، مواد غذایی به لایه‌ی تفلون می‌چسبند و افزون بر زحمت بیشتر جهت شستشو، بعد از مدتی خراب و غیرقابل استفاده خواهند شد. همچنین پخت‌وپز در ظروفی که متریال آن تفلون است در صورت آسیب دیدن این لایه مشکلات زیادی برای سلامتی فرد ایجاد می‌کند.

مورد بعدی عدم طبخ کامل غذا در سرخ‌کن تقلبی است که به دلیل ضعف در المنت‌ها رخ می‌دهد. درصورتیکه در سرخ‌کن هنریچ به خاطر وجود کیفیت قطعات، مواد غذایی به خوبی پخته می‌شوند.

صفحه کنترل و نمایشگر در سرخ‌کن هنریچ به صورت لمسی هستند که در محصولات تقلبی بعد از مدتی به دلیل عدم کیفیت ضعیف می‌شود و حتی ممکن است از کار بیفتند اما در سرخ‌کن اصلی اینگونه نیست.

تفاوت‌های سرخ‌کن هنریچ اصلی و تقلبی پس از بازکردن کارتن

اگر بخواهیم پیش از باز کردن درب کارتن درخصوص اصلی یا تقلبی بودن سرخ‌کن هنریچ قضاوت کنیم به سراغ اطلاعات درج شده بر روی کارتن می‌رویم. اولین موردی که به چشم می‌آید کیفیت خود کارتن، چاپ و رنگ مورداستفاده بر کارتن است.

بعد از آن درست در قسمت پایین سمت چپ کارتن تمامی محصولات هنریچ آدرس سایت کمپانی، آرتیکل نامبر و بارکد وجود دارد اما بر روی محصولات تقلبی ادرس سایت درج نشده است.

مورد بعدی نحوه‌ی نوشتن و دیکته کلمه لیتر به انگلیسی در توضیحات ظرفیت سرخ‌کن است. در محصولات اصلی به صورت liters و در تقلبی به صورت Litre نوشته می‌شود. در خط بعدی دمای سرخ کن بر روی محصول اصلی به صورت 80-200°C thermostat است. ولی بر محصول فیک به صورت Temperatures From 80 C To 200 C است.

از نظر فونت و ظاهر اسم برند بر روی کارتن و خود محصول آپوسترف بین حروف H  و S در محصولات اصل به صورت صاف و در محصولات تقلبی به صورت شکسته و کج است. همچنین اعداد موجود بر روی صفحه پنل سرخ کن روی کارتن به صورت پیش فرض واقعی (به طور مثال 180 درجه و تایمر (35:00 اما در محصول فیک همگی به صورت صفر درج شده‌اند.

سرخ‌کن هنریچ اصلی و تقلبی چه تفاوتی دارند؟

اسم و مشخصات بر روی کارتن سرخ‌کن اصلی یک طرف به زبان انگلیسی و طرف دیگر به زبان آلمانی است. ولی در سرخ‌کن هنریچ فیک هر دو طرف به زبان انگلیسی است. مورد آخری که از ظاهر بسته‌بندی کارتن سرخ‌کن می‌توان پی برد این است که در محصولات اصلی بارکد، لیبل مربوط به گمرک و هولوگرام سه بعدی مشاهده می‌شود اما بر روی کارتن محصول تقلبی بارکد، لیبل و هولوگرامی وجود ندارد.

اگر به سراغ محتویات داخل کارتن برویم مورد بعدی دفترچه راهنمای محصولات است. این دفترچه در هنریچ اصلی یک دفترچه کامل و جامع با توضیحات و در محصولات تقلبی دفترچه‌ای درحد چند صفحه قرار داده‌اند. همچنین پشت دفترچه اصلی نام و مشخصات طراح محصول به صورت کامل به همراه مجوز شرکت قابل رؤیت است.

مورد بعدی متریال مورد استفاده در خود سرخ کن بوده که به وضوح در محصولات تقلبی بی‌کیفیت هستند. اما در محصولات اصلی درجه‌ی بالای کیفیت را مشاهده می‌کنیم.

نکته بسیار مهم برای تشخیص محصولات فیک و تقلبی داشتن ضمانت و خدمات پس از فروش است. اگر سرخ‌کن هنریچی که می‌خواهید تهیه کنید گارانتی معتبری ندارد به اصل بودن آن شک کنید.

مورد دیگر مقایسه قیمت‌های موجود در بازار محسوب می‌شود، معمولا محصولات فیک با قیمتی کمتر در بازار موجود هستند. شما با مقایسه‌ای ساده می‌توانید به این موضوع پی ببرید؛ به قول معروف هر ارزانی بی حکمت نیست!

در پایان به این مورد توجه داشته باشید که هنگام خرید محصولات برقی از ابتدا به سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید. اینگونه خریدی مطمئن و محصولی اصلی خواهید داشت و می‌توانید بدون دغدغه از آن محصول استفاده ‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *