مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

صفر تا صد خرید جارو برقی

صفر تا صد خرید جاروبرقی

جاروبرقی امروزه در اغلب خانه‌ها جزء وسایل ضروری و پرکاربردی است که معمولاً به صورت روزانه و یا حداقل چند روز یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای خریدن جاروبرقی صرفاً نمی‌توانید به یک فروشگاه رفته و هر کدام از جارو‌ها که ظاهر زیباتری داشتند را انتخاب کرده و پول آن را پرداخت کنید. برای خریدن این محصول باید به چند نکته اساسی و مهم توجه داشته باشید که در نهایت از خرید خود پشیمان نشوید. در صورتی که شما نیز دوست دارید تا با دانستن این نکات خرید بهتری را تجربه کنید، می‌توانید تا انتهای این مقاله را با ما همراه باشید و از نکات و اطلاعات مطرح شده، نهایت استفاده را ببرید.

مهم‌ترین نکات در خرید جاروبرقی

همان طور که گفته شد، لازم است تا در زمان خرید جاروبرقی حتماً به چندین نکته مهم توجه داشته باشید. توجه کردن به این نکات سبب می‌شود تا هم جاروبرقی باکیفیت‌تری خریداری کنید و هم سبب می‌شود تا مدت زمان بیشتری را بتوانید از جاروبرقی مورد نظر خود استفاده کنید و با صفر تا صد خرید جاروبرقی آشنا می‌شوید.

کاربرد

اولین مورد آن است که از جاروبرقی خود چه انتظاراتی دارید؟ شاید تعجب کنید و با خودتان فکر کنید مگر جاروبرقی به جز جمع کردن زباله‌های ریز کاربرد دیگری نیز دارد؟ بله دارد. بسیاری از جاروبرقی‌هایی که در بازار موجود هستند می‌توانند علاوه بر زباله، آب و خاک را نیز جمع کنند. این جاروبرقی‌ها به جاروبرقی‌های آب و خاک نیز معروف شده‌اند که توسط برند‌های خاصی تولید می‌شوند.

در صورتی که گمان می‌کنید این ویژگی می‌تواند برای شما کاربرد زیادی داشته باشد، بهتر است در زمان خرید حتماً به این موضوع توجه داشته باشید و از فروشنده بخواهید تا اگر از این مدل جاروبرقی نیز دارد، به شما معرفی کند.

از بهترین جاروبرقی‌هایی که مورد رضایت بالای مشتریان بوده است مدل جاروبرقی فیلیپس مدل FC9174 می‌باشد.

صفر تا صد خرید جارو برقی

جاروبرقی فیلیپس مدل FC9174

توان موتور جاروبرقی

مورد بعدی در خصوص مقدار توانی است که جاروبرقی دارد. توان موتور را معمولاً به صورت بزرگ بر روی بدنه جاروبرقی حک می‌کنند. حداقل توان موتور ۱۴۰۰ و حداکثر توان نیز ۲۵۰۰ وات می‌باشد که نشان می‌دهد جاروبرقی می‌تواند با قدرت بیشتری کار کرده و عمل مکش را انجام دهد. در صورتی که برای استفاد در خانه و کاربرد‌های معمولی قصد خرید جاروبرقی را دارید، بهتر است ا توان‌های موتور بین ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ وات استفاده کنید. اما اگر استفاده بیشتری از جاروبرقی دارید، می‌توانید توان‌های بالاتر را خریداری نمایید.

توان مکش جاروبرقی

توان موتور جاروبرقی می‌تواند بر روی مقدار مکش جاروبرقی نیز تأثیر داشته باشد، اما توان مکش را نیز می‌توانید به صورت مجزا بررسی کنید. برای آن که بدانید توان مکش جاروبرقی چقدر است، باید به فهرستی که از مشخصات فنی جاروبرقی تهیه می‌شود، توجه داشته باشید. برای درک این موضوع در این فهرست دو عدد را می‌بینید. معمولاً این دو عدد با یک علامت / از هم جدا شده‌اند. به طور مثال ۲۵۰۰/۷۰۰. عدد ۲۵۰۰ نشان دهنده توان موتور است که بر روی خود جاروبرقی نیز جک می‌شود و عدد ۷۰۰ نیز نشان دهنده توان مکش جاروبرقی است.

وزن جاروبرقی

با توجه به اینکه تمامی جاروبرقی‌ها دارای چرخ در قسمت زیرین خود هستند، توجه به این موضوع می‌تواند کمی غیر ضروری به نظر برسد. اما باید بدانید که جاروبرقی کشیدن به خودی خود می‌تواند انرژی زیادی را از فرد بگیرد. اگر جاروبرقی و لوله متصل به آن نیز وزن زیادی داشته باشند، این کار سخت‌تر نیز خواهد شد. سنگینی جاروبرقی برای کسی که دائماً و به صورت چند روز یکبار وظیفه نظافت را برعهده دارد، می‌تواند به مرور زمان ایجاد دست درد، کمردرد و حتی پادرد کند.

صدای موتور جاروبرقی

همیشه صدای جاروبرقی‌ها به قدری بلند بوده است که اگر جاروبرقی را در یک خانه روشن می‌کردند، قطعاً همسایه‌ها نیز صدای آن را هرچند کم می‌شنیدند. این موضوع کم کم تبدیل به یک عادت برای تمامی افراد شده بود. با این وجود امروزه جاروبرقی‌هایی تولید شده‌اند که در عین داشتن توان موتور بالا و همچنین مکش قوی، صدای بسیار کمی نیز دارند.

زمانی که جاروبرقی در عین داشتن قدرت موتور بالا، صدای بسیار کمی نیز داشته باشد، قیمت بیشتری نسبت به دیگر جاروبرقی‌ها پیدا می‌کند و به همین دلیل نیز اگر این مؤلفه برایتان اهمیت دارد، باید هزینه بیشتری را هم پرداخت کنید.

از دیگر جاروبرقی‌هایی که مورد رضایت بالای مشتریان بوده است مدل جاروبرقی بوش کمپرسور مدل BGL8PRO5 قدرت و توان بالایی دارد.

صفر تا صد خرید جارو برقی

جاروبرقی بوش مدل BOSCH Serie 8 BGL8X329

نوع کیسه جاروبرقی

مورد بعدی در خصوص نوع کیسه جاروبرقی است که از آن استفاده می‌کنید. برخی از جاروبرقی‌ها دارای کیسه‌های قابل شستشو و برخی دیگر نیز دارای کیسه‌های غیرقابل شستشو هستند. البته جاروبرقی‌ها می‌توانند بدون کیسه نیز باشند. مسلماً هر کدام از مدل‌هایی که نام برده شد، ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند و بهتر است بدانید که کدام یک از موارد می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای شما به حساب بیاید.

به طور کلی جاروبرقی‌هایی که هیچگونه کیسه‌ای ندارند، می‌توانند هم در زمان و هم در هزینه خرید کیسه‌های یک بار مصرف صرفه‌جویی کنند. این در حالی است که جاروبرقی‌های با کیسه‌های قابل شستشو می‌توانند مساحت بیشتری را جارو بکشند و نیازی به تخلیه دائمی مخزن ندارند.

البته جاروبرقی‌های بدون کیسه، هزینه‌های تعویض فیلتر را به دنبال دارند. زیرا در این مدل از جاروبرقی‌ها لازم است تا حتماً فیلتر‌های قوی که در جارو وجود دارد، هرچند وقت یکبار تعویض گردد تا جاروبرقی کارایی خودش را از دست ندهد.

نوع فیلتر تصفیه هوا

مؤلفه بعدی که در زمان خرید جاروبرقی باید به خاطر بسپارید، در مورد فیلتر‌هایی است که برای تصفیه هوا در جاروبرقی‌ها تعبیه شده‌اند. برخی از جاروبرقی‌ها دارای یک فیلتر و برخی دیگر دارای چند فیلتر برای تصفیه هوا و جذب گرد و غبار هستند. معمولاً جاروبرقی‌هایی که دارای چند فیلتر هستند، قیمت‌های بالاتری نیز دارند؛ اما برای افرادی که حساسیت‌های ریوی و همچنین بیماری‌هایی همچون آسم دارند، می‌توانند گزینه بسیار مناسبی باشند.

در زمان خرید جاروبرقی حتماً به این موضوع توجه کنید فیلتری که داخل جاروبرقی تعبیه شده است از فناوری پودر نقره بهره‌مند می‌باشد یا خیر. فناوری پودر نقره که داخل فیلتر‌ها استفاده می‌شود، می‌تواند از ایجاد شدن هرگونه بوی بد، رشد انواع باکتری‌ها و همچنین بروز پیدا کردن هر نوع آلرژی جلوگیری کند.

نشانگر وضع کیسه جاروبرقی

تمامی جاروبرقی‌های قدیمی و بسیاری از جاروبرقی‌های امروزی، از نشانگر وضعیت کیسه جاروبرقی بی‌بهره هستند. این موضوع سبب می‌شود تا به درستی متوجه نشوید که چه زمانی کیسه جاروبرقی پر شده است و چه زمانی هنوز هم کیسه ظرفیت زباله‌های بیشتر را دارد.

اما در جاروبرقی‌هایی با سیستم‌های جدید، این نشانگر اضافه شده است و همین موضوع سبب می‌شود تا به خوبی متوجه شوید که کیسه جاروبرقی در چه زمانی پر می‌شود. از سوی دیگر وجود این نشانگر سبب می‌شود که به محض پر شدن کیسه نسبت به خالی کردن آن اقدام کنید زیرا پر بودن کیسه باعث می‌شود تا به موتور جاروبرقی فشار زیادی وارد شود. مسلماً جاروبرقی‌هایی که این نشانگر را دارند، می‌توانند قیمت‌های بالاتری نیز داشته باشند.

نوع و تعداد چرخ‌ها

مورد بعدی در خصوص نوع و تعداد چرخ‌هایی است که جاروبرقی دارد. برخی از جاروبرقی‌ها دو چرخ بزرگ در عقب و یک چرخ کوچک در جلو دارند، برخی دیگر نیز ۴ چرخ هم اندازه دارند. مسلماً تعداد و نوع چرخ‌ها می‌تواند در انعطاف‌پذیری حرکتی جاروبرقی تأثیر زیادی داشته باشند.

لوله جاروبرقی

برخی از جاروبرقی‌ها دارای لوله خرطومی و برخی دیگر نیز دارای لوله‌های تلسکوپی شکل هستند. هر کدام از این مدل‌های لوله‌ها می‌توانند ویژگی‌ها و مزیت‌ها و معایب خاص خود را داشته باشند. اما به طور کلی اگر لوله جاروبرقی کوتاه باشد سبب می‌شود تا در طولانی مدت دچار آسیب‌های مفصلی شوید. از جمله مزیت‌های لوله‌های جاروبرقی تلسکوپی آن است که می‌توانید با توجه به قد خودتان، قد لوله را تنظیم کنید و در حین جارو کشیدن دچار مشکل نشوید.

یکی دیگر از جاروبرقی‌های که دارای توان و قدرت بالایی می‌باشد، جاروبرقی فیلیپس مدل FC9170/01 است که بسیار مورد رضایت مشتریان قرار گرفته است.

صفر تا صد خرید جارو برقی

جاروبرقی فیلیپس مدل FC9170/01

طول سیم

سیم جاروبرقی‌ها نباید بیش از اندازه کوتاه و یا بلند باشد. اندازه سیم جاروبرقی بیانگر شعاع عملکرد این دستگاه است. معمولاً اندازه‌ای که استاندارد در نظر گرفته می‌شود، چیزی حدود ۶ الی ۹ متر می‌باشد. بعضی از دستگاه ها تا ۱۵ متر شعاع عملکرد دارند. کوتاه‌تر بودن سیم از این اندازه سبب می‌شود تا نتوانید به خوبی پذیرایی و یا اتاق‌های بزرگ را جارو بزنید.

متعلقات و لوازم جانبی

مورد بعدی در خصوص متعلقات و لوازم جانبی‌هایی است که جاروبرقی دارد. به طور مثال سری‌هایی که برای جارو زدن قسمت‌های مختلف همچون مبل، کناره‌های دیوار، موگیر و پرز گیر و… در جاروبرقی قرار دارند، می‌توانند در زمان خرید این وسیله اهمیت زیادی داشته باشند. برخی از جاروبرقی‌ها حتی برس‌هایی مخصوص موگیری حیوانات نیز دارند که سبب می‌شود بتوانید‌شانه کردن مو‌های حیوان خانگی خود همچون سگ و گربه را راحت‌تر انجام دهید.

مکش و دمش

جاروبرقی‌ها معمولاً قدرت مکش دارند و قدرتی به نام دمش در تمامی آن‌ها وجود ندارد. اما برخی از جاروبرقی‌ها وجود دارند که علاوه بر مکش می‌توانند دمش خوبی نیز داشته باشند. به همین دلیل نیز این مدل از جاروبرقی‌ها می‌توانند قیمت بالاتری داشته باشند. قدرت دمش در جاروبرقی می‌تواند برای تمیز کردن وسایلی همچون کیس کامپیوتر و… که امکان تمیز کردن آن‌ها با دستمال و… وجود ندارد، به کار رود.

کلام پایانی

نکاتی که در طول این مقاله مطرح شدند می‌تواند به عنوان یک راهنمای صفر تا صد برای خرید جارو برقی مورد استفاده شما قرار گیرند. در صورتی که به دنبال خرید جاروبرقی هستید، می‌توانید به فروشگاه‌های معتبری همچون تک کالابان مراجعه کنید تا از این طریق هم از کیفیت جاروبرقی و هم از بابت اصالت کالا و قیمتی که پرداخت می‌کنید، مطمئن باشید.

سؤالات متداول

  1. لوله تلسکوپی گزینه بهتری است یا لوله‌های معمولی؟

لوله تلسکوپی در جاروبرقی‌ها می‌تواند گزینه بهتری باشد زیرا امکان تغییر سایز آن وجود دارد.

  1. آیا جاروبرقی‌های بدون کیسه برای خانه‌های کوچک مناسب است؟

بله جاروبرقی‌های بدون کیسه می‌توانند برای فضا‌های کوچک‌تر گزینه‌های مناسب‌تری باشند.

  1. قابلیت مکش و دمش در جاروبرقی‌ها سبب افزایش قیمت آن‌ها می‌شود؟

جاروبرقی‌هایی که قابلیت مکش و دمش را در کنار هم دارند، می‌توانند قیمت بالاتری را نیز داشته باشند.

صفر تا صد خرید جارو برقی
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من