راهنمای خرید محصولات

سرخ کن تک بخرم یا دوقلو؟

سرخ کن تک بخرم یا دوقلو؟

سرخ‌کن‌های بدون روغن امروز به یکی از محبوب‌ترین وسایل پخت‌وپز تبدیل شده‌اند. آیا شما هم برای خرید سرخ‌کن بدون روغن دچار این تردید شده‌اید که کدام نوع سرخ‌کن برای شما مناسب‌تر است؟ آیا سرخ‌کن تک سبد یا سرخ‌کن دوقلو بخریم؟ تفاوت عمده بین این دو نوع سرخ‌کن در اندازه، ظرفیت، قیمت و طراحی آن است. سرخ کن با یک سبد برای خانواده‌های کوچک مناسب است از طرف دیگر، اگر می‌خواهید مقادیر بیشتری غذا را در زمان کمتری آماده کنید، سرخ‌کن دوقلو انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در این مقاله، ویژگی‌ها هر دو نوع سرخ‌کن را بررسی کرده و مزایا و معایب بالقوه آن‌ها را مشخص می‌کنیم تا به شما در تصمیم‌گیری صحیح کمک کند.

سرخ کن تک سبد

سرخ کن بدون روغن با یک سبد، نوع کلاسیک و رایج‌ترین نوع سرخ‌کن موجود در بازار است. این سرخ‌کن‌ها با یک محفظه پخت‌وپز، در گنجایش‌های مختلف از تک نفره تا هشت نفره ساخته شده‌اند. گنجایش این سرخ‌کن‌ها که با لیتر مشخص می‌شود، میزان مصرف انرژی و فضایی را که اشغال می‌کند را متفاوت می‌سازد.

مزایای سرخ کن تک سبد

 کوچکی و صرفه‌جویی در فضا

سرخ‌کن‌های تک سبد معمولاً کوچک‎‌تر هستند و برای آشپزخانه‌هایی با فضای پیشخوان محدود، ایدئال هستند. سرخ‌کن تک سبد یک انتخاب عالی برای خانواده‌های کوچک یا افرادی است که چیدمان آشپزخانه مینیمال را ترجیح می‌دهند. کوچک‌ترین سایز این سرخ‌کن‌ها فضایی در حدود سی سانتی‌متری در پیشخوان آشپزخانه اشغال می‌کنند.

سهولت استفاده

کار با سرخ‌کن تک سبد ساده است. یک کنترل پنل کاربرپسند دارد که به خاطر تک محفظه بودن، مدیریت آن ساده است. همچنین سادگی در طراحی و سهولت استفاده، کار را برای مبتدیان راحت می‌کند.

مقرون به صرفه بودن

در مقایسه با سرخ‌کن‌های دوقلو، مدل‌های تک سبد اغلب مقرون به صرفه‌تر هستند. این سرخ‌کن‌ها انتخابی محبوب برای افرادی است که علاقه‌مند هستند یک وسیله با قیمت مناسب برای پخت انواع غذا داشته باشند.

انرژی کارآمد

سرخ‌کن‌های تک سبد، چون گنجایش کمتری دارند، نیاز به انرژی و مصرف برق کمتری نیز دارند.

معایب سرخ کن تک سبد

ظرفیت کم پخت‌وپز

محدودیت اصلی سرخ کُن تک سبد ظرفیت پخت آن است. اگر می‌خواهید انواع مختلف غذا را همزمان بپزید، در سرخ‌کن‌های تک نمی‌توان بدون مخلوط کردن غذاها آن را همزمان پخت. مثلاً باید همزمان چند نوع سبزیجات را با هم در محفظه سرخ‌کن بریزید که طعم‌ها با هم مخلوط می‌شوند.

زمان پخت

اگر سرخ‌کن با تک محفظه دارید، مقدار غذای کمتری را می‌توانید بپزید ولی برای پخت مقدار بیشتر نیاز به زمان بیشتری دارید.

چه زمانی سرخ کن تک سبد را انتخاب کنیم؟

اگر تنها زندگی می‌کنید، خانواده کوچکی دارید یا فضای آشپزخانه محدودی دارید، سرخ‌کن‌های تک سبد احتمالاً انتخاب بهتری است. استفاده از آن آسان و کم‌مصرف است و برای تهیه یک غذا مناسب‌تر است.

در میان سرخ‌کن‌های تک سبد، به بررسی مشخصات سه سرخ‌کن پرفروش تک سبد می‌پردازیم:

سرخ کن فیلیپس مدل 9270

سرخ‌کن فیلیپس 9270 با گنجایش 6 لیتر یکی از سرخ‌کن‌های محبوب تک سبده است. در سرخ‌کن 9270 می‌توانید به اندازه 800 گرم مواد غذایی را قرار دهید. وزن این سرخ‌کن 5 کیلوگرم بوده و ابعادی در حدود 30 سانت دارد.

سرخکن تفال مدل ٨٠١

سرخ‌کن تفال 801 با ظرفیت 6.5 لیتر، 8 برنامه پخت دارد. سبد این دستگاه می‌تواند به دو بخش مجزا با ظرفیت 3.25 لیتر تقسیم شود. امکان پخت 1.5 کیلو سیب‌زمینی در این سرخ‌کن وجود دارد.

سرخکن هنریچ مدل 8205

سرخ‌کن هنریچ 8205 با گنجایش 8 لیتری، ابعادی در حدود ۳۲x۳۴x۳۹ سانتی‌متر دارد. این دستگاه با یک سبد و وزن 5 کیلوگرم، در میان سرخ‌کن‌های تک سبده گنجایش بیشتری دارد و یک مرغ درسته کوچک در آن می‌توان پخت.

سرخ‌کن‌های دوقلو

سرخ‌کن دوقلو که به سرخ‌کن دو سبده نیز معروف است، دارای دو محفظه پخت‌وپز مجزا است. این طراحی به شما این امکان را می‌دهد که غذاهای مختلف را به‌طور همزمان بپزید. دو محفظه جداگانه در این سرخ‌کن‌ها آن را به گزینه‌ای جذاب برای کسانی تبدیل می‌کند که دوست دارند چندین مدل غذا را همزمان تهیه کنند. به لطف فناوری پیشرفته، می‌توانید دو چیز متفاوت را در دماهای مختلف، همزمان بپزید.

مزایای سرخ‌کن دوقلو

تطبیق‌پذیری

محفظه‌های دوگانه سرخ‌کن دوقلو، تطبیق‌پذیری بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید دو غذای جداگانه را در دماها و مدت زمان‌های مختلف طبخ کنید و به شما این امکان را می‌دهد غذا را به سرعت سرو کنید. به عنوان مثل همزمان سبزیجات و مرغ را در دو سبد جداگانه می‌پزید و سرو می‌کنید.

صرفه‌جویی در زمان

سرخ‌کن دوقلو با قابلیت طبخ چند مورد به صورت همزمان، باعث صرفه‌جویی در زمان و کاهش نیاز به پخت‌وپز به صورت جداگانه می‌شود.

حفظ طعم واقعی غذاها

پختن غذاهای مختلف در سبدهای جداگانه از مخلوط شدن طعم‌ها جلوگیری می‌کند و تضمین می‌کند که هر ظرف طعم متمایز خود را حفظ می‌کند.

ایدئال برای مهمانی

اگر مکرراً میزبان مهمانان هستید یا خانواده پرجمعیتی دارید، سرخ‌کن‌های دوقلو می‌تواند مقادیر بیشتری غذا را آماده کنند.

معایب سرخ کن دوقلو

طراحی حجیم

سرخ‌کن‌های دوقلو بزرگ‌تر هستند و به فضای پیشخوان بیشتری نیاز دارند. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، ممکن است لازم باشد برای جا دادن این دستگاه برنامه‌ریزی کنید. بااین‌حال، مکان‌های خلاقانه‌ای وجود دارد که می‌توانید برای نگهداری سرخ کن خود در خانه پیدا کنید. این سرخ‌کن‌ها برای تمیز کردن دو سبد نیز به زمان بیشتری نیاز دارد.

قیمت

ویژگی‌های اضافه شده و راحتی محفظه‌های دوگانه اغلب با قیمت بالاتری در مقایسه با سرخ‌کن‌های تک سبد همراه است. سرخ‌کن‌های دوقلو قیمتی دو برابر یا بالاتر از قیمت سرخ‌کن‌های تک دارند.

چه زمانی سرخ‌کن‌های دوقلو را انتخاب کنیم؟

اگر خانواده پرجمعیتی دارید، یا اغلب مهمان دارید، یا عاشق تست همزمان رسپی‌های مختلف هستید، سرخ‌کن‌های دوقلو بهترین انتخاب برای شما است. راحتی محفظه پخت دوگانه، انعطاف‌پذیری بیشتری را در آشپزی به شما می‌دهد.

سرخ کن نینجا مدل AF300

سرخ‌کن نینجا AF300 با توان 2400 وات، دو محفظه با ظرفیت 7.6 لیتر دارد. این سرخ‌کن مناسب خانواده هشت نفره است.

سرخ کن نینجا مدل AF400

سرخ کن نینجا مدل AF400 با دو محفظه 4.75 لیتری در مجموع 9.5 لیتر ظرفیت دارد. وزن این سرخ کن نینجا 8.8 کیلوگرم است و برای خانواده 8 تا 10 نفر مناسب است. ابعاد این سرخ‌کن ۴۱.۵x۲۷x۳۲.۵ سانتی‌متر است.

سرخ کن تک بخرم یا دوقلو؟

سرخ کن نینجا مدل AF400

سرخکن کنوود مدل HFM75

سرخ کن کنوود HFM75 با ظرفیت 8 لیتر یکی از سرخ‌کن‌های پرفروش دوقلو است. این سرخ‌‎کن وزن 6.5 کیلوگرم با توان 1700 وات قابلیت پخت در دو محفظه جداگانه را دارد.

تفاوت‌های سرخ‌کن‌های تک سبد در مقابل سبد دوقلو در یک نگاه

تفاوت‌ها

سرخ‌کن‌های تک سبد

سرخ کن سبد دوقلو

ظرفیت ظرفیت کم مناسب 1 تا 8 نفر

 

ظرفیت زیاد مناسب از 2 تا 10 نفر
زمان پخت‌وپز

 

زمان پخت کم زمان پخت بالاتر
فضا و حجم

 

فضای کمتری اشغال می‌کند نیاز به فضای بیشتری دارد
بهره‌وری انرژی

 

مصرف انرژی کمتر مصرف انرژی بیشتر
عملکرد

 

مناسب پخت یک ماده غذایی مناسب پخت همزمان چند ماده غذایی

سؤالات متداول مقایسه سرخ کن تک با دوقلو

1) کدام اندازه سرخ‌کن برای من مناسب است؟

اندازه مناسب سرخ‌کن بستگی به نیازهای آشپزی شما دارد. اگر تنها زندگی می‌کنید یا خانواده کوچکی دارید، یک سرخ کن تک سبد تا گنجایش 5.5 لیتری کافی است. بااین‌حال، اگر برای گروه بزرگ‌تری آشپزی می‌کنید یا می‌خواهید چندین غذا تهیه کنید، یک سرخ‌کن دو سبد 8 یا 10 لیتری مناسب‌تر است.

2) آیا می‌توانم چندین غذا را به‌طور همزمان در سرخ کن تک سبد بپزم؟

اگر چند غذا را همزمان در سبد سرخ‌کن بریزید، امکان اینکه طعم‌ها مخلوط شوند وجود دارد؛ اما در سرخ‌کن تک سبد می‌توانید چندین ماده غذایی را به کمک قالب سیلیکونی مخصوص سبد سرخ کن، در کنار هم بپزید. این قالب‌ها به شما این امکان را می‌دهد که بدون اینکه منتظر بمانید تا هر غذا به‌طور جداگانه تمام شود، یک غذای کامل را آماده کنید.

3) آیا می‌توانم همزمان غذاهای مختلف را در یک سرخ‌کن دوقلو بپزم؟

بله سبدهای پخت دوگانه در یک سرخ کن دوقلو به شما این امکان را می‌دهد که غذاهای مختلف را به‌طور همزمان، بدون مخلوط کردن طعم‌ها بپزید.

جمع‌بندی مطالب

اینکه آیا شما باید سرخ‌کن تک سبد بخرید یا سرخ کن دوقلو بستگی به نیازها و ترجیحات خاص شما دارد. هنگام تصمیم‌گیری، توجه به عادات آشپزی، سبک زندگی و فضای موجود خود را در نظر بگیرید. هرکدام از سرخ‌کن‌ها را که انتخاب کنید، از غذاهای سرخ‌شده سالم‌تر و خوشمزه‌تر و با پخت راحت‌تر لذت می‌برید.

2 دیدگاه در “سرخ کن تک بخرم یا دوقلو؟

  1. حاجیلو گفت:

    سلام
    درسرخ کن دوقلو قابلیت انتخاب فقط یک محفظه رو بدون گرم شدن محفظه دیگر وجودداره؟

    1. مدیر سایت تک کالا گفت:

      سلام بله میتونید به راحتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *