مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

سرخ کن

راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن

در این مقاله قصد داریم شما را در مورد سرخ‌کن‌های بدون روغن راهنمایی کنیم.

همان‌طور که میدانید سرخ کن امروزه یکی از وسایل بسیار کاربردی برای یک آشپز در آشپزخانه محسوب می‌شود؛ چرا که سرعت و تمیزی بسیار بیشتری نسبت به سرخ کردن مواد در اجاق گاز دارد.

در ابتدا این سوال برای همه عزیزان پیش می‌آید که یک سرخ کن برای چند نفر در یک خانواده مناسب است؟

سرخ کن‌های 800 گرمی (4 لیتری) مناسب برای جمعیت 4 نفری است.

برای مثال: سرخ کن فیلیپس مدل HD9200

9200

سرخ کن 1/2 (6 لیتری) مناسب برای جمعیت 6 یا 7 نفری است.

برای مثال: سرخ کن فیلیپس مدل 9270

9270

سرخ کن‌های دو قلو برای جمعیت 6 نفر به بالا مناسب هستند.

برای مثال: سرخ‌ کن کنوود مدل HFM75

m75

سرخ‌کن‌های 1/4 (7 لیتری) برای جمعیت 8 نفری مناسب هستند.

و در نهایت سرخ کن‌های بالای 10 لیتر برای خانوارهای بالای 11 نفر مناسب هستند.

نکته مهمی که در این سرخ‌ کن‌ها هست مربوط به تعداد نفرات است. این تعداد نفرات مربوط به همه سرخ کن ها شامل میشه و هر برندی که خرید می‌نمایید، می‌توان از این فرمول استفاده کرد.

از دیگر مزایای سرخ کن بدون روغن

در این سرخ کن‌ها به دلیل استفاده از هوا  یا فن جهت سرخ شدن، ارزش موادغذایی به شکل بسیار عالی حفظ می‌شود.

سرخ کن‌های بدون روغن با توجه به معمولی‌ها، در مقایسه با سرخ کردن معمولی، چربی موجود در غذا تا 90% کاهش می‌یابد. همچنین هواپزها هم به همین صورت هستند و تا 90 درصد بدون روغن موادغذایی درست می‌شوند.

تنها اسپری کردن روغن روی موادغذایی، می‌تواند برای سرخ کردن کافی باشد.

البته این دستگاه‌ها حتی بدون روغن هم کار می‌کنند؛ اما پیشنهاد تک کالابان اسپری کردن روغن روی مواد است. این دستگاه برای افرادی که قصد لاغر شدن را نیز دارند، بسیار مناسب است و حتی به عنوان دستگاه لاغری نامیده شده است.

از دیگر مزایای این دستگاه افزایش سرعت در آشپزی، شست‌و‌شوی راحت، استفاده آسان و صرفه جویی در مصرف انرژی است.

10 اصل استفاده از سرخ کن

برای استفاده از سرخ کن خود ابتدا سرخ کن را حداقل 10 سانتی متر با فاصله از دیوار قرار بدهید به طوری که به سادگی حرارت از پشت آن خارج شود.

از روغن خیلی زیاد به طوری که روغن به کف سرخ کن نفوذ پیدا کند، استفاده نکنید.

بعد از خاموش شدن سرخ کن حتما فن دستگاه را چک کنید که چیزی در داخل فن نباشد و سپس دوباره استفاده کنید.

سیم دستگاه از دیواره سرخ کن فاصله داشته باشد؛ زیرا سیم دستگاه نباید داغ شود.

در هنگام درآوردن سبد توجه داشته باشید، که دست را روی دکمه‌ای که روی دسته سبد سرخ کن وجود دارد نگذارید؛ زیرا احتمال دارد ظرف در سبد آسیب ببیند.

سرخ کن

برای تمیز کردن سبدهایی که کفه‌های تفلون دارند، حتما از اسکاچ یا ابر استفاده کنید و سبدهایی که کف آن از اسکاچ‌های نرم یا ابر برای دیواره‌های آن استفاده کنید.

حتما فن دستگاه رو بعد از چندین بار استفاده کردن، تمیز کنید.

هرگز با مواد شیمیایی داخل فن را تمیز نکنید بهتر است از مواد طبیعی برای تمیز کاری استفاده کنید.

هنگامی که سبد را در داخل سرخ کن می‌گذارید، داخل سبد را سر خالی همیشه در نظر بگیرید که مواد غذایی به فن دستگاه نچسبد.

حتما قسمتی از سرخ کن را که از آن بخار خارج می‌شود هر چند وقت یکبار با ابزارهایی مانند ابر جادویی و… تمیز کنید.

سوالات احتمالی در مورد خرید سرخ کن

آیا سرخ کن جایگزین سولاردوم یا مایکروویو است؟

دقت کنید به هیچ عنوان سرخ کن جایگزین مایکروویو، فر یا سولاردوم نمیتواند باشد، چون کاملا کاربردهای دستگاه جداگانه هستند.

در سرخ کن چه موادغذایی را می‌توان درست کرد؟

مرغ، ماهی، سیب زمینی، فلافل، ذرت مکزیکی، ماهی، بادمجان، کدو، گوجه فلفلی و جوجه کباب و…

خیلی از موادی که فکرش را هم نمی‌کنید، در این دستگاه لاغری میتوانید، درست نمایید.

تفاوت سرخ کن‌های با روغن و سرخ کن‌های بدون روغن در چیست؟

سرخ کن‌های با روغن، روغن بسیار زیادی مصرف می‌کنند و از نظر اقتصادی اصلا به صرفه نیستند. زیرا نه تنها باید روغن بسیار زیادی حتی به نسبت سرخ کردن روی اجاق گاز استفاده شود ، بلکه از نظر سلامتی هم اصلا مناسب نیستند چرا که هر چقدر بتوانیم روغن کمتری مصرف کنیم هم سلامتی بیشتری داریم وهم باعث می‌شود غذاهای رژیمی‌تری درست کنیم. سرخ کن‌های بدون روغن ، هم بدون روغن و هم با روغن بسیار کم کار می‌کنند بنابراین نه تنها از نظر اقتصادی به صرفه هستند بلکه غذاهای سالم‌تری با حداقل روغن یا بدون هیچ‌گونه روغنی می‌توان با آنان تهیه کرد که خود این سرخ کن‌ها به دو دسته چرخشی و غیرچرخشی تقسیم می‌شوند بنابراین ما همیشه سرخ کن‌های بدون روغن رو به مشتریان توصیه می‌کنیم.

منظور از سرخ کن‌های چرخشی و بدون چرخشی چیست و کدامیک بهترند؟

در تک کالابان سرخ کن‌های بدون روغن به دو دسته تقسیم می‌شوند:

۱) سرخ کن‌های چرخشی

۲) سرخ کن‌های بدون چرخشی

سرخ کن‌های چرخشی به شکل دایره‌ای شکل هستند و از نظر کاربرد خیلی نزدیک به سرخ کن‌های بدون چرخشی هستند. فقط در مورد بعضی از مواد غذایی مانند بادمجان و…. خیلی خوب عمل نمی‌کنند چون چرخشی هستند و امكان دارد با کیفیت سرخ نشود.

سرخ‌های بدون چرخشی به شکل دایره‌ای شکل یعنی چرخشی نیستند بلکه دارای یک سبد هستند و کار کردن با آنان بسیار ساده‌تر است و کاربرد‌های بیشتری به نسبت سرخ کن‌های چرخشی دارند و البته بعضی از امکانات آن مانند سیستم گرم نگه‌دارنده و…. در تمام سرخ کن‌های بدون چرخشی وجود ندارد زیرا خود این نوع سرخ کن‌ها در دو مدل آنالوگی و دیجیتالی هستند بنابراین ما همیشه به مشتریان سرخ کن‌های بدون چرخشی را توصیه می‌کنیم.

منظور از سرخ کن‌های دیجیتال و آتالوگ چیست و چه تفاوتی با یکدیگر دارند و کدامیک بهترند؟

سرخ کن‌های بدون روغنی که چرخشی نیستند به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند .

سرخ کن‌های آنالوگ دارای ولوم برای تعیین مدت زمان و البته تعیین دما هستند و دارای سیستم برنامه پیش فرض نیستند و هم‌‌چنین دارای سیستم گرم نگهدارنده هم نیستند.

اما سرخ کن‌های دیجیتال کار کردن با آنان بسیار ساده‌تر است. این نوع سرخ کن‌ها به شکل تاچ هستند و دارای برنامه پیش فرض هستند و بعضی از آنان دارای سیستم گرم نگه‌دارنده هم هستند بنابراین نه تنها کار کردن با آنان ساده‌تر است بلکه خیلی امکانات کامل‌تری نیز دارند البته از نظر اقتصادی قیمت بالاتری به نسبت سرخ کن‌های آنالوگ دارند.

بنابراین اگر به دنبال یک سرخ کن اقتصادی و همچنین بدون روغن بدون چرخشی هستید ما به شما سرخ کن‌های آنالوگی و اگر هزینه برای شما اولویت ندارد دیجیتالی را پیشنهاد میدهیم زیرا سرخ کن‌های دیجیتالی تجربه وسیع‌تری به شما خواهد داد.

سرخ کن تفال مدل YV9601

آیا سرخ کن‌های بدون روغن بدون استفاده از روغن واقعا کار می‌کنند؟

بله

خیلی از افراد تصور می‌کنند نمی‌توان موادغذایی را بدون هیچ‌گونه روغنی با این نوع سرخ کن‌ها سرخ کرد؛ اما این نوع سرخ کن‌ها هم بدون هیچ گونه روغنی و هم با روغن بسیار کمی (۱۰% یا ۲۰%) کار می‌کنند فقط تفاوت در کیفیت است یعنی بعضی از مواد غذایی را وقتی مقدار کمی به آنان روغن بزنیم خیلی با کیفیت‌تر سرخ می‌شوند به نسبت زمانی که اصلا به آنان روغن نزنیم و بالكعس که البته این نکته هم در مورد یک نوع مواد غذایی در تمام سرخ کن‌ها ممکن است یکسان نباشد یعنی مثلا ماهی در یک مدل سرخ کن بدون روغن بدون هیچ گونه روغنی با کیفیت باشد یا تفاوتی با زمانی که به آن روغن می‌زنیم نداشته باشد. اما در یک مدل دیگر از سرخ کن‌های بدون روغن در مورد سرخ کردن همین نوع غذا (ماهی) شاید همین نکته صدق کند شاید هم نیاز داشته باشد که حتما به آن روغن بزنیم تا با کیفیت شود.

سرخ کن‌های بدون روغن چه کاربردهایی دارند؟

۱) برای سرخ کردن مواد غذایی و هم‌چنین سرخ کردن بعضی از غذاها مانند ماهی و ….. می‌توان از آن استفاده کرد.
۲) برای سرخ کردن مواد منجمد می‌توان از آنان استفاده کرد.
۳) از کاربردهای دیگر آنان این است که می‌توانید تجربه نزدیک به فر را با آن داشته باشید و برای پخت پیتزا و کیک و…. از آن استفاده کنید.
۴) می‌توانید برای گرم کردن غذا از آنان استفاده کرد.
۵) در بعضی از سرخ کن‌ها که سیستم گرم نگه‌دارنده دارند می‌توانید برای گرم نگه داشتن غذا پس از سرخ کردن از آن استفاده کنید.
۶) می‌توانید برای خلاقیت‌های متنوعی مانند بو دادن آجیل و… از آن استفاده کرد.

از نظر شستشو، سبد سرخ کن از چه جنسی باشد بهتر است؟

سبد سرخ کن‌ها به دو دسته تفلون و فلزی تقسیم می‌شوند که سبدهای تفلون برای شستشو بسیار راحت تر هستند و البته دوام بیشتری دارند که اکثریت سرخ کن‌ها امروزه دارای سبد‌هایی از جنس تفلون هستند.

سرخ کن‌ها چه رنگ‌هایی دارند و کدامیک از رنگ‌ها از نظر تمیز کاری ساده‌تر است؟

اینکه سرخ کن‌ها چه رنگی دارند بستگی به این دارد که چه برند و مدلی را انتخاب می‌کنید چون بعضی از سرخ کن‌ها تعداد رنگ‌های محدودتری مثلا فقط مشکی یا فقط سفید دارند. اما به طور کلی سرخ کن‌ها اکثریت با رنگ‌هایی مشکی و سفید هستند و در بعضی از برندها و مدل‌ها رنگ سیلور هم دیده می‌شود. از نظر تمیز کاری هرکدام از رنگ‌ها معایب و مزایایی دارند بنابراین برای مشتریان محدودیتی قرار نمی‌دهیم اما همیشه به مشتریان پیشنهاد می‌دهیم که هر بار که از سرخ کن استفاده می‌کنید پس از استفاده تمیز کنید یا اگر هر روز یا حداقل هر چند روز یکبار از سرخ کن استفاده نمی‌کنید حداقل سطح بیرونی آن را هرچند وقت یکبار تمیز کنید اگر اینکار انجام شود چون خیلی خوب از سرخ کن نگهداری می‌کنید امکان ندارد اگر رنگ سفید است تغییر رنگ بدهد یا اگر مشکی است پرز بگیرد یا اگر سیلور است لک لک شود.

سرخ کن رژیمی تفال مدل EY701

ظرفیت‌های سبدهای سرخ کن‌های بدون روغن (بدون چرخشی) چقدر است و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

ظرفیت سبدها به سه دسته تقسیم می‌شوند:
۱) ظرفیت‌های ۸۰۰ گرمی

۲) ظرفیت‌های ۱کیلو و ۲۰۰ گرمی

۳) ظرفیت‌های ۱ کیلو ۴۰۰ گرمی و بزرگتر

تفاوت آنها فقط در نامحدودتر آشپزی کردن است. مسلما هرچقدر اندازه سبد بزرگ‌تر باشد مقدار بیشتری از مواد غذایی و هم‌چنین غذاهایی مانند مرغ کامل را می‌توان با آن سرخ کرد و تجربه وسیع‌تری خواهید داشت. البته از نظر قیمت هرچقدر سایز سبد بزرگتر باشد قیمت بالاتری دارد بنابراین تک کالابان همیشه برای اینکه مشتری‌ها بیهوده هزینه نکنند توصیه می‌کند که براساس تعداد نفرات خانواده سرخ کن تهیه کنند مثلا برای تعداد ۴ تا ۵ نفر سرخ‌کن‌هایی با سبدهای ۸۰۰ گرمی مناسب هستند ولی اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید مرغ کامل را هم تجربه کنید سرخ کن‌هایی با سبدهای ۸۰۰ گرمی اصلا مناسب نیستند.

آیا می‌توان مرغ کامل رو در داخل سرخ کن‌های بدون روغن (بدون چرخشی) سرخ کرد؟

بله

البته سرخ کردن مرغ کامل بستگی دارد با اینکه ظرفیت سبد شما چقدر است
سبدهای ۸۰۰ گرمی مناسب برای سرخ کردن مرغ کامل نیستند. هم‌چنین در مورد سبدهای یک کیلو و ۲۰۰ گرمی اگر سایز مرغ کامل کوچک باشد برای سرخ کردن مرغ مناسب خواهد بود ولی اگر می‌خواهید با هر سایزی مرغ کامل را در داخل سرخ کن بگذارید سرخ کن‌هایی که سبد یک کیلو و ۴۰۰ گرمی و بزرگتری دارند مناسب هستند.

چه برندی در سرخ کن‌های بدون روغن نسبت به بقیه بهتر است؟

در خصوص سرخ کن برند فیلیپس نسبت به بقیه با کیفیت‌تر است و مدل‌های متنوعی دارد. البته برندهایی مانند تفال و دلونگی هم از نظر کیفیت خیلی نزدیک به برند فیلیپس هستند.

سرخ کن
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من