راهنمای خرید محصولات, معرفی بهترین محصولات

راهنمای خرید بهترین چای ساز بازار

اگر شما هم برای انتخاب بهترین چای ساز بازار از بین برندهای ایرانی و خارجی دچار تردید هستید و نمی‌دانید بهترین چای ساز روهمی کدام است. این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا بهترین چای سازهای موجود در بازار و ویژگی‌های آن را بدانید. مزایای چای ساز و تفاوت آن با سماور و کتری برقی و همچنین شناخت ویژگی‌های ضروری که موقع خرید چای ساز باید به آن دقت کنید را در ادامه می‌خوانید. بهترین چای سازها از جنس بدنه پیرکس یا استیل هستند. همچنین کیفیت چای در چای سازهای روهمی یا به اصطلاح دم آور بهتر از چای سازهای صفحه‌ای است.

انواع چای ساز

تاکنون سه نوع چای ساز برقی تولید شده است. چای ساز دم آور یا روهمی، چای ساز دارای استند، چای ساز آسانسوری یا بدون قوری، سه نوع چای سازی هستند که تاکنون تولید شده و هر کدام طرفداران خود را دارند. چای سازهای دم آور در حال حاضر با شباهت بیشتری به سماور، محبوب‌تر هستند.

چای‌ ساز دم آور یا بالا پایین

چای ساز دم آور شباهت بسیاری به سماور دارد و قوری بر روی کتری قرار می‌گیرد و حرارت بخار آب باعث می‌شود چای دم بکشد. کیفیت چای در این نوع چای سازهای روهمی بیشتر است و همچنین فضای کمتری اشغال می‌کند.

چای‌ ساز دارای استند یا پایه

چای سازهای با استند یا صفحه‌ای یک کتری و قوری در کنار هم روی یک صفحه دارای گرم نگه‌دار قرار دارند که از نوع کلاسیک چای سازها هستند. یکی از مزایای این چای سازها سرعت بالای دم کشیدن چای و در مقابل زودتر سرد شدن چای است. به عقیده بسیاری این چای سازها چون بدون حرارت بخار آب چای را دم می آورند، چای طعم خوبی ندارد.

چای‌ ساز آسانسوری یا بدون قوری

در چای ساز آسانسوری، نیازی به قوری نیست و چای درون محفظه‌ داخل کتری دم می‌کشد. این چای سازها یک محفظه برای ریختن چای و دمنوش وجود دارد که در زمان جوش آمدن آب به پایین رفته و طبق برنامه ریزی چای کم‌رنگ، متوسط یا پررنگ، آماده می‌کند.

چای ساز صفحه‌ای یا روی هم؟

چای ساز صفحه‌ای از نظر زمان، سرعت بالاتری در تهیه چای دارند. اگرچه فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. اما چای سازهای روی هم چای با کیفیت‌تری تهیه کرده ولی زمان بیشتری برای دم کردن چای نیاز دارند. اینکه کدام چای ساز را انتخاب کنید، به نوع کاربری شما بستگی دارد.

تفاوت چای ساز و سماور

سماور یکی از لوازم کاربردی در آشپزخانه‌های مادربزرگ‌ها است. اگر بخواهیم تفاوت بین چای ساز و سماور را بدانیم، باید گفت کیفیت چای در سماور بسیار بالاتر خواهد بود، اما در زندگی پرشتاب امروز استفاده از چای ساز بسیار کاربردی است و مناسب افرادی است که صبح نیاز دارند سریع‌تر صبحانه را آماده کنند.

ویژگی‌های بهترین چای ساز

برای انتخاب بهترین چای ساز بازار باید ویژگی‌های ضروری هر چای ساز را بدانیم تا با توجه به کاربرد خودمان، یکی را انتخاب کنیم. در ادامه به طور خلاصه این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم.

جنس چای ساز

بدنه و کتری چای ساز معمولا از استیل، پیرکس و پلاستیک ساخته می‌شود. چای سازهای پلاستیکی کیفیت پایین‌تری دارند، اما نشکن هستند. چای سازهای شیشه‌ای احتمال جرم گرفتن و شکستن بیشتری دارند اما چای سازها استیل از کیفیت بالاتری برخوردارند و کمتر جرم می‌گیرند.

 گنجایش دستگاه

حجم کتری چای ساز معمولا بر اساس نیاز خانواده تعیین می‌شود. گنجایش 2 تا 2.5 لیتری برای خانواده تا شش نفر مناسب است.

تکنولوژی‌ها و امکانات جانبی چای ساز

هر مدل چای ساز بسته به طراحی آن امکانات جانبی دارد که استفاده از آن را راحت‌تر می‌کند. در چای سازهای استیل و پلاستیکی، نشانگر میزان آب مشخص می‌کند تا کجا آب در کتری ریخته شده است. سیستم گرم نگهدارنده باعث می‌شود بعد از آماده سازی، چای تا مدتی گرم باقی بماند. تایمر چای ساز و قطع کن خودکار یکی از امکانات مناسب افراد پرمشغله است که می‌توان با برنامه از پیش تعیین شده چای ساز را روشن کند و بعد از اتمام کار آن خاموش شود. یکی از مزایای بعضی چای سازها، پایه ۳۶۰ درجه است.

توان مصرفی چای ساز

چای سازهای موجود در بازار ایران معمولا توان مصرفی از 1800 تا 2200 وات دارند. این توان مصرفی مناسب استفاده روزمره از چای ساز است.

مزایای چای ساز

چای سازها یکی از کاربردی‌ترین وسایل اشپزخانه هستند که مزایای کاربردی دارند. در مرحله اول در زمان صرفه‌جویی می‌کنند. فضای کمی اشغال می‌کنند. امنیت بیشتری دارند و احتمال سوختگی و آسب با آن کمتر است. کم‌مصرف هستند.

اگر تا اینجای مطلب اطلاعات کاملی برای شناخت بهترین چای ساز برقی پیدا کرده‌اید، 5 مدل از بهترین چای سازهای ایستاده یا روهمی با قیمت 3 تا 5 میلیون تومان را می‌توانید در ادامه ببینید.

چای ساز هاردستون مدل 1401

چای ساز هاردستون مدل ۱۴۰۱ با توان 1800 وات و گنجایش کتری 2.5 لیتری، انتخاب به صرفه و مناسبی برای یک خانواده است. از امکانات جانبی این دستگاه، قابلیت گرم نگهدارنده و قطع کن خودکار و چرخش 360 درجه بر روی پایه است. جنس کتری و قوری از پیرکس است.

چای ساز فکر مدل Bestea

چای ساز فکر با توان 1900 وات و گنجایش کتری 2 لیتری، جنس شیشه‌ای دارد و در 5 رنگ‌ مختلف عرضه شده است. این چایساز با قابلیت چرخش 360 درجه و سیستم خاموشی خودکار از بهترین چای سازهای مقرون به صرفه است. در چای ساز فکر با اتمام آب کتری، جریان برق قطع می‌شود.

چای ساز بوش TTA5603

چای ساز بوش TTA5603 با توان 1800 وات ،کتری 1.7 لیتری با بدنه پلاستیک مقاوم است. درجه بندی اب روی بدنه کتری، سیستم گرم نگهدارنده و خاموشی خودکار و چرخش 360 درجه از مزایای این چای ساز روهمی است.

چای ساز بیم مدل TM2815

چای ساز بیم مدل TM2815 دارای توان 2000 وات و گنجایش 2 لیتری کتری یکی دیگر از بهترین چای سازهای شیشه‌ای بازار است. تنظیم دما از 30 تا 95 درجه سانتیگراد در این چای‌ساز، گرم نگهدارنده، چرخش ۳۶۰ درجه و عملکرد بدون سیم از قابلیت‌های چای ساز بیم است. فیلتر دمنوش،  قفل و خاموش خودکار هم از دیگر مزایای این چای ساز روهمی است.

چای ساز کوخ مدل KOUCH 2145

چای ساز کوخ مدل KOUCH 2145 با توان و قدرت 2200 واتی، یکی از با کیفیت‌ترین چای سازهای موجود در بازار است. بدنه کتری این چای ساز از استیل ضد زنگ بوده و قابلیت تنظیم دما و خاموشی خودکار دارد. پنل دستگاه لمسی بوده و تفاله گیر دارد.

سوالات متداول

آیا امکان سوختگی با چای ساز وجود دارد؟

در انتخاب بدنه دستگاه و دسته آن توجه کنید جنسی انتخاب شود که از بیرون داغ نشود. همچنین جنس دسته کتری از نوعی باشد که داغ نشود و استحکام کافی برای نگهداشتن کتری را داشته باشد. در این صورت احتمال سوختگی با چای ساز بسیار کم است.

آیا چای ساز مصرف برق زیادی دارد؟

انتخاب چای ساز در محدوده توان 1800 تا 2000 ولت، مصرف برق زیادی نداشته و با توجه به سرعت بالای آن تاثیر زیادی در مصرف برق ندارد.

رسانای چای ساز و فرورفتگی انتهای کتری چه جنسی باشد؟

قسمت فرورفتگی انتهای کتری چای ساز باید از جنس فلزی باشد. زیرا این بخش رسانای کتری است که اگر از جنس پلاستیک باشد، کیفیت پایینی داشته و زودتر از کار می‌افتد. اما این بخش از جنس فلزی و استیل کارایی بیشتری دارد و زودتر آب را به جوش می آورد.

جمع بندی

اگر برای خرید بهترین چای ساز بازار ایران دچار تردید بودید، در این مقاله به ضروری‌ترین ویژگی‌های یکی چای ساز خوب اشاره کردیم. بهترین جنس بدنه دستگاه چای ساز استیل و پس از آن شیشه مقاوم (پیرکس) است. ویژگی‌های کاربردی مثل قطع کن خودکار، قابلیت گرم نگهدارنده و خاموشی خودکار از مزایایی است که در انتخاب بهترین چای ساز می‌تواند موثر باشد. در نهایت برای انتخاب بهترین چای ساز، می‌توانید از مشاوران تک کالا بان نیز کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *