راهنمای خرید محصولات

راهنمای خرید بهترین بخارگر دستی

راهنمای خرید بهترین بخارگر دستی

اگر از هر روز صبح اتو کردن لباس‌هایتان خسته شده‌اید و به دنبال راه ساده‌تری برای اتو کردن پیراهن‌ها و کت‌های خود هستید، اگر دوست دارید از اتوشویی بردن لباس‌هایتان خلاص شوید، خرید یک بخارگر دستی کار شما را بسیار راحت می‌کند. بخارگر دستی که حتی در مسافرت هم می‌تواند جای کمی در چمدان شما بگیرد و شما را هر روز آراسته نشان دهد.

بخارگر دستی مثل اتو بخار با گرمای بخار چروک‌های پارچه را رفع می‌کند. این اتوهای دستی قابلیت اتو کردن پیراهن، کت، لباس‌های مجلسی و پیراهن‌های ظریف را به راحتی دارد.بخارگرهای در دو نوع ایستاده و دستی موجود هستند که برای اتو کردن لباس و همچنین پرده نیز پرکاربردند. از بخارگرهای ایستاده عموماً در مغازه‌ها استفاده می‌شود ولی بخارگر دستی برای استفاده خانگی و برای مسافرت بسیار پرکاربرد است.

کاربرد بخارگر دستی

در زندگی پرشتاب امروز، استفاده هر روزه از اتوی بخار معمولی و میز اتو راحت نیست. بخارگرهای دستی زمانی به کار آمدند که نیاز به سرعت بخشیدن در اتوی لباس ایجاد شد خرید بخارگر دستی شما را از خرید یک میز اتو و فضایی برای قراردادن آن خلاص می‌کند. بخارگر ابزاری فوق‌العاده برای خلاص شدن از شر چین و چروک پارچه و جایگزینی بی دردسر برای اتوی معمولی است. همچنین بخارگر بدون اینکه نیازی باشد صفحه فلزی اتو بر روی پارچه‌های ظریف، بلوزهای ابریشمی و پشمی و کت‌ها فشار داده شود، تنها با فشردن دکمه بخار، آنها را صاف و بدون چروک کند. با بخارگر همچنین اتو کردن ملافه‌ها و روتختی، پرده و روبالشی‌ بسیار سریع و آسان است.

مزایای بخارگر دستی چیست؟

شاید اولین مزایای بخارگر را بی‌نیازی از خرید میز اتو و اختصاص دادن فضایی در اتاق برای اتو کردن دانست. برای اتو با بخارگر لباس را روی چوب لباسی آویزان کرده و بخارگر را روی آن می‌کشید.

مزیت دیگر بخارگر سرعت بالای آن در اتوکشی است.

با بخارگر تقریباً تمام پارچه‌های ظریف که امکان سوختن آن با اتو وجود دارد را می‌توان اتو کرد.

اتوکشی آسان پرده و ملافه‌های تخت با بخارگر یکی دیگر از مزایای آن است.

اتو کردن لباس‌های مجلسی با سنگ‌های تزئینی و لباس عروس، تنها با بخارگر ممکن است.

معایب بخارگر چیست؟

تمامی وسایلی که تولید می‌شوند مزایایی در مقابل معایب دارند. بخارگر هم از این اصل مستثنا نیست. بخارگرها ابتدا برای استفاده در مزون‌های لباس و خیاطی و فروشگاه‌ها تولید شدند تا به سرعت اتوی لباس مورد نظر را انجام دهند. انواع دستی بخارگر نیز برای استفاده خانگی طراحی شد؛ اما از معایب اصلی بخارگر ضعف در خط اتو انداختن و اتوی یقه و لبه آستین پیراهن مردانه است.

یکی دیگر از معایب بخارگر، مرطوب شدن لباس پس از چروک زدایی است.

راهنمای خرید بهترین بخارگر دستی

راهنمای خرید بخارگر دستی

برای خرید بخارگر دستی باید بدانید این نوع بخارگرها قابل حمل هستند، اما ممکن است ظرفیت مخزن کمتری نسبت به بخارگرهای ایستاده داشته باشند.

تنظیمات بخار در بخارگر یکی از آپشن‌های ضروری است. با تنظیم بخار می‌توانید بسته به جنس مورد نظر، بخار خروجی را تنظیم کنید.

نکته بعدی در مورد بخارگر مدت زمان گرم شدن و شروع به کار دستگاه است.

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید بخارگر مسافرتی، دمای خروجی بخار است. اگر این دما قابل تنظیم باشد، برای انواع پارچه مناسب است.

گنجایش مخزن آب بخارگر نیز مهم است. اینکه مخزن در حین کار خالی نشود یا قابلیت پر کردن داشته باشد، یکی از آپشن‌های بخارگر است.

بهترین مارک بخارگر دستی

برای انتخاب بهترین مارک بخارگر دستی دو مدل از میان دو برند مشهور تفال و فیلیپس را پیشنهاد می‌دهیم.

اتو بخارگر تفال مدل 8230 ا TEFAL DT8230

اتو بخارگر تفال مدل DT8230 با توان ۲۰۰۰ وات، یکی از دستگاه‌های پرقدرت در میان بخارگرهای دستی است.

این دستگاه بخاردهی مداوم ۳۰ گرم در دقیقه دارد و در مدت ۲۵ ثانیه داغ می‌شود. ۱۹۰ میلی‌لیتر ظرفیت مخزن آب است. سیستم ضد چکه، بخاردهی متغیر و عملکرد توربو دارد. بخارگر دستی تفال ۸۲۳۰ جنس سری بخار آلومینیوم با پوشش سرامیکی و همراه با لوازم جانبی از جمله برس میکروفایبر و پارچه است.

قابلیت تولید بخار با فشردن دکمه بخار و سیستم ایمنی با قابلیت خاموش شدن خودکار بعد از ۸ دقیقه از استفاده نکردن از دستگاه دارد.

از معایب این دستگاه می‌توان نداشتن قابلیت رسوب‌زدایی، نبود کنترل دما و نداشتن اسپری آب عنوان کرد.

به طور کلی می‌توان ‌بخارگر دستی تفال را وسیله‌ای بسیار راحت و بدون نیاز به میز اتو دارای خروجی بخار کمتر برای اتو کردن پارچه‌های ظریف معرفی کرد.

راهنمای خرید بهترین بخارگر دستی

بخارگر دستی فیلیپس مدل STH3000 ا Philips manual steamer model STH3000

بخارگری دستی فیلیپس 3000 با توان مصرفی ۱۰۰۰ وات و بخاردهی مداوم ۲۰ گرم در دقیقه یکی از بخارگرهای دستی پرطرفدار است.

مدت زمان داغ شدن بخارگر فیلیپس تنها ۳۰ ثانیه است و مخزن آب آن ۱۰۰ میلی‌لیتر ظرفیت دارد.

سیستم بخاردهی این بخارگر فیلیپس سری 3000 یکنواخت است. قابلیت SteamOnDemand دارد.

از معایب این دستگاه به نداشتن قابلیت تنظیم میزان بخار و کنترل دما و سیستم ضد چکه می‌توان اشاره کرد.

بخارگر دستی فیلیپس با سری فلزی و دسته تاشو، برای اتو کردن تمام پارچه‌ها مناسب است و با سیم برقی به طول ۲۰۰ سانتیمتر کارایی زیادی دارد.

یکی از مزایای این بخارگر قابلیت ضدعفونی کردن است و قابلیت از بین بردن ۹۹.۹۹% باکتری ها در تمامی الیاف قابل اتوکشی دارد.

بخارگر فیلیپس سری 3000 با قیمت مقرون به صرفه، به عنوان یک بخارگر دستی و مسافرتی انتخاب مناسبی است.

راهنمای خرید بهترین بخارگر دستی

سوالات متداول

چرا بخارگر بخرم؟

بخارگر مانند یک اتوشویی کوچک در خانه عمل می‌کند. بخارگر سرعت عمل بالایی در اتو کردن دارد و نیازی به میز اتو ندارد. همچنین بخارگر برای اتو کردن لباس‌های پشمی و لباس‌های مجلسی که تزیینات برجسته مانند ملیله‌دوزی دارند، استفاده می‌شود.

بخارگر ایرانی بخرم یا خارجی؟

برای انتخاب بخارگر بسته به نیاز به توان مصرفی و قدرت بخارگر و مشخصات آن توجه کنید. در نهایت بودجه مورد نظر در انتخاب نوع بخارگر می‌تواند مؤثر باشد. مدل‌های ایرانی خوبی نیز در سال‌های اخیر تولید شده‌اند.

بهترین مارک بخارگر دستی خارجی کدام است؟

از میان بهترین مارک‌های خارجی بخارگر دستی را می‌توان مدل‌های فیلیپس سری 3000 و تفال 8230 را انتخاب کرد.

تفاوت اتو بخار و بخارگر چیست؟

اتو بخار و بخارگر دو وسیله متفاوت هستند. بخارگر بدون نگرانی از سوختن و آسیب رساندن به لباس‌های نازک و گران‌قیمت، چروک‌ها را باز می‌کند. قابلیت ایستاده اتو کردن نیز در بخارگر وجود دارد؛ اما اتو بخار قدرت بالاتری دارد و برای انداختن خط اتو و زوایای لباس و آستین و یقه مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *