طرز استفاده از محصولات

تهیه کاپ کیک در هواپز

تهیه کاپ کیک در هواپز

آیا می‌خواهید با طرز تهیه کاپ کیک در هواپز آشنا شوید؟ خوب، اجازه دهید بهترین کاپ کیک‌های هواپز را به شما معرفی کنم. مخلوط کردن و تطبیق آسان برای چاشنی‌های مختلف و دارای تزئین خامه خانگی شگفت‌انگیز، نکات قیف و خامه کشی برای تزئین و موارد دیگر. در این مقاله قصد داریم در مورد درست کردن کاپ کیک در سرخ‌کن یا همان هواپز با جزئیات کامل صحبت کنیم. چه اشتباهی رخ داد تا شما اشتباهات مشابه را مرتکب نشوید، همراه با نکاتی مهم. به‌علاوه، معرفی و فیلم و آموزش پخت کاپ کیک در دو مدل سرخ‌کن فیلیپس ۹۲۷۰ و هنوینچ ۸۲۰۵ بسیار محبوب ما.

آیا می‌توانید کاپ کیک را در هواپز بپزید؟

بله مطمئناً شما می‌توانید کاپ کیک در سرخ‌کن (هواپز) درست کنید. ما طرز تهیه کاپ کیک در هواپز را به شما آموزش می‌دهیم. هواپز برای کاپ کیک فوق العاده است. می‌توانید مقداری مخلوط کاپ کیک وانیلی درست کنید، سپس از سرخ‌کن برای پخت کیک‌ها استفاده کنید. تنها عیب این است که هواپز نمی‌تواند تعداد زیادی کاپ کیک را به یک‌باره نگه دارد (برخلاف فر) بنابراین آن‌ها را در چند دسته انجام خواهید داد. در صورت استفاده از هنرینچ ۸۲۰۵ به دلیل ظرفیت بیشتر می‌توانید تعداد بیشتری از فیلیپس ۹۲۷۰ داشته باشید.

اگرچه تغییرات زیادی نیز وجود دارد که می‌توانید انجام دهید؛ بنابراین، اگر یک مخلوط کاپ کیک شکلاتی مورد علاقه دارید هم می‌توانید از آن استفاده کنید و سپس فقط از زمان صحیح که ما توصیه کرده‌ایم استفاده کنید.

تهیه کاپ کیک در هواپز

آیا می‌توانم از فنجان‌های مافین سیلیکونی در هواپز استفاده کنم؟

بله شما می‌توانید و نیازی به خرید قالب کیک سرخ‌کن فیلیپس یا هنوینچ یا سایر هواپزها ندارید و این همان چیزی است که من در فنجان‌های تخم‌مرغ سرخ‌کن و همچنین در بسیاری از دستورالعمل‌های کاپ کیک استفاده می‌کنم. این فنجان‌ها مورد علاقه اکثر خانم‌هاست و خانم‌ها همیشه یک کشوی پر از آن‌ها دارند؛ اما من برای کاپ کیک‌های درست شده با هواپز بیشتر ترجیح می‌دهم از آسترهای کاغذی استفاده کنم.

آیا می‌توانیم از قالب کاغذی در سرخ‌کن استفاده کنیم؟

بله شما می‌توانید به جای گذاشتن ظرف در سرخ‌کن بدون روغن از کاغذ پوستی نچسب مخصوص سرخ‌کن استفاده کنید. این چیزی است که ما در این دستور پخت کاپ کیک هواپز توصیه می‌کنیم. اگر کاغذ‌های شما چین‌دار است و نمی‌ایستد و شما برای صاف ماندن آن قالب‌های کاغذی به چیزی نیاز دارید، می‌توانید از ظروف بامزه که برای دسرهای کوچک و برای پودینگ‌ها مناسب هستند، برای قرار دادن قالب‌های کاغذی کاپ کیک توی آن‌ها، استفاده کنید. مثل فنجان یا کاسه‌های کوچک که قالب کاغذی داخل آن قرار بگیرد و سپس قالب‌های کاپ کیک نمی‌افتند و هنگام سرخ شدن هوا از آنها خارج نمی‌شود.

آیا می‌توانیم از دستور کیک برای درست کردن کاپ کیک استفاده کنید؟

بله شما می‌توانید و این یک راه عالی برای استفاده از مخلوط مواد کیک باقی مانده پس از پختن چند کیک است. برای طرز تهیه کاپ کیک ساده می‌توانید از دستور خود هواپز برای کیک استفاده کنیم و در قالب‌های کوچک بریزید. ما بیشتر کیک شکلاتی خود هواپز یا کیک گرد لیمویی را برای این کار توصیه می‌کنیم.

مواد لازم طرز تهیه کاپ کیک در هواپز

برای پخت کاپ کیک در هواپز شما به مواد زیر احتیاج دارید:

۱۲۰ گرم کره بدون نمک

مقدار ۱۲۰ گرم شکر

۱۲۰ گرم آرد خود بلند شونده

۱ قاشق غذاخوری اسانس وانیل

۲ عدد تخم‌مرغ بزرگ

زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه (در صورت آماده بودن مواد اولیه)

مدت زمان پخت: ۱۵ دقیقه

زمان کل: ۲۰ دقیقه

مواد لازم برای خامه تزیینی

۲۰۰ گرم خامه قنادی (برای تزیین)

۴۰۰ گرم شکر

۲۰ گرم کره

کمی عصاره وانیل

رنگ خوراکی اختیاری

تهیه کاپ کیک در هواپز

چگونه کاپ کیک را در هواپز درست کنیم؟

برای یادگیری طرز تهیه کاپ کیک در هواپز مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. مخلوط کردن: برای درست کردن کاپ کیک وانیلی با هواپز خود با همزن شروع کنید. کره و شکر را هم بزنید تا سبک و کرم رنگ شود. سپس عصاره وانیل و تخم‌مرغ را کم‌کم اضافه کنید. در آخر آرد را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

۲. پختن: خمیر را در آسترهای کاغذی قرار دهید و سپس آسترهای کاغذی را در ظروف مناسب قرار دهید. به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد / ۳۲۰ درجه فارنهایت سرخ‌کنید و سپس بگذارید کاملاً خنک شود.

تا همین مرحله‌ی دو ما کاپ کیک‌های عالی را در کمترین زمان در ۲۰ دقیقه با هواپز آماده کرده‌ایم. ادامه مراحل تزئین کاپ کیک می‌باشد.

۳. آماده‌سازی خامه قنادی برای تزیین: سپس خامه خود را با اضافه کردن کره درست کنید، سپس مقدار دو برابر خامه شکر و سپس کمی شیر و وانیل اضافه کنید.

۴. رنگ. اگر خامه‌ی رنگی می‌خواهید، حالا رنگ را اضافه کنید، یا خامه را در کاسه‌هایی برای چند رنگ جدا کنید.

۵. قیف. قبل از سرو، خامه تزئین را روی کاپ کیک‌ها با قیف تزئین کنید.

و من مطمئن هستم که اکنون می‌توانید ببینید که پختن کاپ کیک در هواپز چقدر آسان است و چگونه می‌توانید همین کار را انجام دهید.

تهیه کاپ کیک در هواپز

مدت زمان پخت کاپ کیک در هواپز

زمان پخت کیک در هواپز همان‌طور که در قسمت طرز تهیه کاپ کیک در هواپز گفتیم، فقط ۱۵ دقیقه است. اگرچه اگر طبق منوی خود هواپز ۴۵ دقیقه است که اشتباه است و باید از تنظیم دستی خودمان یعنی همان ۱۵ دقیقه استفاده کنیم. من عاشق این هستم که چقدر سریع می‌توانید کاپ کیک را در هواپز درست کنید و توصیه می‌کنم آن‌ها را صبح درست کنید، سپس وقتی خنک شد می‌توانید خامه کشی را بعدازظهر انجام دهید.

دمای کاپ کیک هواپز ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد و ۳۲۰ درجه فارنهایت است. این به این دلیل است که شما نمی‌خواهید کاپ کیک‌های شما روی آن بسوزد و این امر با روش پخت غذا در سرخ‌کن بسیار آسان است.

چگونه کاپ کیک خود را خامه کشی کنیم؟

بعد از اینکه ساخت مواد ما را دنبال کردید، می‌خواهید خامه را آماده کرده و روی کاپ کیک‌های سرد خود خامه کشی کنید. این یک فرآیند واقعاً آسان است و هنگامی که این کار را انجام دادید، یک بار می‌توانید آن را بشویید و تکرار کنید.

با قرار دادن یک کیسه مانند قیف داخل یک لیوان شروع کنید. سپس تمام خامه خود را اضافه کنید. سپس از لیوان خارج کنید و محکم به اطراف بپیچید و از یک گیره برای نگه‌داشتن آن استفاده کنید. حال با استفاده از قیچی حدود ۱٫۵ سانتی‌متر از قسمت پایینی آن را خرد کنید تا خامه خارج شود. سپس کیسه قیف مانند خود را در حالی که خامه را روی کاپ کیک‌ها با قیف می‌ریزید، در جای خود نگه دارید.

 

اشتباهاتی که در زمان تهیه کاپ کیک در هواپز داریم

همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، هنگام پختن کاپ کیک در هواپز، می‌توانید چند اشتباه مرتکب شوید و می‌خواهیم بزرگ‌ترین آن‌ها را با شما در میان بگذاریم.

اشتباه شماره ۱: در پر کردن قالب‌های کاغذی. ما در اولین دسته‌ای که درست کردیم، مقدار زیادی خمیر کاپ کیک اضافه کردیم و باعث شد که برخی از آن‌ها بیرون بریزند و اصلاً شبیه کاپ کیک‌های کلاسیک نباشند. در عوض، باید آن‌ها را فقط تا ¼ پر کنید.

اشتباه شماره ۲: که خامه تزئین خود را برای مدت طولانی کنار گذاشته‌اید. زمانی که کاپ کیک‌هایمان را درست کردیم، روز بسیار گرمی بود و خامه خیلی شل شد. ما به‌سادگی آن را در یخچال قرار دادیم تا دما دوباره پایین بیاید و خوب بود.

اشتباه شماره ۳: در فریز نکردن باقیمانده غذا. می‌توانید باقی‌مانده کاپ کیک‌ها را در قالب آن‌ها فریز کنید و همچنین می‌توانید خامه قنادی اضافی را فریز کنید. کاری که ما انجام دادیم این بود که از مقدار زیادی خامه قدیمی که قبلاً در فریزر درست کرده بودیم، از آن استفاده کردیم.

مراحل طرز تهیه کاپ کیک در هواپز هواپز فیلیپس ۹۲۷۰ و هنوینچ ۸۲۰۵

آیا در این دو مدل هواپز می‌توانم کاپ کیک درست کنم؟ بله شما می‌توانید و ما نیز یک نوع طرز پخت کیک در سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس و هنوینچ برای شما تست کرده‌ایم. همان‌طور که در بالا ذکر کردم، فضای زیادی در سرخ‌کن هوای هنوینچ وجود دارد، بنابراین تعداد بیشتری می‌توان درون آن قرار داد. ما یک تعداد در فیلیپس ۹۲۷۱ و یک تعداد در هنوینچ ۸۲۰۵ تست کردیم.

۱. کره و شکر را داخل ظرف بریزید و با سرعت سه به مدت ۳ دقیقه با همزن مخلوط کنید.

۲. کناره‌های ظرف را تمیز کنید و وانیل و تخم‌مرغ‌ها اضافه و با سرعت سه به مدت ۳ دقیقه دیگر با همزن مخلوط کنید.

۳. سپس آرد را اضافه کرده و با سرعت ۴ به مدت ۱ دقیقه مخلوط کنید. سپس لبه‌های ظرف را جمع کنید.

۴. خمیر کاپ کیک را داخل جعبه‌های کاغذی قرار دهید تا ¼ پر شود و سپس داخل ظروف پودینگ کوچک خود قرار دهید.

۵. داخل هواپز قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۲۰ درجه فارنهایت بپزید. بگذارید روی سینی خنک‌کننده کاملاً خنک شود.

همان‌طور که در فیلم می‌بینید کیفیت کاپ کیک‌های هر دو مدل شبیه به هم هستند و کاملاً خوب پخته شده‌اند. تنها تفاوت در ظرفیت این مدل‌ها است که هنوینچ ۸۲۰۵ بزرگ‌تر است و می‌توانید تعداد بیشتری کاپ کیک بپزید.

تهیه کاپ کیک در هواپز

سخن پایانی

دیدید که می‌توانید با پخت کاپ کیک در هواپز، کاپ‌ کیک‌های آسان در کمترین زمان درست کنید و از ساده بودن و سالم بودن کاپ کیک‌ها لذت ببرید. اگر مهمانی دارید که می‌خواهید از آن‌ها برای روز بعد استفاده کنید، پخت با هواپز عالی است. می‌توانید با رنگ‌ها از تخیل خود استفاده کنید و هر ترکیب رنگی را که می‌خواهید داشته باشید. از اینکه دستور پخت کاپ کیک را از ابتدا در مقاله ما مطالعه کردید، متشکریم. در انتها توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این محصول فوق العاده کاربردی به دسته بندی سرخ کن بدون روغن بروید و مدل‌های مختلف را بررسی و درصورت نیاز بهترین مدل باتوجه به نیاز خود را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

خامه قنادی برای تزئین چگونه آماده شد؟

اگر شما می‌توانید از خامه قنادی برای تزئین استفاده کنید پس فقط در کیسه خامه کشی خود بریزید و بالای کاپ کیک‌ها را تزئین کنید. کاری که ما انجام می‌دهیم است که خودمان خامه را درست می‌کنیم و سپس آن را تا قبل از خامه کشی در یخچال می‌گذاریم. برای تهیه خامه پف کرده مثل قنادی، خامه صبحانه به اضافه دو برابر پودر شکر به علاوه کمی کره است. به علاوه، کمی شیر و اسانس وانیل.

آیا برای هر دو هواپز از یک دما و یک زمان استفاده شد؟

بله در هر دو مدل فیلیپس ۹۲۷۰ و هم هنوینچ ۸۲۰۵ از دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد و زمان ۱۵ دقیقه استفاده کردیم و کاپ کیک‌های هر دو کیفیت یکسانی داشتند.

آیا می‌توان کاپ کیک شکلاتی را هم به همین روش درست کرد؟

بله فقط کافی است به جای وانیل کمی پودر کاکائو اضافه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *