معرفی بهترین محصولات

بهترین سرخ‌کن بدون روغن براي تازه عروس‌ها

بهترین سرخ‌کن بدون روغن براي تازه عروس‌ها

آیا شما هم برای خرید جهیزیه به دنبال بهترین سرخ‌کن بدون روغن هستید که علاوه بر کارایی، جای چندین دستگاه را برای شما پر کند؟ سرخ‌کن‌های بدون روغن با ظرفیت 6 تا 8 لیتری یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید جهیزیه است. با این سرخ‌کن دیگر نیازی به خرید اون توستر یا ماکروفر نخواهید داشت. در عین حال یک دستگاه با قابلیت‌های فراوان دارید که بهترین انتخاب برای پخت غذاهای سالم و بدون روغن است.

هواپزها به جای روغن از هوای گرم استفاده می‌کنند، بنابراین سالم‌تر از سرخ‌کن‌های معمولی هستند و برای پخت و پز در مقادیر کمتر نسبت به اجاق گاز، همه کاره‌تر و کارآمدتر هستند.

برنامه‌های پخت سرخ‌کن بدون روغن

سرخ‌کن‌های امروزی معمولاً چندانی برنامه پخت دارند. این سرخ‌کن‌های بدون روغن برای پخت مرغ، سیب‌زمینی سرخ شده، گریل سبزیجات، استیک، پیتزا، پخت کاپ کیک و نان و حتی دسر نیز برنامه پخت دارند.

در سرخ‌کن بدون روغن برنامه گرم کردن غذا، یخ‌زدایی و کباب کردن نیز وجود دارد. برای پخت بهتر با سرخ‌کن باید مواد غذایی مختلف را با برنامه‌های آن تنظیم کرد و در میان پخت با تکان دادن مواد غذایی اجازه داد تا پشت و روی آن سرخ و پخته شود.

معرفی پنج مدل سرخ‌کن بزرگ برای جهیزیه

یکی از نکات مهم در هنگام خرید جهیزیه، کارآمدی دستگاه‌ها است. امروز با کوچک شدن آشپزخانه‌ها، خرید دستگاه‌های برقی همه کاره از خرید چندین دستگاه به صرفه‌تر است. خرید یک دستگاه سرخ‌کن بدون روغن با گنجایش متوسط، نیاز خانواده به فر، توستر و ماکروفر را مرتفع خواهد کرد. در ادامه پنج مدل سرخ‌کن بدون روغن پرطرفدار را معرفی می‌کنیم.

 سرخ‌کن فیلیپس HD9270

سرخ‌کن فیلیپس HD9270 پرفروش‌ترین نوع از میان هواپزهای فیلیپس به شمار می‌رود. این سرخ‌کن با گنجایش 6 لیتر و توان 2000 وات نیاز خانواده تا شش نفر را تأمین می‌کند.

سازندگان فیلیپس ادعا می‌کنند فیلیپس 9270 با کمتر از 4 قاشق روغن می‌تواند 6 لیتر مواد غذایی را با طور کامل سرخ کند. قابلیت شستشوی اجزای سبد در ماشین ظرف‌شویی و صفحه دیجیتال لمسی از مزایای این هواپز است. گرم نگه‌دار تا 30 دقیقه نیز از دیگر قابلیت‌های فیلیپس 9270 است.

سرخ‌کن هنریچ مدل HFR-۸۲۰۵

هنریچ 8205 یکی از زیباترین هواپزهای موجود در بازار است. توان 1800 دستگاه و گنجایش 8 لیتری هنریچ آن را به یکی از سرخ‌کن‌های به صرفه تبدیل کرده است. 8 برنامه پخت و پز در سرخ‌کن هنریچ شما را در آشپزی یاری می‌کند. قطعات این هواپز قابلیت شستشو در ماشین ظرف‌شویی دارد. امکان گرم کردن، پخت غذاهای فریز شده، تهیه پیتزا، کباب کردن و بو دادن آجیل از مزایای این سرخ‌کن رژیمی است.

سرخ‌کن تفال مدل EY 801

سرخ‌کن بدون روغن تفال مدل EY 801 با گنجایش 6.5 لیتر و قدرت 1830 وات یکی دیگر از سرخ‌کن‌های کارآمد بازار است. این سرخ‌کن با قابلیت جداکننده سبد، امکان پخت همزمان دو مدل غذا را دارد. قابلیت‌های گرم کردن نان، پخت کیک و پیتزا، سرخ کردن ماهی و بادمجان و به همراه داشتن توری گریل از دیگر مزایای هواپز تفال 801 است.

به ادعای سازندگان تفال 801 گفته می‌شود 1 کیلوگرم سیب‌زمینی تنها با 15 میلی‌لیتر روغن سرخ می‌شود.

برنامه‌های پخت سیب‌زمینی سرخ شده، ناگت، مرغ سوخاری، پیتزا، گوشت، ماهی، سبزیجات و دسر در سرخ‌کن بدون روغن تفال EY 801 موجود است.

سرخ کن تفال مدل TEFAL EY801D

سرخ‌کن گاسونیک مدل GAF-758

سرخ‌کن گاسونیک مدل GAF-758 با توان مصرفی ۱۷۵۰ وات و گنجایش ۸ لیتر، یکی دیگر از سرخ‌کن‌های به صرفه و پرطرفدار بازار است. هواپز گاسونیک با ۸ برنامه پخت متنوع و طراحی بدنه شیشه‌ای امکان دیدن مواد غذایی در حال پخت را به شما می‌دهد. این سرخ‌کن رژیمی با صفحه‌نمایش لمسی و قابلیت شستشو تمامی لوازم جانبی دستگاه داخل ماشین ظرف‌شویی را دارد.

سرخ کن تفال مدل TEFAL EY801D

سرخ‌کن رژیمی و آون نوتریکوک مدل Ao112k 

سرخ‌کن رژیمی و آون نوتریکوک مدل Ao112k یک دستگاه پرقدرت با ظرفیت بالا است که کار یک فر و سرخ‌کن بدون روغن را همزمان انجام می‌دهد. نوتریکوک با توان 1800 وات و ظرفیت 12 لیتری مناسب 10 تا 12 نفر است.

هواپز نوتریکوک دارای 9 برنامه بوده و دارای سه طبقه برای سرخ‌کن، جوجه‌گردان، مخزن سرخ‌کن گرد و سینی پخت / چکه گیر روغن است. این سرخ‌کن برنامه خشک‌کردن میوه دارد.

سرخ کن رژیمی و آون نوتریکوک ا Ao112k

برای مقایسه بهتر سرخ‌کن‌های این مقاله می‌توانید در یک نگاه تمامی مشخصات ضروری را با هم مقایسه کنید:

برند

مدل ظرفیت توان مصرفی نوع صفحه‌نمایش قرارگیری مرغ درسته
فیلیپس

HD9270

۶.۲ لیتر

۲۰۰۰ وات

دیجیتال

بله

هنریچ

۸۲۰۵ HFR

۸ لیتر

۱۸۰۰ وات

دیجیتال

بله

تفال

EY 801

6/5 لیتر

1830 وات

دیجیتال

بله

گاسونیک

GAF-758

۸ لیتر

۱۷۵۰ وات

دیجیتال

بله

نوتریکوک Ao112k 12 لیتر 1800 وات دیجیتال

بله

سوالات متداول

آیا سرخ‌کن‌های هواپز کم‌مصرف هستند؟

سرخ‌کن‌های بدون روغن ازنظر بازده انرژی متفاوت هستند، اما می‌توان میزان انرژی مصرفی یک دستگاه را محاسبه کرد که به نوبه خود به شما کمک می‌کند تا تأثیری آن بر صورت‌حساب برق را بدانید.

وات دستگاه را بگیرید و آن را در ساعات استفاده از ابزار در روز ضرب کنید، سپس کل آن را بر 1000 تقسیم کنید. نتیجه، کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) روزانه دستگاه خواهد بود. هزینه هر کیلووات ساعت بسته به تعرفه انرژی و منطقه شما متفاوت خواهد بود.

آیا سرخ‌کن بدون روغن سریع‌تر از سرخ کردن روی اجاق گاز است؟

یکی از ویژگی‌های مفید سرخ‌کن‌های بدون روغن، اندازه آن است. این گجت‌ها بسیار سریع‌تر گرم می‌شوند و برای گردش مؤثر هوای گرم طراحی شده‌اند، به این معنی که غذا می‌تواند بسیار سریع‌تر از اجاق‌های سنتی پخته شود. برای مقادیر کمتر و مواد خاص، سرخ‌کن‌های بدون روغن برای مدت زمان قابل توجهی کمتر روشن می‌شوند که مساوی با مصرف برق کمتر و زمان کمتر سرخ شدن است.

آیا سرخ‌کن‌های بدون روغن ارزش خرید را دارند؟

اگر می‌پرسید آیا سرخ‌کن‌های بدون روغن واقعاً ارزشش را دارند، ما فکر می‌کنیم مزیت اصلی آن راحتی است؛ مانند هر ابزار آشپزخانه، شما چیزی می‌خواهید که زندگی را ساده‌تر کند و شکی نیست که سرخ کردن و پختن معمولی می‌تواند کثیف، بدبو و حتی خطرناک باشد.

استفاده از سرخ‌کن بدون روغن برای پخت، برشته کردن و سرخ کردن، این فرآیند را تسریع می‌کند و به طور بالقوه می‌تواند کالری را کاهش دهد و در هزینه صرفه‌جویی کند، زیرا مجبور نیستید از فر بزرگتر برای وعده‌های کوچک‌تر و مخلفات استفاده کنید.

سرخ‌کن‌های هوا را به‌عنوان اجاق‌های کوچکی در نظر بگیرید که می‌توانند جایگزینی برای پخت هر چیزی باشد که نیاز به سرخ کردن با روغن فراوان، دارد. هواپزها فقط برای تهیه چیپس و مرغ سوخاری نیستند، در آن می‌توانید مواد را پخته، کباب کنید و حتی خشک کنید.

آیا سرخ کردن با هواپز سالم است؟

در مقایسه با سرخ کردن معمولی و سرخ کردن با روغن فراوان روی گاز، سرخ کردن در هواپز جایگزین سالم‌تری است. استفاده از پخت و پز با هوای گرم همرفتی به جای روغن به این معنی است که چربی کمتری در غذای نهایی وجود دارد که به نوبه خود به معنای کالری کمتر است. با این حال، سرخ کردن در هواپز دارای برخی نکات منفی است، بنابراین باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *