اطلاعیه فروش عید
بنر اطلاعیه تک کالابان
اطلاعیه فروش عید
بنر اطلاعیه تک کالابان

مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

آموزش رسوب زدایی چای ساز

آموزش رسوب زدایی چای ساز

آموزش رسوب زدایی چای ساز

همانطور که ‌می‌دانید اغلب چای سازها پس از مدتی استفاده دچار رسوب می‌شوند و باید به اصطلاح رسوب زدایی شوند. در صورتی که رسوب زدایی انجام نشود موجب می شود طول عمر چای ساز هم کوتاه شود بنابراین توصیه ما به شما عزیزان این است به موقع اقدام به تمیز کردن و از بین بردن رسوبات چای ساز خود کنید. در این مقاله قصد داریم آموزش رسوب زدایی چای ساز را به طور جامع شرح دهیم.

برای تمیز کردن جرم چای ساز کتری را تا آخرین حد مجاز از آب پر کنید و سپس یک عدد لیمو ترش داخل آن بریزید و دستگاه را روشن کنید تا آب درون کتری به جوش بیاید، سپس اجازه دهید تا محلول به مدت یک شبانه روز در داخل کتری بماند. بعد از این مدت زمان دوباره آب تمیز داخل دستگاه ریخته و بعد از به جوش آندن آب آن را تخلیه کنید.

⦁ مراحل بالا را با دو قاشق غذا خوری جوش شیرین نیز می توانید انجام دهید. بعد از اضافه کردن جوش شیرین دستگاه را روشن کنید تا آب به جوش بیاید . سپس اجازه دهید تا یک شبانه روز محلول جوش آمده آب و جوش شیرین در کتری چای ساز بماند. بعد از این عملیات اب تمیز در داخل دستگاه ریخته و بعد از یکبار جوش آمدن از کتری چای ساز استفاده کتید.

⦁ می‌توانید به جای استفاده از لیمو شیرین و جوش شیرین از سرکه سفید نیز استفاده کنید. بدین شکل که شش قاشق غذاخوری سرکه سفید را به آب داخل کتری چای ساز اضافه کنید و بعد از جوش آمدن اجازه دهید، محلول یه شبانه روز در داخل کتری باقی بماند و سپس آن را خالی کنید و با آب تازه پر کنید.

⦁ قبل از استفاده از کتری آن را با پارچه‌ای نرم و بدون پرز خشک کنید.

آموزش رسوب زدایی چای ساز

نگهداری و تمیز کردن چای ساز

⦁ بعد از اتمام کار با چای ساز، از خاموش بودن دکمه گرمایش و دم کشیدن چای ساز اطمینان حاصل کنید.  برای تمیز کردن جرم چای ساز دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید تا سرد شود سپس اقدام به تمیز کردن آن کنید.

⦁ فقط سرپوش کتری، توری چایی، سرپوش توری چای و قاشقک چای مربوط به چای ساز قابلیت شست و شو در ماشین ظرفشویی را دارند.

⦁ بعضی از قسمت‌های چای ساز نباید در معرض آب و رطوبت قرار گیرند. این قسمت عبارتند از کفی کتری، کفی اصلی چای ساز و سیم برق

تمیز کردن قسمت توری قوری، سرپوش توری و قاشقک چایی

برای تمیز کردن توری قوری، سرپوش کتری و قاشقک چایی می‌توانید از آب گرم و یک ماده پاک کننده ملایم و غیر ساینده استفاده کنید. روش کار بدین صورت است که ابتدا ماده تمیز کننده را روی اسفنج که با آب داغ مرطوب شده ریخته سپس بر روی لوازم جانبی چای ساز بکشید تا تمیز شود. هیچگاه مواد پاک کننده را مستقیم بر روی این لوازم نریزید. قبل از استفاده دوباره از چای ساز قطعات را کاملا خشک کنید. البته این قطعات از چای ساز را با ماشین ظرفشویی نیز می‌توانید تمیز کنید.

تمیز کردن کفه چایساز

ابتدا مطمئن شوید که چای ساز به برق وصل نیست سپس مانند مراحل بالا با اسفنجی نرم و مرطوب کفی را تمیز کنید و قبل از استفاده آن را کاملا خشک کنید.

تمیز کردن بدنه شیشه ای کتری یا قوری

⦁ بعد از استفاده از چای ساز، بهتر است چای در آن باقی نماند.  بهتر است چای را از داخل کتری خالی کرده و سپس با اسفنجی نرم و آب گرم داخل آن را تمیز کنید.

⦁ قسمت بیرونی کتری چای ساز را با پارچه‌ای نرم و مرطوب تمیز کنید. هرگز بدنه خارجی قوری یا کتری چای ساز را با اسفنج زبر تمیز نکنید زیرا این کار موجب خراشیدگی سطح خارجی آن می‌شود.

⦁ رسوبات مانده از چای در داخل دیواره‌های قوری، روی طعم چای تاثیر می‌گذارد. پس با هر بار استفاده از چای ساز آن را با آب و صابون بشویید.

برای مشاهده ویدئوهای آموزشی بیشتر می‌توانید به پیج اینستاگرام تک کالابان مراجعه کنید.

آموزش رسوب زدایی چای ساز
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من