طرز استفاده از محصولات

آموزش نان در سولاردوم 

آموزش نان در سولاردوم 

در این مطلب با آموزش پخت نوعی نان ایتالیایی خوشمزه به نام فوکاچیا که بسیار به نان بربری شبیه است همراه شما هستیم؛ سولاردوم به دلیل انتقال خوب گرما بسیار داغ می‌شود و جهت تهیه نان ابزاری عالی به شمار می‌آید.

برای پخت این نان به مواد زیادی نیاز ندارید، کافی است کمی آرد، خمیر مایه، شکر، نمک، آب و مهم‌تر از همه روغن زیتون داشته باشید. مواد اضافی پخت فوکاچیا شامل سبوس گندم (اختیاری)، سبزیجات معطر خشک شده مثل آویشن، پودر اورگانو و نمک دریا است. نمک دریا به دلیل بافت زبری که دارد توصیه می‌شود و به راحتی می‌توان آن را روی نان پاشید اما اگر نمک دریا ندارید و از نمک معمولی استفاده می‌کنید، میزان کمی نمک روی نان بپاشید، زیرا نمک معمولی بافتی ریزتر دارد و ممکن است مزه نان شور شود.

آموزش نان در سولاردوم 

سولاردوم

بیشتر افراد می‌گویند که خانه جایی است که عشق در آن آغاز می‌شود اما ما می‌گویم آشپزخانه جایی است که زندگی در آن آغاز می‌شود. داشتن غذاهای خوب و خوش طعم، زندگی سالم را تضمین می‌کند، این‌گونه نه تنها هزینه‌هایی که ممکن است برای دارو خرج شوند کاهش می‌یابد، بلکه باعث می‌شود عمر طولانی‌تری داشته باشید.

نمی‌توان گفت تهیه‌‌ غذایی خوب، صد درصد به تجربه ارتباط دارد بلکه بیشتر از تجربه مربوط به دستگاه و ابزار آشپزی مورد استفاده در انجام پخت‌و‌پز است. علاوه بر این، روند آشپزی نباید خسته کننده باشد و برای تهیه و تدارک غذا از آشپزخانه به روی میز نیازی به عرق کردن و جنگیدن ندارید.

امروزه انواع مختلفی از اجاق‌های مایکروویو در بازار موجود است. به غیر از اجاق‌های مایکروویو معمولی، مایکروویو گریل، مایکروویو کانوکشن و کباب‌پز توستر فر (OTG) نیز داریم. با وجود مایکروویوهای زیاد در بازار، گاهی اوقات انتخاب بهترین محصول برای آشپزخانه دشوار است. در حالی که عملکرد اصلی داشتن مایکروویو عمدتاً گرم کردن مجدد مواد غذایی است که سرد شده‌اند، مایکروویوهای دارای کانوکشن می‌توانند کارهای بیشتری انجام دهند. یکی از بهترین انواع فرهای موجود در بازار که قابلیت کانوکشن دارند سولاردوم‌ها هستند.

ویژگی‎‌‌های سولاردوم

از ویژگی‌های سولاردوم می‌توان به استفاده انرژی امواج فرکانس رادیویی یا امواج میکرو برای گرم کردن غذا، با اتخاذ یک حالت پخت ترکیبی که از پخت همرفتی و مایکروویو به طور همزمان بهره می‌برد اشاره کرد (سرعت پخت در این حالت 4 برابر اجاق گاز معمولی است). همچنین این دستگاه از ویژگی گریل برای سرعت بخشیدن به پخت و پز یک قدم فراتر می رود و بدون خشک شدن موادغذایی فرآیند پخت را صورت می‌دهد.

سولاردوم از یک عنصر زغال چوب برای گرم کردن غذا استفاده می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که به طور مثال برای گوشت اشعه‌های گرما به اعماق گریل نفوذ کنند و علاوه بر پخت، بافت داخل گوشت نرم و آبدار بماند درست مانند زمانی که روی زغال کباب می‌کنید. حالت گرمایش ذغالی نسبت به یک اجاق معمولی تا 30 درصد سریعتر و 40 درصد در زمان و انرژی مقرون به صرفه‌تر عمل می‌کند.

سولاردوم‌ها معمولا دارای دو المنت گرمایشی یکی در بالا و دیگری در پایین هستند این بدان معنی است که چه در حال پختن کیک یا پیتزا باشید، چه به دنبال کباب کردن مرغ یا بخارپز کردن سبزیجات خود باشید، غذاهای شما به سرعت آماده می‌شوند. این ویژگی همچنین باعث صرفه جویی در زمان و انرژی می شود زیرا گرمایش در یک حرکت انجام شده و به طور مساوی توزیع می‌شود.

یکی از پیشنهادات ما به شما عزیزان، سولاردوم ال جی MA3884VC بوده که دارای توان 900 واتی است که با توجه به توانی که دارد قدرت و عملکرد دستگاه نیز بالا می‌باشد.

آموزش نان در سولاردوم 

آموزش نان در سولاردوم

مواد موردنیاز برای تهیه نان فوکاچیا:

آرد: 300 گرم

خمیر مایه: 6 گرم

نمک: 6 گرم

شکر: 6 گرم

روغن زیتون: 85 میلی لیتر

آب: 210 میلی لیتر

سبوس گندم (اختیاری): به مقدار کافی

نمک دریا: به مقدار کافی

پودر اورگانو یا آویشن خشک: به مقدار کافی

روغن زیتون (اضافی) برای چرب کردن قالب: به مقدار کافی

توجه کنید که در مورد آب، میزان مصرفی در این دستور ممکن است کمی کمتر یا بیشتر شود. حجم روغن زیتون نیز ممکن است زیاد به نظر برسد اما در نهایت از همه‎ی آن استفاده خواهید کرد، با اضافه کردن مقداری از روغن به خمیر شروع کنید سپس بقیه را در مراحل بعدی استفاده می‌کنیم.

از دیگر پیشنهادات ما به شما عزیزان، سولاردوم ال جی MA3882QC بوده که دارای توان 900 واتی است که با توجه به توانی که دارد قدرت و عملکرد دستگاه نیز بالا می‌باشد.

آموزش نان در سولاردوم 

دستور پخت

خمیر مایه را در کمی آب ولرم حل کرده و نیمی از آرد و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. بعد از گذشت 10 دقیقه خمیر مایه فعال می‌شود و حباب‌های کوچکی در مخلوط مشاهده خواهید کرد. سپس مابقی آب، نمک و شکر را داخل کاسه بریزید. با قاشقی بزرگ همه مواد را با هم مخلوط کنید و کمی ورز دهید تا همه مواد با هم به خوبی ترکیب شوند.

مقداری از روغن زیتون را روی سطح کار بریزید، خمیر را از کاسه خارج کنید و ورز دهید.با استفاده از پاشنه دست خمیر را فشرده و از خود دور کنید، سپس آن را روی خودش تا کنید. خمیر را کمی بچرخانید و تکرار کنید. به تا زدن و فشرده سازی خمیر به مدت 10-15 دقیقه یا تا زمانی که خمیر نرم، انعطاف پذیر و یکدست شود ادامه دهید، توجه داشته باشید که این خمیر بسیار مرطوب و چسبنده است.

خمیر را گرد کرده و روی خمیر را با روغن زیتون بپوشانید. سطح خمیر را با پلاستیک بپوشانید و خمیر را به مدت 1 ساعت بگذارید تا ور بیاید. ماهیتابه‌ای به قطر 30 سانتی‌متری یا یک قالب را با با سبوس گندم بپوشانید و با روغن زیتون (اضافی) چرب کنید. سپس خمیر را به آرامی از کاسه بریزید و بکشید تا در ظرف قرار گیرد. ظرف را در یک کیسه پلاستیکی بزرگ قرار داده و اجازه دهید تا حجم خمیر تقریبا به دو برابر حالت اولیه برسد. (بسته به شرایط آب و هوایی 40 دقیقه تا 1 ساعت زمان می‌برد).

توجه کنید که سایز قالب مورد استفاده نسبت به ابعاد دستگاه متناسب باشد که در هنگام چرخش با بدنه سولاردوم برخورد نکند.

قبل از پخت

10 دقیقه قبل از پخت، عملکرد همرفت (حالت کانوکشن) را با دمای 200 درجه سانتیگراد انتخاب کنید و تایمر را برای 10 دقیقه تنظیم کنید، زمانی‌که دستگاه به دمای موردنظر برسد بوق یا آلارم به صدا درمی‌آید. برای پیش گرمایش درهنگام پخت نان و شیرینی در سولاردوم لازم است از حالت کانوکشن استفاده کنید. (در فر معمولی دمای 220 درجه سانتی گراد را تنظیم کنید)

روغن زیتون (اضافی) را به خمیر بیافزایید و با انگشت خود گودی‌های عمیقی در آن ایجاد کنید. آن را تا انتها از خمیر به سمت پایین فشار دهید. در صورت تمایل روی خمیر را با روغن زیتون (اضافی) بیشتری چرب کنید. پیشنهاد ما این است که برای خوش عطر شدن نان کمی اورگانو یا پودر آویشن بر روی نان بپاشید.

توجه داشته باشید در هنگام استفاده از سولاردوم قبل از اینکه دکه استاپ را بزنید در دستگاه را باز نکنید. وقتی به میزان کافی سولاردوم گرم شد و آلارم به صدا درآمد، دکمه‌ی استاپ را بزنید و سپس در دستگاه را باز کنید و خمیر نان را در سولاردوم قرار دهید.عملکرد همرفت (حالت کانوکشن) را انتخاب کنید.دمای سولاردوم را بر 200 درجه سانتیگراد و تایمر را برای 20 دقیقه تنظیم کنید.

18 تا 20 دقیقه زمان نیاز است که نان فوکاچیا شما قهوه‌ای طلایی و کف نان هنگام ضربه خالی شود. بعد از گذشت این مدت زمان مجدد کلید استاپ را بزنید و با احتیاط نان را از دستگاه خارج کنید.

2 دیدگاه در “آموزش نان در سولاردوم 

  1. لیدا گفت:

    سلام، خیلی عالی. سپاس از دستورتون، میشه لطفآ دستور تست سبوس دار رو هم با سولاردم ال‌جی آموزش بدید بی‌نهایت سپاسگذارم

    1. مدیر سایت تک کالا گفت:

      سلام خیلی ممنونم که نظر خودتون رو باما درمیان گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *