بنر تک کالابان
طرح فروش اقساطی
بنر تک کالابان
طرح فروش اقساطی

مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

آموزش خرید غذاساز

برای خرید یک غذاساز خوب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

انواع غذاسازها

در حال حاضر سه نوع غذاساز در بازار لوازم خانگی وجود دارد که عبارتند از:

  • غذاساز تک
  • غذاساز بدون آبمیوه گیری
  • غذاسازهای با آبمیوه گیری (که تحت عنوان نام غذاسازهای همه کاره یا کامل نیز شناخته می‌شوند)

در ادامه به بررسی آموزش خرید غذاساز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

غذاساز

برای خرید یک غذاساز خوب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • توان مصرفی

یکی از مهمترین فاکتورها برای خرید یک غذاساز خوب و باکیفیت، توجه به میزان توان مصرفی و قدرت موتور آن است. موتور برخی از غذاسازها مانند فیلیپس و کنوود نسبت به سایر مدل‌ها از قدرت بالاتری برخوردار هستند.

معمولا غذاسازهایی که توان مصرفی آنها بالای 800 وات است، جز غذاسازهای بسیار قدرتمند و قابل اطمینان هستند، حتی اگر همه کاره و شامل تمامی قطعات جانبی باشند.

غذاسازهایی که بین 500 تا 600 وات توان دارند، برای کارهای معمولی مانند میکس و مخلوط کردن کافی هستند.

  • گنجایش ظرف غذاساز

ظرفیت ظرف غذاساز باید با میزان نیاز شما متناسب باشد. مثلا اگر اهل مهمانی دادن هستید سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که ظرف بزرگتری دارد. در این صورت در زمان شما صرفه جویی خواهد شد.

  • جنس ظرف غذاساز

جنس ظرف غذاسازها معمولا از طلق ساخته شده به جز چندین مورد مانند غذاساز کنوود مدل 307 که از شیشه ساخته شده است. بنابراین قبل از خرید حتما به این نکته توجه کنید.

  • عملکردهای مورد نیاز

قبل از خرید یک غذاساز حرفه‌ای باید به این موضوع توجه کنید که کدام عملکردها را از این محصول انتظار دارید. سپس با توجه به نیاز خود اقدام به تهیه آن از فروشگاه های لوازم خانگی معتبر کنید.

غذاسازها اقلام گوناگونی دارند. در این میان غذاسازهای کامل شامل آبمیوه گیری، مخلوط کن، همزن، رنده، آب مرکبات‌گیری، آسیاب، خردکن می باشند. اما برخی مدل‌ها شامل میکسر، چند رنده و مخلوط کن هستند به همین دلیل میزان تنوع در غذاسازها بسیار زیاد است.

  • قابلیت پالس یا عملکرد لحظه ای

عملکرد لحظه‌ای باعث چرخش‌های پرقدرت، اما لحظه‌ای و منقطع  می‌شود. این قابلیت کمک می‌کند تا مواد داخل ظرف غذاساز به صورت یکنواخت‌تری در حجم ظرف قرار گرفته و مخلوط شوند. این قابلیت مخصوصا در مواقعی که مقدار مواد اولیه، قسمت کمی از گنجایش ظرف خرد کن را تشکیل می‌دهد، می‌تواند کارایی دستگاه را بالاتر ببرد.

غذاساز

  • تعداد تنظیمات سرعت

برخی از غذاسازها فاقد تنظیم سرعت هستند و فقط از دو حالت روشن و خاموش بهره می‌برند. اما غذاسازهای بسیاری هم وجود دارند که تا 15 حالت برای تنظیم سرعت برخوردار هستند. امکان تنظیم دستگاه در سرعت های مختلف موجب می‌شود تا کارایی و عملکرد دستگاه تا حد بسیار مطلوبی افزایش یابد.

  • بهترین مارک غذاساز

برندهای بسیاری شامل غذاسازهای حرفه‌ای می‌باشند، از جمله بوش، فیلیپس، میگل، کنوود، برمن، براون و فلر. اما دو برند معتبر فیلیپس و کنوود از تنوع بیشتری در این رابطه برخوردار هستند.

کلام آخر

در انتها باید بگوییم یکی از مهمترین نکات در خرید غذاساز توجه به نیازتان است. افراد زیادی غذاسازهای چند کاره با ظروف و متعلقات بسیار خریداری می کنند؛ اما در نهایت فقط از یک یا دو عملکرد آن استفاده می‌کنند.

در این صورت فقط فضای آشپزخانه‌شان بیشتر اشغال شده و هزینه بیشتری پرداخت کرده‌اید. پس لازم است به تناسب نیازتان و قابلیت‌های غذاساز توجه ویژه ای داشته باشید. امیدواریم با دانستن این نکات، انتخاب خوبی داشته باشید و از غذاساز موردنظرتان به خوبی در کارهای آشپزخانه کمک بگیرید.

آموزش خرید غذاساز
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من