مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

آموزش استفاده از اسپرسو‌ساز دلونگی مدل 685

آموزش استفاده از اسپرسو‌ساز دلونگی مدل 685

خوردن یک فنجان نوشیدنی داغ بعد از یک روز کاری سخت، مسلماً بسیار لذت‌بخش است‌. بدون شک، محبوب‌ترین نوشیدنی داغ در تاریخ بشر، قهوه است. برای تهیه یک فنجان قهوه مرغوب، نیاز به ابزار و دستگاه‌های مخصوصی است. اسپرسو‌ساز دلونگی مدل 685، با کیفیت بالا و قابلیت‌های ویژه‌ای که دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای آماده‌سازی انواعی از قهوه و نوشیدنی‌های مختلفی باشد.‌ در ادامه مطلب به بررسی بیشتری از این اسپرسو‌ساز فوق‌العاده می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش استفاده از اسپرسو‌ساز دلونگی مدل 685

اطلاعات کلی اسپرسو‌ساز دلونگی مدل 685

  • توان مصرفی: 1350 وات
  • ساخت: طراحی کشور ایتالیا و مونتاژ کشور چین
  • نوع: دستی
  • ظرفیت مخزن: 1.1
  • حداکثر ارتفاع خروجی نوشیدنی: ۱۲ سانتی‌متر
  • قابلیت تهیه کف شیر: دارد
  • قابلیت گرم کردن فنجان: دارد
  • سیستم برنامه ریزی: دارد
  • سیستم سلف‌پرایمینگ: دارد
  • رنگبندی: ۴ رنگ‌ استیل، مشکی، قرمز و سفید
  • لوازم جانبی: سه دفترچه راهنما، تمپر، مایع رسوب گیر و دو سینی چکه‌گیر
  • نوشیدنی‌های قابل تهیه: اسپرسو دوبل، آمریکانو، کاپوچینو، ماکیاتو، اسپرسو لانگو
  • و …

فیلم آموزشی کار با اسپرسو‌ساز دلونگی مدل 685 (قسمت اول)

فیلم آموزشی کار با اسپرسو‌ساز دلونگی مدل 685 (قسمت دوم)

 

دیگر فیلم‌های آموزشی که شامل هواگیری، رسوب گیری و ریست کردن دستگاه می‌باشد، می‌توانید در سایت تک کالابان مگ مشاهده نمایید.

مشخصات ظاهری اسپرسو‌ساز دلونگی مدل 685

اسپرسو‌ساز دلونگی (Delonghi) طراحی بسیار زیبایی دارد. این دستگاه توسط کشور ایتالیا طراحی شده و مونتاژ آن، به عهده کشور چین است. ظاهری خاص در کنار متریال مرغوب، کیفیت ساخت این دستگاه را چندین برابر کرده است. مشخصات ظاهری این اسپرسو‌ساز را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

  • جنس بدنه: فلز به کار رفته در بدنه آن، از جنس استیل ضد زنگ است. این فلز از استحکام و ماندگاری بسیار بالایی برخودار است. قابلیت ضد زنگ بودن بدنه این دستگاه، شستشوی آن را راحت‌تر می‌کند.
  • رنگ‌بندی: این دستگاه در چهار رنگ قرمز، مشکی، سفید و استیل در بازار عرضه شده است. در این شرایط انتخاب کمی سخت می‌شود چرا که هر چهار رنگ بسیار زیبا و منحصربفرد هستند.
  • ابعاد: برخی از اسپرسوسازها، ابعاد بزرگی داشته و به راحتی قابل استفاده نیستند. اسپرسو‌ساز دلونگی حجم کمی دارد و فضای اندکی را اشغال می‌کند. این طراحی، یکی از ویژگی‌های مثبت این اسپرسوساز است.
  • وزن: با وجود ظرافت و ساخت خوبی که اسپرسوساز دلونگی دارد، جابجایی آن ممکن است کمی سخت باشد؛ چرا که حدود 4 کیلوگرم وزن دارد.
  • طول کابل برق: طول سیم برق آن، یک متر است. این اندازه، امکان استفاده در نقاط دورتر را نیز برای کاربران فراهم کرده است.
  • مخزن: در پشت دستگاه یک مخزن 1.1 لیتری وجود دارد. این مخزن از جنس پلاستیک شفاف است که امکان مشاهده مواد درون ظرف را برای شما فراهم می‌کند. در دو طرف این مخزن، دو ورودی برای قهوه و اسپرسو قرار گرفته است.‌ شست‌و‌شو و جای‌گذاری قطعات این دستگاه، خیلی سریع و راحت انجام می‌شود.

مشخصات فنی اسپرسوساز دلونگی مدل 685

  • تنظیم ارتفاع: اسپرسوساز دلونگی مدل 685، می‌تواند ارتفاع خود تغییر داده و در زوایای مختلف فعالیت کند. برای پر کردن فنجان و لیوان، از ارتفاع‌های متفاوت باید استفاده کنید. همچنین، تغییر ارتفاع به شما این امکان را میدهد که بتوانید لیوانی به ارتفاع حداکثر 12 سانتی‌متر را نیز از نوشیدنی پر کنید.
  • توان مصرفی دستگاه: توان مصرفی این اسپرسوساز، 1350 وات است. این میزان قدرت، به دستگاه این امکان را میدهد که در مدت زمان خیلی کم، آب را بخار کرده و با شیر مخلوط کنید. در نتیجه، کف شیر غلیظی تهیه می‌شود که برای ساخت یک فنجان کاپوچینوی داغ و لذیذ، بسیار مناسب است.
  • قابلیت برنامه‌ریزی: یکی از ویژگی‌های مثبت این دستگاه، قابلیت تنظیم و کنترل آن است. این برنامه‌ریزی توسط 3 دکمه انجام می‌شود. یکی از این دکمه‌ها برای تهیه کف شیر است. دو دکمه دیگر، برای تنظیم مقدار قهوه تعبیه شده‌اند. درون این کلید‌ها یک سری لامپ قرار دارد که با چشمک‌زدن و ثابت بودن نور خود، موقعیت دستگاه را اطلاع می‌دهند. هنگامی که چراغ‌ها در حالت چشمک‌زن هستند، یعنی دستگاه هنوز آماده کار نیست. بعد از گذشت چند لحظه، چراغ لامپ‌ها به حالت ثابت درآمده و اسپرسوساز آماده کار می‌شود‌. برای اعمال این حالت، تنها باید کلید بخار را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. بعد از این کار، سه دکمه به صورت همزمان چشمک زده و اسپرسوساز آماده تنظیمات جدید می‌شود. اگر بعد از گذشت 15 ثانیه هیچ گزینه‌ای را انتخاب نکنید، دستگاه به صورت خودکار از حالت برنامه‌ریزی خارج می‌شود.
  • سیستم شستشوی خودکار: از ویژگی‌های منحصر به فرد این اسپرسوساز، می‌توان به سیستم شستشوی خودکار آن اشاره کرد. این سیستم، قطعات درون دستگاه را به صورت خودکار شسته و رسوب‌زدایی می‌کند. برای طول عمر بیشتر دستگاه، این شستشو را به کمک محلولی که درود جعبه آن قرار دارد، انجام دهید.
  • سیستم سلف‌پرایمینگ: این سیستم دستگاه را به صورت اتوماتیک در حالت آماده باش قرار می‌دهد. اینگونه دیگر نیازی به کنترل و نظارت شما نیست. در این شرایط، اسپرسوساز حدود 40 ثانیه زمان نیاز دارد تا بتواند یک نوشیدنی مناسب را آماده کند.

آموزش کار با دستگاه اسپرسوساز دلونگی مدل 685

کار با اسپرسوساز دلونگی چندان سخت نیست؛ تنها باید شیوه آن را یک بار به صورت درست یاد بگیرید. در این قسمت، بخشی از نکات و آموزش‌هایی که برای استفاده از این دستگاه نیاز است را برای شما آماده کرده‌ایم:

  • تغییر دمای و سختی آب: برای تغییر دمای آب، ابتدا باید به تنظیمات حالت برنامه‌ریزی اسپرسوساز بروید و دکمه سمت چپ را فشار دهید. بعد از این کار، سه کلید نقش دماهای مختلف را بازی می‌کنند؛ از چپ به راست، دمای کم، متوسط و زیاد را می‌توانید اعمال کنید.

تغییر سختی آب نیز به همین منوال انجام می‌شود؛ تنها کافیست که برای ادامه فرایند، دکمه وسطی را فشار دهید!

  • نحوه خاموشی خودکار: برای این کار، ابتدا به تنظیمات دستگاه رفته و دکمه سمت راست را فشار دهید. بعد از این کار، زمان‌های مختلف به ترتیب روی دکمه‌ها اعمال می‌شوند. از دکمه چپ به راست به ترتیب ۹ دقیقه، ۳۰ دقیقه و ۳ ساعت نشان داده می‌شود. شما می‌توانید با توجه به شرایط و نیاز خود، یکی از این کلیدها را انتخاب کنید.
  • نحوه اعمال تنظیمات پیش‌فرض (اولیه): تنظیمات پیش‌فرض یعنی رفتن به تنظیمات اولیه‌ای که دستگاه اسپرسوساز از همان اول داشته است. برای این کار، ابتدا لوله بخار را با دقت روی سینی آب‌گیری قرار داده و به منوی تنظیمات بروید. در مرحله بعد، گردونه بخار را به چرخش در بیاورید و کلید سمت چپ را فشار دهید. سپس گردونه بخار را به حالت اول برگردانده و ببندید. هم اکنون دستگاه شما به تنظیمات پیش‌فرض خود برگشته است!

آموزش استفاده از اسپرسو‌ساز دلونگی مدل 685

لوازم جانبی همراه اسپرسوساز دلونگی مدل 685

همانند هر وسیله برقی دیگری، اسپرسوساز دلونگی نیز به همراه خود یکسری لوازم جانبی دارد‌. این ابزار عملکرد و کارایی دستگاه را دو چندان می‌کنند:

  • سه دفترچه راهنما: دفترچه‌های راهنما یکی از اساسی‌ترین لوازم هر کالایی است. اسپرسوساز دلونگی به همراه خود سه دفترچه راهنما دارد. در این دفترچه‌ها نحوه استفاده از دستگاه، نکات ایمنی، طریقه درست کردن شیر گرم، تهیه کاپوچینو، استفاده صحیح از ویژگی‌های دستگاه و … به خوبی آموزش داده شده است.
  • دو سینی چکه‌گیر: سینی‌های چکه‌گیر این دستگاه، در دو سایر بزرگ و کوچک ساخته شده‌اند. هر دو سینی کاربرد و مزایای خاص خود را دارند. استفاده از سینی بزرگتر به دلیل ابعاد بیشتری که دارد، مناسب‌تر است.
  • مایع رسوب‌گیر: برای افزایش طول عمر و ماندگاری دستگاه اسپرسوساز، از مایع رسوب‌گیر استفاده می‌شود. این مایع از تجمع رسوب‌های اضافی جلوگیری می‌کند.
  • یک تمپر پلاستیکی: تمپر یکی دیگر از لوازم جانبی همراه اسپرسوساز دلونگی است. شما می‌توانید با استفاده از تمپر، قهوه را فشرده کرده و درون دستگاه بریزید.

کاربرد اسپرسو‌ساز دلونگی مدل 685

کار اصلی این دستگاه، تهیه نوشیدنی‌های داغ و لذیذ است. بدون شک اگر فرایند آماده سازی نوشیدنی به درستی انجام شود، قهوه به دست آمده از این اسپرسو‌ساز، بینظیر خواهد بود. این دستگاه می‌تواند به کمک پودر یا کیسه قهوه، نوشیدنی‌های لذیذی را برای شما تهیه کند. به طور کلی، با استفاده از  اسپرسوساز دلونگی میتوان قهوه، کاپوچینو، آمریکانو، اسپرسو، ماکیاتو، کف غلیظ و … را تهیه کرده و نوش جان کنید.

نحوه درست کردن کاپوچینو در اسپرسوساز دلونگی مدل 685

یکی از کاربرد‌های اساسی دستگاه اسپرسوساز دلونگی، تهیه کاپوچینو است. برای درست کردن کاپوچینو با این دستگاه، باید یکسری مراحل را طی کنید:

۱.برای تهیه کاپوچینو ابتدا مخزن را به مقدار نیاز از آب پر کنید.

۲.سپس اسپرسوساز را به برق متصل کرده و آن را روشن کنید. (در آغاز کار، چراغ‌های دستگاه به حالت چشمک‌زن عمل می‌کنند. زمانی که این چراغ‌ها ثابت شدند، یعنی آب مخزن کاملا گرم شده است.)

۳.در مرحله بعد، وقت آن است که فیلتری مناسب را روی پرتافیلتر قرار دهید. (پرتافیلتر باعث عصاره‌گیری بهتر مواد می‌شود)

۴.سپس دانه‌های قهوه را به کمک تمپر فشرده کرده و آن‌ها را درون دستگاه بریزید. با این کار، نوشیدنی طعم بهتری پیدا می‌کند.

۴.سپس آن را روی هدگروپ قرار داده و چندبار بچرخانید تا دانه‌ها سر جای خود فیکس شوند.

۵.در این قسمت، با فشار دادن دکمه مناسب، اسپرسو شما کم کم آماده می‌شود.

۶.پس از آن، ظرفی را آماده کرده و شیر را درون آن بریزید.

۷.سپس دکمه کاپوچینو را فشار دهید تا فرایند گرم شدن شیر طی شود.

۸.در آخر، شیر و فوم آماده شده را به اسپرسو اضافه کنید. حالا یک فنجان کاپوچینوی داغ و خوشمزه دارید!

نکات مهم قبل از استفاده از اسپرسوساز دلونگی مدل 685

برای این که اسپرسوساز بتواند عملکرد خوب و دوام بیشتری داشته باشد، باید قبل از شروع کار دستگاه، به یکسری نکات توجه کنید:

  • هنگام اولین استفاده از اسپرسوساز، بهتر است ظرفی را زیر لوله‌های خروجی قرار داده و یک صافی را به دستگاه وصل کنید. در مرحله بعد، کلید وسطی را 5 بار فشار دهید. این کار علاوه بر تمیز کردن، دستگاه را گرم کرده و آماده فعالیت می‌کند.
  • صافی را چند لحظه بعد از خروج قهوه جدا کنید و شستشوی آن را نادیده نگیرید. هر بار که استفاده می‌کنید، صافی‌ را چک کرده و مطمئن شوید که هیچ تفاله‌ای درون آن نیست.
  • برای تمیز کردن دستگاه، آن را با آب نشویید. این کار به موتور و تنظیمات وسیله، آسیب وارد می‌کند.
  • فرایند خروج بخار و آب داغ را بیشتر از 1 دقیقه ادامه ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر از عملکرد و نحوه صحیح عملکرد دستگاه، بهتر از دفترچه‌های راهنما استفاده کنید.

آموزش استفاده از اسپرسو‌ساز دلونگی مدل 685

کلام آخر

اسپرسو‌ساز دلونگی مدل 685 یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار است. این دستگاه با ویژگی‌های خاص و عملکرد بی‌نقصی که دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. با استفاده از این دستگاه، شما می‌توانید لذت خوردن یک نوشیدنی داغ و خوشمزه را تجربه کنید. فروشگاه بزرگ تک‌کالابان با سابقه‌ای درخشان در فروش و عرضه لوازم برقی خانگی، می‌تواند شما را در داشتن خریدی امن و مطمئن، همراهی کند.

آموزش استفاده از اسپرسو‌ساز دلونگی مدل 685
فهرست مطالب

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من