بنر تک کالابان
طرح فروش اقساطی
بنر تک کالابان
طرح فروش اقساطی

مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

در مورد سرخ کن‌ها سوال دارم؟؟

سرخ‌کن یکی از دستگاه‌هایی است که امروزه به‌منظور بهبود روند آشپزی ساخته شده است. این دستگاه توانسته است بسیاری از محدودیت‌ها و مشکلاتی که در فرایند آشپزی وجود داشته است را برطرف کند. اولین مزیت استفاده از سرخ‌کن آن است که دیگر نیازی نیست تا زمان زیادی را پای اجاق‌گاز صرف سرخ‌کردن مواد غذایی کنید؛ زیرا می‌توانید به‌راحتی تایمر را تنظیم کرده و به دیگر کارهای خود بپردازید. مورد بعدی آن است که کیفیت غذاهای سرخ شده اعم از سیب‌زمینی، مرغ، گوشت، سبزیجات و… را می‌توانید با استفاده از سرخ‌کن بالاتر ببرید. وجود نشانگرهایی که می‌توانند میزان برشته شدن غذا، میزان روغن موردنیاز برای غذا و… را نشان دهند نیز از جمله دیگر ویژگی‌هایی است که می‌تواند شما را به آشپز ماهرتری تبدیل کند.

سرخ کن

سوال دارم

تفاوت سرخ کن‌های با روغن و سرخ کن‌های بدون روغن در چیست؟

سرخ کن‌های با روغن، روغن بسیار زیادی مصرف می‌کنند و از نظر اقتصادی اصلا به صرفه نیستند. زیرا نه تنها باید روغن بسیار زیادی حتی به نسبت سرخ کردن روی اجاق گاز استفاده شود ، بلکه از نظر سلامتی هم اصلا مناسب نیستند چرا که هر چقدر بتوانیم روغن کمتری مصرف کنیم هم سلامتی بیشتری داریم وهم باعث می‌شود غذاهای رژیمی‌تری درست کنیم. سرخ کن‌های بدون روغن ، هم بدون روغن و هم با روغن بسیار کم کار می‌کنند بنابراین نه تنها از نظر اقتصادی به صرفه هستند بلکه غذاهای سالم‌تری با حداقل روغن یا بدون هیچ‌گونه روغنی می‌توان با آنان تهیه کرد که خود این سرخ کن‌ها به دو دسته چرخشی و غیرچرخشی تقسیم می‌شوند بنابراین ما همیشه سرخ کن‌های بدون روغن رو به مشتریان توصیه می‌کنیم.

منظور از سرخ کن‌های چرخشی و بدون چرخشی چیست و کدامیک بهترند؟

درتک کالابان سرخ کن‌های بدون روغن به دو دسته تقسیم میشوند:

۱) سرخ کن‌های چرخشی

۲) سرخ کن های بدون چرخشی

سرخ کن‌های چرخشی به شکل دایره‌ای شکل هستند و از نظر کاربرد خیلی نزدیک به سرخ کن‌های بدون چرخشی هستند. فقط در مورد بعضی از مواد غذایی مانند بادمجان و…. خیلی خوب عمل نمی‌کنند چون چرخشی هستند و امكان دارد با کیفیت سرخ نشود.

سرخ‌های بدون چرخشی به شکل دایره‌ای شکل یعنی چرخشی نیستند بلکه دارای یک سبد هستند و کار کردن با آنان بسیار ساده‌تر است و کاربرد‌های بیشتری به نسبت سرخ کن‌های چرخشی دارند و البته بعضی از امکانات آن مانند سیستم گرم نگه‌دارنده و…. در تمام سرخ کن‌های بدون چرخشی وجود ندارد زیرا خود این نوع سرخ کن‌ها در دو مدل آنالوگی و دیجیتالی هستند بنابراین ما همیشه به مشتریان سرخ کن‌های بدون چرخشی را توصیه می‌کنیم.

منظور از سرخ کن‌های دیجیتال و آتالوگ چیست و چه تفاوتی با یکدیگر دارند و کدامیک بهترند؟

سرخ کن‌های بدون روغنی که چرخشی نیستند به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند .

سرخ کن‌های آنالوگ دارای ولوم برای تعیین مدت زمان و البته تعیین دما هستند و دارای سیستم برنامه پیش فرض نیستند و هم‌‌چنین دارای سیستم گرم نگهدارنده هم نیستند.

اما سرخ کن‌های دیجیتال کار کردن با آنان بسیار ساده‌تر است. این نوع سرخ کن‌ها به شکل تاچ هستند و دارای برنامه پیش فرض هستند و بعضی از آنان دارای سیستم گرم نگه‌دارنده هم هستند بنابراین نه تنها کار کردن با آنان ساده‌تر است بلکه خیلی امکانات کامل‌تری نیز دارند البته از نظر اقتصادی قیمت بالاتری به نسبت سرخ کن‌های آنالوگ دارند.

بنابراین اگر به دنبال یک سرخ کن اقتصادی و همچنین بدون روغن بدون چرخشی هستید ما به شما سرخ کن‌های آنالوگی و اگر هزینه برای شما اولویت ندارد دیجیتالی را پیشنهاد میدهیم زیرا سرخ کن‌های دیجیتالی تجربه وسیع‌تری به شما خواهد داد.

آیا سرخ کن‌های بدون روغن بدون استفاده از روغن واقعا کار می‌کنند؟

بله

خیلی از افراد تصور می‌کنند نمی‌توان مواد غذایی را بدون هیچ‌گونه روغنی با این نوع سرخ کن‌ها سرخ کرد اما این نوع سرخ کن‌ها هم بدون هیچ گونه روغنی و هم با روغن بسیار کمی (۱۰% یا ۲۰%) کار می‌کنند فقط تفاوت در کیفیت است یعنی بعضی از مواد غذایی را وقتی مقدار کمی به آنان روغن بزنیم خیلی با کیفیت‌تر سرخ می‌شوند به نسبت زمانی که اصلا به آنان روغن نزنیم و بالكعس که البته این نکته هم در مورد یک نوع مواد غذایی در تمام سرخ کن‌ها ممکن است یکسان نباشد یعنی مثلا ماهی در یک مدل سرخ کن بدون روغن بدون هیچ گونه روغنی با کیفیت باشد یا تفاوتی با زمانی که به آن روغن می‌زنیم نداشته باشد. اما در یک مدل دیگر از سرخ کن‌های بدون روغن در مورد سرخ کردن همین نوع غذا (ماهی) شاید همین نکته صدق کند شاید هم نیاز داشته باشد که حتما به آن روغن بزنیم تا با کیفیت شود.

سرخ کن‌های بدون روغن چه کاربردهایی دارند؟

۱) برای سرخ کردن مواد غذایی و هم‌چنین سرخ کردن بعضی از غذاها مانند ماهی و ….. می‌توان از آن استفاده کرد.
۲) برای سرخ کردن مواد منجمد می‌توان از آنان استفاده کرد.
۳) از کاربردهای دیگر آنان این است که می‌توانید تجربه نزدیک به فر را با آن داشته باشید و برای پخت پیتزا و کیک و…. از آن استفاده کنید.
۴) می‌توانید برای گرم کردن غذا از آنان استفاده کرد.
۵) در بعضی از سرخ کن‌ها که سیستم گرم نگه‌دارنده دارند می‌توانید برای گرم نگه داشتن غذا پس از سرخ کردن از آن استفاده کنید.
۶) می‌توانید برای خلاقیت‌های متنوعی مانند بو دادن آجیل و… از آن استفاده کرد.

از نظر شستشو، سبد سرخ کن از چه جنسی باشد بهتر است؟

سبد سرخ کن‌ها به دو دسته تفلون و فلزی تقسیم می‌شوند که سبدهای تفلون برای شستشو بسیار راحت تر هستند و البته دوام بیشتری دارند که اکثریت سرخ کن‌ها امروزه دارای سبد‌هایی از جنس تفلون هستند.

سرخ کن‌ها چه رنگ‌هایی دارند و کدامیک از رنگ‌ها از نظر تمیز کاری ساده‌تر است؟

اینکه سرخ کن‌ها چه رنگی دارند بستگی به این دارد که چه برند و مدلی را انتخاب می‌کنید چون بعضی از سرخ کن‌ها تعداد رنگ‌های محدودتری مثلا فقط مشکی یا فقط سفید دارند. اما به طور کلی سرخ کن‌ها اکثریت با رنگ‌هایی مشکی و سفید هستند و در بعضی از برندها و مدل‌ها رنگ سیلور هم دیده می‌شود. از نظر تمیز کاری هرکدام از رنگ‌ها معایب و مزایایی دارند بنابراین برای مشتریان محدودیتی قرار نمی‌دهیم اما همیشه به مشتریان پیشنهاد می‌دهیم که هر بار که از سرخ کن استفاده می‌کنید پس از استفاده تمیز کنید یا اگر هر روز یا حداقل هر چند روز یکبار از سرخ کن استفاده نمی‌کنید حداقل سطح بیرونی آن را هرچند وقت یکبار تمیز کنید اگر اینکار انجام شود چون خیلی خوب از سرخ کن نگهداری می‌کنید امکان ندارد اگر رنگ سفید است تغییر رنگ بدهد یا اگر مشکی است پرز بگیرد یا اگر سیلور است لک لک شود.

ظرفیت‌های سبدهای سرخ کن‌های بدون روغن (بدون چرخشی) چقدر است و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

ظرفیت سبدها به سه دسته تقسیم می‌شوند:
۱) ظرفیت‌های ۸۰۰ گرمی

۲) ظرفیت‌های ۱کیلو و ۲۰۰ گرمی

۳) ظرفیت‌های ۱ کیلو ۴۰۰ گرمی و بزرگتر

تفاوت آنها فقط در نامحدودتر آشپزی کردن است. مسلما هرچقدر اندازه سبد بزرگ‌تر باشد مقدار بیشتری از مواد غذایی و هم‌چنین غذاهایی مانند مرغ کامل را می‌توان با آن سرخ کرد و تجربه وسیع‌تری خواهید داشت. البته از نظر قیمت هرچقدر سایز سبد بزرگتر باشد قیمت بالاتری دارد بنابراین تک کالابان همیشه برای اینکه مشتری‌ها بیهوده هزینه نکنند توصیه می‌کند که براساس تعداد نفرات خانواده سرخ کن تهیه کنند مثلا برای تعداد ۴ تا ۵ نفر سرخ‌کن‌هایی با سبدهای ۸۰۰ گرمی مناسب هستند ولی اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید مرغ کامل را هم تجربه کنید سرخ کن‌هایی با سبدهای ۸۰۰ گرمی اصلا مناسب نیستند.

آیا می‌توان مرغ کامل رو در داخل سرخ کن‌های بدون روغن (بدون چرخشی) سرخ کرد؟

بله

البته سرخ کردن مرغ کامل بستگی دارد با اینکه ظرفیت سبد شما چقدر است
سبدهای ۸۰۰ گرمی مناسب برای سرخ کردن مرغ کامل نیستند. هم‌چنین در مورد سبدهای یک کیلو و ۲۰۰ گرمی اگر سایز مرغ کامل کوچک باشد برای سرخ کردن مرغ مناسب خواهد بود ولی اگر می‌خواهید با هر سایزی مرغ کامل را در داخل سرخ کن بگذارید سرخ کن‌هایی که سبد یک کیلو و ۴۰۰ گرمی و بزرگتری دارند مناسب هستند.

چه برندی در سرخ کن‌های بدون روغن نسبت به بقیه بهتر است؟

در خصوص سرخ کن برند فیلیپس نسبت به بقیه با کیفیت‌تر است و مدل‌های متنوعی دارد. البته برندهایی مانند تفال و دلونگی هم از نظر کیفیت خیلی نزدیک به برند فیلیپس هستند.

سرچ کنید؟؟

Fryers in Takkalaban

سرخ‌کن‌های تک کالابان

پاسخ سوالتان را پیدا نکردید؟؟ از ما بپرسید...

برای دریافت مشاوره تخصصی و رایگان اطلاعات خود را وارد کنید

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من