مشاهده فیلــــم آمـــــوزشی سایت مــــگ

تفاوت سرخ کن بدون روغن و با‌ روغن در چیست؟

تفاوت سرخ کن بدون روغن و با‌ روغن در چیست؟

سرخ کن‌های با روغن، روغن بسیار زیادی مصرف می‌کنند و از نظر اقتصادی اصلا به صرفه نیستند؛ زیرا نه تنها باید روغن بسیار زیادی حتی به نسبت سرخ کردن روی اجاق گاز استفاده شود، بلکه از نظر سلامتی هم اصلا مناسب نیستند. هر چقدر بتوانیم روغن کمتری مصرف کنیم هم سلامتی بیشتری داریم و هم باعث می‌شود غذاهای رژیمی‌تری درست کنیم. سرخ کن‌های بدون روغن، هم بدون روغن و هم با روغن بسیار کم کار می‌کنند؛ بنابراین نه تنها از نظر اقتصادی به صرفه هستند بلکه غذاهای سالم‌تری با حداقل روغن یا بدون هیچ‌گونه روغنی می‌توان با آنان تهیه کرد که خود این سرخ کن‌ها به دو دسته چرخشی و غیر چرخشی تقسیم می‌شوند بنابراین ما همیشه سرخ کن‌های بدون روغن رو به مشتریان توصیه می‌کنیم

تفاوت سرخ کن‌های چرخشی با معولی در چیست؟

در تک کالابان سرخ کن‌های بدون روغن به دو دسته تقسیم می‌شوند:

۱) سرخ کن‌های چرخشی

۲) سرخ کن های بدون چرخشی

سرخ کن‌های چرخشی به شکل دایره‌ای شکل هستند و از نظر کاربرد خیلی نزدیک به سرخ کن‌های بدون چرخشی هستند. فقط در مورد بعضی از موادغذایی مانند بادمجان و… خیلی خوب عمل نمی‌کنند؛ چون چرخشی هستند و امكان دارد با کیفیت سرخ نشود.

سرخ‌های بدون چرخشی به شکل دایره‌ای شکل یعنی چرخشی نیستند؛ بلکه دارای یک سبد هستند و کار کردن با آنان بسیار ساده‌تر است و کاربرد‌های بیشتری به نسبت سرخ‌کن‌های چرخشی دارند و البته بعضی از امکانات آن مانند سیستم گرم نگه‌دارنده و…. در تمام سرخ کن‌های بدون چرخشی وجود ندارد زیرا خود این نوع سرخ کن‌ها در دو مدل آنالوگی و دیجیتالی هستند بنابراین ما همیشه به مشتریان سرخ کن‌های بدون چرخشی را توصیه می‌کنیم.

تفاوت سرخ کن بدون روغن و با‌ روغن در چیست؟
سرخ کن رژیمی تفال مدل EY701

سرخ کن آنالوگ با دیجیتال چه فرقی دارند؟

سرخ کن‌های بدون روغنی که چرخشی نیستند، به دو تقسیم می‌شوند.:

۱) آنالوگ

۲) دیجیتال

سرخ کن‌های آنالوگ دارای ولوم برای تعیین مدت زمان و تعیین دما هستند. این دستگاه‌ها دارای سیستم‌های برنامه پیش فرض و گرم نگهدارنده هم نیستند.

اما سرخ کن‌های دیجیتال کار کردن با این دستگاه‌ها، بسیار ساده‌تر است. این نوع سرخ کن‌ها به شکل تاچ هستند و دارای برنامه پیش فرض و بعضی از دستگاه‌ها دارای سیستم گرم نگه‌دارنده هستند. بنابراین نه تنها کار کردن با آنان ساده‌تر است، بلکه خیلی امکانات کامل‌تری نیز دارند، البته از نظر اقتصادی قیمت بالاتری به نسبت سرخ‌کن‌های آنالوگ دارند.

بنابراین فروشگاه تک کالابان اگر به دنبال یک سرخ کن اقتصادی و همچنین بدون روغن بدون چرخشی هستید ما به شما سرخ‌کن‌های آنالوگی و اگر هزینه برای شما اولویت ندارد، دیجیتالی را پیشنهاد می‌دهیم زیرا سرخ کن‌های دیجیتالی تجربه وسیع‌تری به شما خواهد داد.

از نظر شستشو چه نوع سبدی شستشو راحت تری دارد؟؟

سبد سرخ کن‌ها به دو دسته تفلون و فلزی تقسیم می‌شوند، که سبدهای تفلون برای شستشو بسیار راحت تر هستند و البته دوام بیشتری دارند که اکثریت سرخ کن‌ها امروزه دارای سبد‌هایی از جنس تفلون هستند.

تفاوت سرخ کن بدون روغن و با‌ روغن در چیست؟
سرخ کن فیلیپس مدل 9270

آیا می‌توان مرغ کامل را داخل سرخ کن گذاشت؟

البته سرخ کردن مرغ کامل بستگی دارد با اینکه ظرفیت سبد شما چقدر است.

سبدهای ۸۰۰ گرمی مناسب برای سرخ کردن مرغ کامل نیستند. هم‌چنین در مورد سبدهای یک کیلو و ۲۰۰ گرمی اگر سایز مرغ کامل کوچک باشد برای سرخ کردن مرغ مناسب خواهد بود ولی اگر می‌خواهید با هر سایزی مرغ کامل را در داخل سرخ کن بگذارید سرخ کن‌هایی که سبد یک کیلو و ۴۰۰ گرمی و بزرگتری دارند مناسب هستند.

چه برندهایی در سرخ‌کن کیفیت خوبی دارند؟

در خصوص سرخ کن برند فیلیپس نسبت به بقیه با کیفیت‌تر است و مدل‌های متنوعی دارد. البته برندهایی مانند تفال و دلونگی هم از نظر کیفیت خیلی نزدیک به برند فیلیپس هستند.

فهرست مطالب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

سبد خرید

دلیل بازگشت وجه