اطلاعیه فروش عید
بنر اطلاعیه تک کالابان
اطلاعیه فروش عید
بنر اطلاعیه تک کالابان

مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

مقایسه اتو بخار و بخارگر

مقایسه اتو بخار و بخارگر

اتو بخار بخریم یا بخارگر؟

هیچ کس لباس‌های چروک را دوست ندارد، اما بهترین روش برای از بین بردن این چین و چروک‌ها چیست؟ اتوبخار یا بخارگر؟

امروز می‌خواهیم در مورد دو روش برای از بین بردن چین و چروک لباس‌ها صحبت کنیم و به مقایسه اتو بخار و بخارگر خواهیم پرداخت.

برای از بین بردن چین و چروک لباس ها چه کنیم؟

روش اول همان استفاده از اتوهای بخار است و روش دوم استفاده از یک بخارگر دستی است. البته می‌دانیم نظرات زیادی در این باره وجود دارد و هر کسی یک روش را بر روش دیگر ترجیح می‌دهد.

تقریبا همه افراد در خانه خود یک اتوبخار دارند که از آن برای اتوکشی لباس‌های خود استفاده می‌کنند، اما علاوه بر آن ممکن است یک بخارگر دستی هم داشته باشید که از آن به طور خاص برای اتو کردن کت، لباس‌های مجلسی، پرده‌ها و… استفاده نمایید.

در ادامه خواهید دید که کدام یک برای شما مناسب‌تر است و به مقایسه اتو بخار و بخارگر می‌پردازیم.

بخارگر

بخارگر چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که از بخارگر استفاده می‌کنید اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که برای هر نوع بخارگری باید از آب مقطر استفاده کنید، آب مقطر مواد معدنی معمول را در خودش ندارد و باعث نمی‌شود که منافذ بخارگر شما بگیرد، با این روش بخارگر شما مدت زیادی کار می‌کند و مخزن آبش بر روی آن طراحی شده است.

اگر قسمتی از لباس چین و چروک‌های خیلی شدیدی دارد، باید بخارگر را به مدت 10 تا 20 ثانیه روی آن قسمت نگه دارید تا پارچه شل شود و آن چین و چروک‌ها صاف شوند.

بهترین تکنیک برای اتوکشی با بخارگر این است که از پایین لباس به سمت بالا حرکت کنید زیرا این کار بهینه‌تر خواهد بود. چون بخار در محدوده‌ای که می‌خواهید روی آن کار کنید به سمت بالا حرکت می‌کند اما در هر حالت بخارگرها به خوبی کار می‌کنند.

نقطه ضعف اصلی بخارگرها این است که خط اتو شکل نمی‌دهند و با آنها نمی‌توانید لباس را پرس کنید و اساسا فقط چین و چروک‌ها را برطرف می‌کنند. در واقع هیچ خط اتو یا مشخصه اتو کشیدن را روی لباس به جای نمی‌گذارد. مثلا برای پیلی‌ها در پشت پیراهن یا مثلا خط اتو یا خط دوخت در بالای آستین‌های شما، این کار را نمی‌کند. اما قطعا چین و چروک را از تمام لباس شما می‌زدایند.

اتوبخار

اتو بخار چگونه کار می کند؟

حال به سراغ اتوبخارهای دستی می‌رویم. اتو کشیدن با اتوبخار نسبت به بخارگر معمولا سریع‌تر است. نکته دیگر این است که با اتو می توانید کنترل کنید که خط اتو کجا می‌افتد، مثلا در پشت پیراهن که یکسری پیلی وجود دارد می‌توانید آنها را به خوبی اتو و صاف کنید.

محدوده دیگر در اطراف دکمه‌ها است که با این روش جزئیات و اطراف دکمه‌ها را خیلی بهتر می‌توانید اتو کنید. محدوده دیگر در قسمت پلاکت پیراهن است که با اتوبخار به راحتی می‌توانید آن را صاف و پرس کنید. برای اینکه بتوانید خط اتوها را دقیقا در جایی که می خواهید داشته باشید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که درست مثل حالت دادن به موها که از سشوار استفاده می‌کنیم، در مورد اتو هم مثل سشوار فکر کنید که یک ابزار صنعتی است و اگر مراقب نباشید می‌تواند به شما آسیب برساند. پس اگر مثل یک ابزار صنعتی نگاه کنید حس بدی پیدا نخواهید کرد.

کلام آخر

تصور ما این است که داشتن هر دو ابزار مزایای خودش را دارد، هم اتو بخار و هم بخارگر دستی. اما قطعا برای لباس‌های مجلسی و کار شده، پرده‌ها و … بخارگرهای دستی بهترین ابزار هستند.

مقایسه اتو بخار و بخارگر
فهرست مطالب

آخرین مطالب

5 دیدگاه در “مقایسه اتو بخار و بخارگر

  1. نماشو گفت:

    من یک ماهه بخارگر خریدم و خیلی ازش راضی هستم

    1. دنی گفت:

      مارکش چیه

      1. مدیر سایت تک کالا گفت:

        سلام روز بخیر کدوم مدل منظوتونه ؟/

  2. سیما رضایی گفت:

    چقدر خوب توضیح دادین. ممنون از شما.

    1. مدیر سایت تک کالا گفت:

      سلام
      خوشحالیم از رضایتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من