بنر تک کالابان
طرح فروش اقساطی
بنر تک کالابان
طرح فروش اقساطی

مرجع خرید کالای اصلی اینجاست (خوش آمدید)

در مورد مایکروویوها سوال دارم؟؟

اجاق مایکروویو یکی از همان اختراعاتی است که فضای خانه‌ها و صنعت آشپزی را به شکل تکان‌دهنده‌ای تغییر داد. این نوع از دستگاه‌ها می‌توانند به تسریع روند گرم‌شدن غذاها و همچنین پختن آن‌ها کمک بسیار زیادی کنند. در این دستگاه در عوض استفاده از شعله‌های آتش و… از امواج مایکروویو استفاده می‌شود. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در مایکروویو وجود دارد، آن است که در این نوع از دستگاه‌ها می‌توانید هر نوع ظرف غذایی را بدون نگرانی از خراب‌شدن آن قرار دهید. مورد بعدی کم‌کردن زمان لازم برای آماده‌شدن غذا و همچنین مغزپخت‌شدن کاملاً غذا است. معمولاً افرادی که مشغله‌های زیادی دارند، می‌توانند از این نوع اجاق‌ها به شکل بهتری استفاده کرده و در زمانی که برای آشپزی صرف می‌کنند، کاملاً صرفه‌جویی نمایند.

مایکروویو

سوال دارم

آیا مایکروویو اشعه دارد؟

مایکروویو‌ها دارای یک مگنترون هستند که به واسطه امواج الکترومغناطیسی مولکول‌های غذا را به جنبش در می‌آورند و به این شکل غذا را گرم می‌کنند؛ بنابراین نه تنها اشعه ندارند بلکه سرطان زا هم نیستند و حتی استفاده از آن برای خانم‌های باردار هم در صورتی که درب مایکروویو در حین کار باز نشود، ضرری نخواهد داشت.

آیا مایکروویو به جز گرم کردن غذا، کارایی دیگری دارد؟

بله؛

اکثرا افراد فکر می‌کنند مایکروویو‌ها به جز گرم کردن غذا کارایی دیگری ندارند، درحالی که از مایکروویو‌ها علاوه بر گرم کردن غذا می‌توانید برای پخت غذا، گریل کردن، یخ زدایی، پخت هم‌زمان با گریل (ترکیبی) و دربعضی از مایکروویو‌ها به عنوان فر از آنان استفاده کنید حتی می‌توانید برای خلاقیت‌هایی مانند تهیه پاپ کورن و… از آن استفاده کنید.

آیا مایکروویو با مایکروفر تفاوت دارد ؟

خیر؛ مایکروویو همان مایکروفر است.

درواقع مایکروفر در زبان فارسی ترجمه شده مایکروویو است زیرا مایکروویو یک کلمه انگلیسی (microwave) است البته حتی همین ترجمه هم در تمام دفترچه‌هایی که ترجمه شده‌اند صورت نگرفته است. یعنی اگر تمام دفترچه‌های ترجمه شده مایکروویو را در کنار یکدیگر بگذارید، خواهید دید روی بعضی از دفترچه‌ها کلمه مایکروویو به فارسی نوشته شده وروی بعضی از دفترچه‌ها مایکروفر نوشته شده است همین امر موجب شده تا بسیاری از دوستان تصور کنند که مایکروفر یک دستگاهی با قابلیت فر، ومایکروویو یک دستگاهی بدون قابلیت فر است یا به عبارتی دیگر دو دستگاه مجزا از هم هستند و با یکدیگر تفاوت دارند درحالی که این تفکر کلا اشتباه است. بنابراین به مایکروویو به عنوان یک دستگاهی نگاه کنید که امکانات متنوعی دارد و ممکن است همه آن امکانات در یک مایکروویو نباشد، بعضی از مایکروویوها امکانات کامل‌تر و بعضی از آنان امکانات کمتری داشته باشند.

تفاوت مایکروویو با سولاردم چیست؟

۱) سولاردم یک وسیله‌ای است که اندازه بزرگ‌تری به نسبت مایکروویو دارد. بنابراین فضای بیشتری در داخل آن وجود دارد و البته قیمت بسیار بالاتری به نسبت مایکروویو دارد.

۲) منوی پخت کامل‌تری به نسبت مایکروویو دارد، امکاناتی نظیر بخارپز و… دارد بنابراین می‌توان گفت علاوه بر منوی پخت کامل تر امکانات کامل‌تری هم دارد.

۳) خیلی از افراد تصور می‌کنند که پخت سولاردم با نور است درحالی که با مگنترون است بنابراین همانند مایکروویو اشعه ندارد.

۴) سرعت پخت آن بیشتر از مایکروویو است.

۵) طعم غذا بعد از پخت در سولاردم نسبت به مایکروویو طبیعی‌تر است. که البته این موضوع نیاز به مهارت استفاده درست از سولاردم دارد، بنابراین بین این دو وسیله اگر دوست دارید کمتر هزینه کنید مایکروویوهای که با کانوکشن هستند و امکانات کامل‌تری دارند تهیه کنید. البته این وسیله برای آن دسته از دوستانی است که می‌خواهند تمام امکانات مایکروویو و البته فر را در کنار یکدیگر داشته باشند؛ بنابراین اگر خیلی از فر استفاده نمی‌کنید نه تنها سولاردم بلکه مایکروویو‌های با کانوکشن حتی فر یا آون توستر هم برای شما مناسب نیست. بنابراین بهترین گزینه مایکروویوهای بدون کانوکشن است.

تفاوت مایکروویو با آون توستر چیست؟

وسیله‌ای است که می‌توانید انتظار یک فر را از آن داشته باشید و البته سایز کوچ‌کتری نسبت به مایکروویو دارد. بنابراین امکاناتی نظیر برنامه ترکیبی، برنامه یخ زدایی، برنامه پخت، منوی پخت و هم‌چنین امکان گرم کردن غذا را ندارد؛ اما در مایکروویوهای با کانوکشن تمامی این قابلیت‌ها علاوه بر امکانات آون توستر وجود دارد (البته جوجه گردان را بعضی از مایکروویو‌های مدل‌های جدید ندارند ) و در مایکروویو‌های بدون کانوکشن اگر بخواهیم بگوییم همه‌ی آنان چه امکاناتی ندارند؟ برنامه کانوکشن و جوجه گردان است.

یا به عبارتی دیگر آون توستر با مایکروویو‌های بدون کانوکشن مکمل یک‌دیگرند بنابراین بین این دو وسیله، اگر به دنبال یک وسیله کامل هستید و البته دوست دارید فضای بیشتری برای پخت به نسبت آون توستر داشته باشید.

مایکروویوهای با کانوکشن را به شما پیشنهاد می‌کنیم البته اگر جزو افرادی هستید که خیلی از کانوکشن استفاده نمی‌کنید مایکروویوهای بدون کانوکشن مناسب‌تر است؛ اما اگر فقط یک دستگاه با کارایی فر بخواهید و بقیه امکانات مایکروویو برایتان با اهمیت نباشد و هم‌چنین به دنبال یک وسیله کوچک‌تر باشید وتمایل داشته باشید به نسبت مایکروویو هزینه کمتری بپردازید ما به شما آون توستر را پیشنهاد می‌کنیم.

تفاوت مایکروویو با فر چیست؟

امکاناتی نظیر جوجه گردان، گریل و پخت را دارد و هم‌چنین اندازه بزرگ‌تری نسبت به مایکروویو دارد؛ اما مایکروویوهای با کانوکشن امکانات کامل‌تری علاوه بر امکانات فر نظیر برنامه ترکیبی، برنامه یخ زدایی، برنامه پخت، منوی پخت و هم‌چنین امکان گرم کردن غذا را دارند و مایکروویوهای بدون کانوکشن تنها برنامه کانوکشن و جوجه گردان را ندارند. و می‌توان گفت فر با مایکروویو‌های بدون کانوکشن مکمل یک‌دیگرند. بنابراین تفاوت فر با مایکروویو خیلی نزدیک به تفاوت آون توستر با مایکروویو است با این تفاوت که اندازه آون توستر نسبت به مایکروویو کوچ‌کتر واندازه فر نسبت به آن بزرگ‌تر است درنتیجه بین این دو وسیله اگر به دنبال یک وسیله با سایز بزرگ‌تر از آون توستر و مایکروویو هستید و هم‌چنین برایتان بقیه امکانات مایکروویو و هزینه اولویت ندارد فر گزینه مناسبی است. اما اگر تمام امکانات مایکروویو را علاوه بر امکانات فر تمایل دارید استفاده کنید و البته سایز کوچک‌تری نسبت به فر می‌خواهید، مایکروویو با کانوکشن گزینه مناسب‌تر است. البته اگر جزو افرادی هستید که خیلی از کانوکشن استفاده نمی‌کنید مایکروویو بدون کانوکشن مناسب‌تر است.

مایکروویو شامل چه نوع برنامه‌هایی با چه نوع امکاناتی است؟

مایکروویو شامل برنامه ترکیبی، گریل، برنامه مایکروویو یا پخت، منوی پخت، برنامه یخ‌زدایی، کانوکشن و در بعضی از آنان جوجه گردان و هم‌چنین دکمه ۳۰ ثانیه برای غذا گرم کردن است. البته بعضی از مایکروویو‌ها امکانات بیش‌تری برای گرم کردن غذا هم دارند. مانند مایکروویو سامسونگ مدل ۴۰۲ توجه داشته باشید که تمام این امکانات در تمام مایکروویو‌ها نیست بنابراین براساس نیاز خود مایکروویوی را انتخاب کنید که امکاناتی که شما می‌خواهید را داشته باشد.

منظور از برنامه ترکیبی چیست و چه کاربردی دارد؟

منظور از برنامه ترکیبی همان پخت هم‌زمان با گریل است و کاربرد آن برای پخت غذاهایی است که به طور هم‌زمان هم می‌خواهیم گریل شود، هم می‌خواهیم پخته شود.

منظور از برنامه کانوکشن چیست و چه کاربردی دارد و تفاوت آن با برنامه ترکیبی در چیست؟

برنامه کانوکشن همان کارایی فر را دارد و در داخل مایکروویو همان کار فر را انجام می‌دهد که البته در تمام مایکروویو‌ها این برنامه وجود ندارد و تفاوت آن با برنامه ترکیبی این است که برنامه ترکیبی کاربرد فر را نخواهد داشت. ولی می‌توان برای پخت هم‌زمان با گریل استفاده شود. در برنامه ترکیبی شما از ظروفی که  در فر می‌توانید استفاده کنید ، قابل استفاده نمی‌باشند. اما در برنامه کانوکشن از هر ظروفی که برای فر می‌توانید  استفاده کنید ، قابل استفاده هستند.

منظور از برنامه مایکروویو یا برنامه پخت چیست و چه تفاوتی با منوی پخت دارد؟

برنامه پخت یا برنامه مایکروویو شامل ۵ سطح قدرت می‌باشد که می‌توان از آن برای پخت انواع غذاها استفاده کرد. اما منوی پخت در واقع برنامه تنظیم شده برای بعضی از غذاها است که بعضی از مایکروویو‌ها ندارند. بعضی از مایکروویو‌ها تعداد کم‌تری از غذاها را دارند و بعضی از مایکروویو‌ها منوی پخت آنان کامل‌تر است در واقع منوی پخت به شما کمک می‌کند تا راحتتر بتوانید پخت بعضی از غذاها را انجام دهید. ولی از لحاظ کارایی برنامه مایکروویو با منوی پخت هیچ تفاوتی ندارند و هر دو برای پخت هستند.

آیا می‌توان از مایکروویو برای پخت پیتزا یا کیک استفاده کرد یا به عبارتی دیگر، آیا می‌توان از مایکروویو به عنوان یک فر انتظار داشت؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید مایکروویو‌ها را به دو دسته با کانوکشن و بدون کانوکشن تقسیم کنیم:

  • مایکروویو‌های با کانوکشن: از آنجایی که کانوکشن کارایی فر را دارد ‌می‌توان به عنوان فر از آن استفاده کرد
  • مایکروویو‌های بدون کانوکشن: می‌توان برای پخت کیک یا پیتزا یا به طور کلی غذاهایی که با فر تهیه می‌کنیم از آن استفاده کرد اما نمی‌توانیم انتظار فر را از آن داشته باشیم .یعنی کیفیت غذاها دقیقا مثل فر ممکن است نباشد اما می‌تواند خیلی نزدیک به کیفیت فر باشد. البته تک کالابان تلاش می‌کند تا راهی پیدا کند که بتوان حتی از مایکروویو‌های بدون کانوکشن هم انتظار فر را داشت.
آیا همه ی مایکروویوها همه‌ی امکانات را دارند یا به عبارتی دیگر مایکروویو‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند و هر کدام از این دسته‌ها مناسب برای چه نوع نیازها یا افرادی است؟

در تک کالابان مایکروویوها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

دسته اول: مایکروویو‌هایی هستند که علاوه بر برنامه مایکروویو یا همان برنامه پخت که شامل ۵ سطح قدرت می‌باشد و شما می‌توانید از بالاترین سطح قدرت یا دکمه ۳۰ ثانیه برای گرم کردن غذا استفاده کنید و هم‌چنین برنامه یخ زدایی را نیز دارند این دسته از مایکروویو‌ها مناسب برای افرادی است که:

۱) می‌خواهند غذا گرم کنند مانند افرادی که برای محل کارشان یک مایکروویو نیاز دارند.

۲) افرادی که فر یا آون توستر دارند اما می‌خواهند برای غذا گرم کردن یا یخ زدایی دستگاهی داشته باشند.

۳) افرادی که فر یا آون توستر یا سولاردم ندارند و تمایلی به داشتن فر اصلا ندارند فقط می‌خواهند دستگاهی برای گرم کردن یا یخ زدایی یا پخت داشته باشند در این مواقع تک کالابان به آنان مایکروویو‌های دسته اول را پیشنهاد می‌دهد.

دسته دوم: مایکروویو هایی هستند که علاوه بر امکانات دسته اول برنامه گریل و برنامه ترکیبی را نیز دارند و البته منوی پخت هم بعضی از آنان دارند که در آن هایی که منوی پخت دارند در بعضی از آنان منوی پخت کامل‌تری دیده می‌شود و در بعضی از آنان منوی پخت با تعداد غذاهای کمتری دیده میشود این دسته از مایکروویوها مناسب برای افرادی است که:

۱) تمایلی به داشتن فر یا آون توستر یا سولاردم ندارند واز فر استفاده نخواهند کرد اما می‌خواهند علاوه بر امکانات دسته اول مایکروویوی داشته باشند که برنامه گریل و ترکیبی هم داشته باشد و دوست دارند بعضی اوقات برای درست کردن کیک و پیتزا و…. از آن استفاده کنند .

۲) افرادی که آون توستر یا فر دارند اما می‌خواهند علاوه بر امکانات
مایکروویو‌های دسته اول برنامه ترکیبی را نیز تجربه کنند. بنابراین افرادی که سولاردم دارند یا فقط به یک دستگاهی که کارایی فر را | داشته باشد نیاز دارند مانند آون توستر یا فر، این دسته از مایکروویوها برایشان مناسب نیست و اگر تهیه کنند هزینه‌ی بیهوده ای پرداخت کرده‌اند.
دسته سوم:مایکروویو‌هایی هستند که علاوه بر امکانات دسته اول و دوم کانوکشن هم دارند که البته بعضی از آنان جوجه گردان هم دارند (نکته: در مدل‌های جدید اکثرا جوجه گردان ندارند و البته همه‌ی آنان منوی پخت هم دارند اما بعضی از آنان منوی پخت کامل‌تری دارند این دسته از مایکروویو‌ها مناسب برای افرادی است که:

۱) تمایل دارند به جای سولاردم یک مایکروویو اقتصادی با یک دستگاه اقتصادی داشته باشند که حداکثر امکانات سولاردم را داشته باشد.

۲) افرادی که فر یا آون توستر ندارند اما دوست دارند در کنار امکانات فر یا آون تستر بقیه امکانات مایکروویو هم داشته باشند. و البته هزینه کم‌تری هم پرداخت کنندکه لازم نباشد دوتا دستگاه (یک آون توستر و یک مایکروویو بدون کانوکشن یا یک فر و یک مایکروویو بدون کانوکشن) تهیه کنند. بنابراین افرادی که فر ،سولاردم، آون توستر دارنديا اصلا از فر استفاده نمی‌کنند و امکانات دیگر مایکروویو برایشان اهمیت دارد اصلا این دسته از مایکروویو‌ها برایشان مناسب نیست و هزینه بیهوده‌ای در صورت خرید پرداخت می‌کنند.

سرچ کنید؟؟

پاسخ سوالتان را پیدا نکردید؟؟ از ما بپرسید...

برای دریافت مشاوره تخصصی و رایگان اطلاعات خود را وارد کنید

فروشگاه
0 مقایسه
0 علاقه مندی
حساب کاربری من